Vad kostar lucern?

S

Sirisiri

I 25 kg säck? Prisskillnad på mix, hack och pellets? Måste veta!
 
Jodå samma antal kilo...pelleterat är billigare än det hackade...samma kilo och samma näringsinnehåll. ;)

När jag frågade varför det hackade kostade mer fick jag till svar "ja men hästarna får ju mer tuggmotstånd ju".Visst det är ju sant...men jag tyckte ändå inte det var ett skäligt svar. :crazy:
 
:rofl: skulle det vara en anledning till att sätta högre pris på det :rofl:
 
Det högre priset måste ju bero på att transporten och lagerhållningen blir dyrare - det tar ju mer plats.

80 kr? jag betalade 110 kr på granngården i måndags!
 
Köper man på pall så får man exakt lika många säckar på en pall som balar! Så jag tror inte det handlar om att de ska få plats. ;)

Men visst hackad lusern funkar bra till hästar som gärna hetsäter...men hästar som hetsäter får ofta i regel för lite hö under dagens gång...vilket gör att de sätter i halsen. ;)

Nackdel den hackade är ofta dammig...vissa balar är bra...men det är för oaccceptabelt ojämn kvalite´! :crazy:

Ska man betala dyra pengar för något...ja då ska det vara värt det också! ;)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tips på förmånligt protein? Har fått rådet att ge min häst mera protein.Vad är vettigaste att köpa? Köpte en färdig mix från Krafft men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 789
Senast: EZMK
·
Foder & Strö Hej, är det vanligt att silage till häst innehåller lucern???🤔Bra eller dåligt?(Vet ju att lucern i övrigt är bra t.ex för att höja...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Min shetlandsponny kan inte längre tugga hö pga tandproblem. Jag vill ge henne fri tillgång till hö hack men hittar inget lämpligt...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 131
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp