Vad krävs för ponnygalopp?

Mack_Lobell

Trådstartare
Vad ska ryttaren ha för att tävla?
Räcker det med grönt kort och ponnytravlincens?
Då kan man väll även ha sin reg. dress när man rider?
Och vad behöver hästen?

cool.png
 
Senast ändrad av en moderator:
det undrar jag oxå, och va det är för ålders gränser som gäller på hästen/ryttaren
 
Tror man behöver nån speciell licens men inte ett dugg säker.
Kolla på www.ridsport.se, där står det.
En sak som jag VET att ryttaren behöver är i alla fall starka benmuskler
biggrin.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Grönt kort precis som för alla andra discipliner, dvs en unge under 13 måste ha en vuxen med sig som har grönt kort. Sen tror jag att lokallicens räcker. Vi hade iallafall det när vi tävlade ponnygalopp för ett antal år sen...

Den utrustning som krävdes då var martingal och övergjord. Samt att man fick ange på själva anmälan vilken tävlingsdress man hade.
 
Sv: Re: Vad krävs för ponnygalopp?

För att tävla måste man ha grönt kort överhudtaget från och med man fyllt 13 och sedan finns det inget speciellt för galoppen förut lokal licens om man tävlar "lokala"tävlingar och sedan kasnke man måste skaffa regional och nationelll licnes om man ska tävla SM m.m
och gällande dress så räcker det med att du har en helfärgad tröja som du uppger vid anmälningen.
Och hästen ska man överdjorf och irländskmartingal men om man sattsar ska man ju galoppsadel m.m
hoppas de hjälte :bump:
 
Sv: Vad krävs för ponnygalopp?

man får ju ha vanlig martingal med. Om du har irländsk martingal måste du ha halsring.
 
Sv: Vad krävs för ponnygalopp?

Man måste inte alls ha haslring om man har en irländsmartingal men det är rekomenderat + att irrländskmartingal löper längst tyglarna bara. :)
 

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
15 557
Senast: Fiador
·
Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
641
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
737
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
993
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp