Vad kostar sommarbete?

F

Frieser

Jag har en del hagar som jag har tänkt att ta in sommarhästar nu till sommaren 2004. Men har ingen aning vad sommarbete kostar! :D Vill inte ta för mycket. :o Hur mycket ska man ta? :confused:

S

semlis777

jag har mina ponnyer på bete från ca april-ca oktober och betalar sammanlagt 600kr för hela sommaren,men då kör vi upp m vatten och sköter tillsynen själva. mina är b-ponnyer. men rimligt är väl att ta ca ponnyer 150-300kr och hästar ca 400-500kr i månaden

M

majja22

Beror ju på vart man bor, vi tar 650:-/månad och det är vad det ligger på ungefärligt här i sthlm.

M

Millz

Jag betalar 1000 kr/månad för sommarbete...

Men runt 500 kr kanske vore lämpligt. Beror en hel del på hur 'centralt' du bor.

I

Idka

Du får även tänka på att det ska täcka dina ev kostnader som tex inköp av mer eller nytt stängselmaterial, elaggregat om det behövs, saltstenar, vattenkar mm.

B

**BORTTAGEN**

Runt Eskilstuna tar de 500-600:- per månad för hästbete. Själv betalara jag 200:- då jag endast lånar mark och har mitt eget staket.

Tycker att 400:- är lagom om det inte är en vall hästarna ska gå på. Ska de gå på vall så runt 600:- kanske.

/Hippo

Liknande trådar

Avel Hej! Vi har förhoppningsvis om allt går som det ska 2 föl i stallet nästa sommar. Undrar hur det är med ston och föl i flock? Stona i...
Svar
4
· Visningar
1 214
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
3 801
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hur tänker ni och agerar kring hästägare som inte sköter om sina hästar? Hästarna får inte mat, de har börjat rymma från sin hage för...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
1 885
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tråd för random bilder med roliga texter II
  • Vision bord
  • Hej

Hund, Katt, Andra Djur