Vad kostar Gummimatta?

Plantan

Trådstartare
Vad skulle ni betala för en gummimatta ca 9 kvadratmeter? Det är en fd transportmatta från nåt företag. 3 delar på 1x2,80 m, Jag får de hemkörda till stallet. Mattorna väger som as, men får hjälp att få in dem och på plats. Boxen har betonggolv och det är ett kallstall.
 
Jag puffar upp! Nån måste väl ha en åsikt om gummimattor! Är det bra eller inte, med matta? Fördelar/Nackdelar och pris??
 
Jag puffar upp! Nån måste väl ha en åsikt om gummimattor! Är det bra eller inte, med matta? Fördelar/Nackdelar och pris??

Jag har mattor, men fick dom från gruvindustrin, också nån sorts transportmatta från början. Kan inte säga något om pris pga det. Otroligt praktiska, har dom i sjukbox, skötselplatser inne och utomhus, vid höpackningsstationen och har även använt till ogräsbekämpning 😁.

Har 9st ca 1,5*2m och gillar dom skarpt.

Dom har hål i som jag trär ledrep i när jag ska flytta dom.
 
@skiesabove Tack för svaret! Ja, haft mattor förut och gillat dem, men då har de redan funnits på plats, så jag har aldrig köpt några själv. Vet bara att de är skitdyra om man köper nya stallmattor, från 400 (på rea) upp mot 1000 kr per kvadratmeter.
Vore kul att veta vad folk tycker de är värda, vad de skulle kunna tänka sig att betala.
 
Jag har också i box och stallgång och är väldigt nöjd, tycker det är stor komfortskillnad. Tyvärr har jag inte heller betalat för mina men hade nog inte velat lägga flera hundra, mina hästar går ändå på lösdrift
 
Jag köpte nya till 8 kvadrat box för knappt 6000 i år efter att ha funderat i flera år och letat begagnat. Jag valde bort en begagnad som förvarats vikt då jag inte tror att vecken kommer räta ut sig. Är dina tilltänkta mattor i bra skick så skulle jag säga att de är värda ganska mycket.
 
Tack för alla svar!
Priset var 450 kr för riktigt tunga och ca 2, 5 cm tjocka mattor. Ligger helt stadigt och är så breda att de täcker hela boxen, så de kan inte glida isär. 9 m2 totalt. Funkar superbra, hoppas bara att de inte blir hala i vinter!
 
Tack för alla svar!
Priset var 450 kr för riktigt tunga och ca 2, 5 cm tjocka mattor. Ligger helt stadigt och är så breda att de täcker hela boxen, så de kan inte glida isär. 9 m2 totalt. Funkar superbra, hoppas bara att de inte blir hala i vinter!

Har själv kallstall och har aldrig upplevt att det blivit halt för hästarna :)
 
Har i stallgången och det är toppen. Har mönstrade pusselmattor, ljuddämpande, sköt att gå på och inte ens hal om de har styltor i skorna på vintern. Lite tråkiga att spoa möjligen.

Förstår inte riktigt det här med att ha de i boxarna, det måste ju hända att det kommer kiss under och det måste bli skitäckligt.
Mina hästar har ordentligt med strö så för den delen behövs de inte.
 
Har i stallgången och det är toppen. Har mönstrade pusselmattor, ljuddämpande, sköt att gå på och inte ens hal om de har styltor i skorna på vintern. Lite tråkiga att spoa möjligen.

Förstår inte riktigt det här med att ha de i boxarna, det måste ju hända att det kommer kiss under och det måste bli skitäckligt.
Mina hästar har ordentligt med strö så för den delen behövs de inte.
Min häst stökar runt med sitt strö så han ligger på betongen oavsett hur mycket jag lägger in, därför gummimatta. Har man tillräckligt med strö hinner aldrig kisset rinna in under.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 485
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 952
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 045
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 886
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp