Bukefalos 28 år!

Vad kostar era P-piller??

S

sarabaran

Vad kostar era P-piller??

Har förut ätit neovletta för ca 300 per år, nu har jag fått yasminelle utskrivna för 255 för tre månader!

är det så stor skillnad mellan olika p-piller? Eller är det för jag fått 3 månaders intervaller nu?
 
Sv: Vad kostar era P-piller??

Beror på. Har du fyllt 25? Under 25 är det ju subventionerat.
Annars kan det nog skilja. Jag betalar 178kr var tredje månad :)
 
Sv: Vad kostar era P-piller??

Jag äter Neovletta. De kostar 89 kr för 3 månader. Billigt och bra :) Jag är över 25 kan tilläggas.
 
Sv: Vad kostar era P-piller??

Du har bytt från 2:a generationens till 3:e generationens och 3:e generationen är dyrare.
 
Sv: Vad kostar era P-piller??

Jag har alltid haft neovletta (fd follumin eller vad de nu hette...) och de kostar ju som sagt ca 300 kr /år.

Min kompis som haft lite hudproblem har någon annan, minns inte om det var yasmin eller vad det var, men hon betalar oxå 200-300 kr / 3 månader.


Kakis
Vadå andra och tredje generation? Vad menas med det? :)
 
Sv: Vad kostar era P-piller??

Olika läkemedelsklasser som utvecklats under olika tider, vars sammansättningar skiljer sig åt. De senaste är generation tre, och de är ännu belagda med patent, därav kostnadsökningen :)
 
Sv: Vad kostar era P-piller??

Har cerazette och tror dom kostade runt 300-400kr för tre månader. Om man är under 25 spelar väl ingen roll? Det är väl 20år som gäller för att få rabatt? Det är så det är här omkring i kommunerna iaf, nu är jag 21 och får ingen rabatt, men fick det när jag var under 20.
 
Sv: Vad kostar era P-piller??

Jag äter Yasmin och de kostar ca 800 kr/år (13 kartor).
Neovletta är ett av de billigaste, men de är inte lika bra ur innehållssynpunkt.
 
Sv: Vad kostar era P-piller??

Vad kostar era P-piller??

Har förut ätit neovletta för ca 300 per år, nu har jag fått yasminelle utskrivna för 255 för tre månader!

är det så stor skillnad mellan olika p-piller? Eller är det för jag fått 3 månaders intervaller nu?
250kr men jag har frikort som för mig är det gratis :)
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 959
Senast: MML
·
Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
2 474
Senast: zassoo
·
Hundhälsa 3 år gammal bruksschäfer, hane. Äter idag 1 kg VOM Taste per dag + olja och gotte. Behöver gå upp mer i vikt. VOM kostar mig idag ca...
2
Svar
32
· Visningar
2 001
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp