Vad kostar hovis?

Sv: Vad kostar hovis?

Det beror på vart du bor samt hovslagare. Min tar 650:- för en rundskoning.
 
Sv: Vad kostar hovis?

"Snittpriset" verkar ligga på runt 1000-lappen.
Det finns hovisar, som är dyrare och det finns de som är billigare. Enklast är väl att ringa runt till de hovisar du har i närområdet och fråga vad de tar för en skoning.
 
Sv: Vad kostar hovis?

Jag betalar 900 kr för varje häst, då ingår allt i den summan. Min hovis är också ansluten till hovlsagarföreningen, vilket jag tycker kan kännas tryggt. Man skall anlita en hovis som kan ge kvitto, i de fall du anlitar en person utan kvitto kan du stå dig helt slätt i de fall något händer under eller efter skoningen som hovslagaren påverkat.

Här har du info om hovslagare i ditt område, sök på det län du tillhör. Sen kan du även lyssna på referenser, även om hovis är ansluten kanske det inte alltid innebär ett bra jobb men i varje fall en viss trygghet.

http://www.hovslagarforeningen.nu/adresser/adress.html
 
Sv: Vad kostar hovis?

han som skor hos oss tar 500:- men min måste ha äggskor fram så jag betalar 600:-
skoning runt om och skor ingår
 

Liknande trådar

Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
1 742
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 885
Senast: Halcyon
·
Ekonomi & Juridik Det är mycket diskussion om att veterinärvårdspriserna är för höga och att det leder till för höga premier. Ja, att riskbolagen tar ut...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
8 698
Senast: Sesca
·
Svar
0
· Visningar
153
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp