Vad längtar du efter ? Vad har du för drömmar?

Qelina

Trådstartare
Ja som rubriken säger, vad längtar du till eller efter? Någon dröm som kanske är svår att uppnå som du ändå verkligen önskar eller saker som är fullt möjliga att genomföra eller något du bestämt och bara räknar ner tiden tills du kan uppfylla drömmen?

Jag längtar till 8 december då hela familjen ska till Vietnam. Har längtat sen december då vi planerade in det och jag tänker på det varje dag.

Min andra stora dröm kommer att uppfyllas när jag kommer hem från Vietnam, jag ska köpa en till hund!!!! :heartheart Jag skulle vilja köpa den i september eller oktober men det känns fel att få hem en valp i september och sen lämna den hos min mormor och morfar i december när valpen är så pass liten. Valpen kommer då vara 5 månader och jag vill verkligen sätta min prägel på valpen och miljöträna och jobba med grunderna.

Jag kallar det här projektet för Mr valp, det ska bli en dvärgpudel, har funderat på en ganska mörk aprikosfärgad men just nu lutar det åt en svart. Jag vill träna agility och rallylydnad (som jag gjort med mina nuvarande hund som är väldigt duktig på rally) men min vuxna hund nu är inte så förtjust i agility, han tycker det är kul en stund och sen tröttnar han och även om jag skulle vilja ge det en chans till känns det som att vara "lekstunder" på agilityplanen räcker för en 9-åring, vill inte slita på honom. Min hund är väldigt duktig i vardagslydnanden så det kommer bli ett projekt i sig och jag vill ha ett projekt men är lite nervös för om jag kommer lyckas med en hund igen eller om min hund kommer påverka Mr Valp att bli rädd för vissa hundsorter.

Jag har drömt om det här, men mina föräldrar har sagt att det räcker med en hund. Jag har varit orolig för hur jag ska göra med hundvakt osv och nu har mina föräldrar hakat på och vi diskuterar namn och dom har sagt att dom självklart kan vara hundvakt åt båda hundarna. Nästa stora steg för att kunna skaffa hund var ifall mormor och morfar och min extra syster skulle kunna hjälpa mig när inte mina föräldrar kan och jag har varit så orolig för det att jag inte vågat fråga men jag gjorde det igår och det var inga problem alls.

Så allt praktiskt är löst och jag börjar leta uppfödare och drömmer och funderar på namn och bara längtar.

Vad längtar ni till? Vad ser ni fram emot?
 
Just nu ser jag fram emot hösten, jag älskar den årstiden (om det inte bara regnar vill säga). Ser också fram emot att fortsätta träna, tävla och utvecklas med min häst som bara går bättre och bättre.
 
Ett eget litet hus där jag och barnen får plats och kan trivas. Med en lite lagom trädgård där jag kan greja i lugn och ro.
Jag sparar och sparar :heart

Lite närmare i tiden ser jag fram emot att spendera tid med min kärlek (som jag träffat rätt nyligen). Göra roliga saker och bara mysa. Jag trivs i hans sällskap.
 
Längtar efter barn, jag längtar också efter att bli klar med utbildning och ha ett fast arbete med bra lön och en trygg ekonomi för första gången i mitt liv. Längtar efter att slippa vända på vartenda krona och kunna ta en utlandssemester varje år och även få 5 veckor normal Semester. Det kanske låter konstigt men jag längtar efter det helt vanliga svenssonlivet. Jag är sååå färdig med den här delen av livet.
 
Älskar att hösten är på ingång 😍
Ser fram emot nästa vecka då jag tar med mig häst, hund och karl ner till skåne.
Drömmer om att kunna rida H100 nästa år, fortsätta vara stabil i hoppningen och utveckla dressyren.

Livet är väldigt bra nu och jag önskar det får fortsätta vara såhär, jag har egentligen allt jag kan önska och lite till.
 
Jag längtar efter en egen liten gård där jag kan ha mina hästar. Längtar efter att gå ut i stallet före jobbet och natta hästar sent på kvällen. Att hästarna får mer plats i vardagen.

Sen längtar jag till den dagen man är mogen och tillräckligt erfaren för att få någon bra tjänst i min bransch oklart just nu exakt vad dock
 
Vad längtar ni till? Vad ser ni fram emot?
Jag längtar tills jag får köra slingbilen för ett visst företag igen, har blivit lovad den körningen men än har inget hänt.

Annars längtar jag tills jag skaffat mig en egen TV med bättre bildkvalité än den jag lånar nu.
Håller på och betar av en inköpslista med saker som jag alltid velat ha. Sakta men säkert tar jag mig dit.

Sen längtar jag tills den dagen då alla lån är avbetalada också, först och främst csn-lånet (då det är minst kvar på det).

Har väl inga direkta drömmar för tillfället, är rätt nöjd i övrigt. Drömmer väl lite ibland att hitta en partner, men får se om det ens blir av. Drar mig lite för det.
 
Jag längtar tills jag får köra slingbilen för ett visst företag igen, har blivit lovad den körningen men än har inget hänt.

Annars längtar jag tills jag skaffat mig en egen TV med bättre bildkvalité än den jag lånar nu.
Håller på och betar av en inköpslista med saker som jag alltid velat ha. Sakta men säkert tar jag mig dit.

Sen längtar jag tills den dagen då alla lån är avbetalada också, först och främst csn-lånet (då det är minst kvar på det).

Har väl inga direkta drömmar för tillfället, är rätt nöjd i övrigt. Drömmer väl lite ibland att hitta en partner, men får se om det ens blir av. Drar mig lite för det.

CSN-lånet är ju billigast så det bör väl ha lägst prio :p
 
Jag längtar efter en alldeles egen hund. Dock känns det ganska ouppnåeligt just nu och jag vet varken ut eller in, är halvt om halvt tillbaka i träsket med att välja ras men det känns som att oavsett vad jag riktar in mig på så är alla bra uppfödare för långt bort. :( Så jag vete tusan hur jag ska lösa det här.

I övrigt längtar jag efter att få beviljad sjukersättning så att jag inte konstant behöver gå och stressa över kravet på att "bli normal", utan kan ta de timmar jag orkar på daglig verksamhet och i övrigt slippa pressen att jag ska klara av ett jobb, eftersom alla försök till det hittills bara har gjort mig sämre.

Annars vill jag mest få tillbaka min kreativitet, och tecka och skriva berättelser som jag gjorde när jag var yngre. Men det känns som att de två ovanstående sakerna måste till först, annars ligger stressen där och bubblar och gör mig handlingsförlamad. :crazy:
 
Jag längtar efter den dagen då jag kan göra det som den friska snittmänniskan kan. Jag drömmer om den dagen jag kan börja jobba.
 
Jag skulle vilja ha en häst igen. det kommer troligen inte att ske, men jag önskar mig det. Saknar hästlivet och har inte klappat häst på många år nu alls. Senaste hästen jag klappade var min egen i augusti 2014 innan hon dog. Saknar hästlukt, saknar solvärmd hästpäls osv.

Jag drömmer om att ha en servicehund som hjälper mig i livet med saker som är svårt och blir svårare med tiden. Hoppas på att det kommer att bli en sann dröm.

Jag längtar efter lugn och ro.
 
Jag är en drömmare av rang :D

Men priodrömmarna

- Köpa/bygga hus med tillräcklig trädgård så jag kan få plats med större delen av en agilitypark så jag kan träna mer hemma.
- Inköp av racervalp så jag får bättre förutsättningar att ta mig dit jag vill i agilityn.
- Bil där jag får plats med dubbla burar+ packning och familjen (typ caddy maxi)
- Ett barn till och att de båda små är över 6 år.
- Att vara klar med mig utbildning och haft min första klass i 3 år.
 
Jag hoppas jag får sjukersättning så att jag kan fokusera på att må så bra som möjligt och slippa oron och stressen över att min sjukpenning går ut i höst. Det skönaste hade så klart varit att klara att jobba eller studera och jag sörjer djupt att det inte går, klarade liksom inte ens av förskola, grundskolan och gymnasiet (blev sjukskriven i gymnasiet) och har varit sjukskriven sen studenten också och nu är jag 31. Men får jag sjukersättning kan jag i alla fall göra det bästa möjliga med hunden och Mr Valp
 
Jag önskar att tredje barnet kommer snart, då jag äntligen kan få operation för att rätta till muskelskador efter första förlossningen. Sen drömmer jag om att flytta till hus och när barn blir större skaffa häst och hund.
 
Jag önskar att tredje barnet kommer snart, då jag äntligen kan få operation för att rätta till muskelskador efter första förlossningen. Sen drömmer jag om att flytta till hus och när barn blir större skaffa häst och hund.
[/QUOTE
När är födseln planerad?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 188
Senast: geting
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 236
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Hej! Jag ska försöka fatta mig kort. Frugan och jag har planerat att skaffa hund under året och har landat i att jaktlabbe passar oss...
Svar
15
· Visningar
1 262
Senast: Lillo
·
Hundavel & Ras Vi är en familj med tonårsbarn som ska utöka familjen med vår första egna hund. Vi har många vänner med hund och har under ett år varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 700
Senast: Narcissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp