Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Håller med om The Help (Niceville i svensk översättning, hm:D...). Den har figurerat i våra boktrådar med jämna mellanrum, de flesta gillar den mycket.:)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

the help är jättebra :)

Håller med om The Help (Niceville i svensk översättning, hm:D...). Den har figurerat i våra boktrådar med jämna mellanrum, de flesta gillar den mycket.:)

Vad bra! Tack för kommentarer :)

Jag hade ingen aning om att det var Niceville... har ju hört talas om filmen förstås men inte mer.

Kom på att jag köpte Marcus Birros Släng alla kartor igår så den ska jag nog lägga mig och läsa en liten stund nu och smälta lunchen med.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ja, Niceville är det många som pratar om. Har inte läst den men kanske skulle lägga den i min "attläsalista".
Började igår kväll på Blonde, tycker skrivsättet och språket är bättre än "Dödgrävarens dotter" så det blir nog OK. Var dock stentrött och somnade ifrån, lyckades inte öppna ögonen, och fick äta upp det genom att vara vaken sedan kl tre i morse (somnade strax efter nio, så det blev inte överdrivet mycket sömn ändå) efter ytterligare några uppvaknanden i natt.

Kul att inte kunna sova, men heller inte vara tillräckligt vaken för att göra något vettigt.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

The Help av Kathryn Stockett - Mississippi på 60-talet. "Where black maids raise white children, but aren't trusted not to steal the silver...". Också goda vitsord från t.ex The Times och Daily Telegraph. Tydligen kan man känna smaken av okra, friterad kyckling och persikopaj ;)
Tyckte mycket om den och jag brukar rekommenderar den till de som är ovana att läsa på engelska (även om man får stå ut med lite södernslang :)).
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl

Har just sträckläst Himmelsdalen av Marie Hermansson. En riktig bladvändare! Rekommenderas!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Då har du förstås läst Dennis LeHanes Patient 67 också? Liknande miljö, mer komplex, ännu bättre:)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ja, den har jag läst. Men det var länge sen; jag har tänkt att läsa om den! Jag vet att jag tyckte den var ruggig. Hermansson berörde kanske inte lika mycket, men ändå var den högst läsvärd.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag har förfallit till en hemlig last som jag inte ägnat mig åt på många år (minst tio år).
Har lånat några av David Eddings fantasy-böcker av en kompis och läser nu "Belgarions son".
Vill egentligen helst läsa de språk jag kan i original men nu får jag stå ut med att det är en översättning eftersom det är vad kompisen hade.

Faktiskt ganska trevlig omväxling till mer tungviktig litteratur (och nej, jag syftar inte på Wahlberg som jag inte gillar utan mer på Jelinek och annat) och passar min tillfälliga form ganska bra.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag läste Någonstans inom oss och tyckte om den riktigt mycket!

Amy Jenkins Honeymoon var en besvikelse.

Marcus Birros "memoarer" var bra!

Kärlek, mat och missöden var helt okej underhållning.

Nu läser jag Carina Rydbergs Den högsta kasten. Gillar hittills!

Kvinnoliv började jag på häromdagen men stilen var så liten och jag var för trött för att komma in i den.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Igår, eh, jag...

dsc00113_5185007fe087c33133de90cd.jpg


Ojsan.

Började genast med Karin Alvtegens Saknad igårkväll, parallellt med Carina R och JMC. Tur att man är bra på många böcker i luften :angel:

Just det, jag läste Bakom låsta dörrar av Kristina Hansen, Bengt-Åke Cras och Agneta Cras redan på eftermiddagen. Så förfärligt hemsk. Men viktig.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Just nu läser jag Hotel on the Corner of Bitter and Sweet, tycker om den jättemycket!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl

Jag läser - äntligen - Igelkottens elegans av Muriel Barbery. Jag njuter av varenda sekund och vill inte att den ska ta slut - men jag kan inte sluta läsa heller.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Och nu är den slut....:(

Jag blir alltid misstänksam när en bok blir så hajpad som denna, men hajpen är välförtjänt i detta fall.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Dagens läsning: Mannen under trappan av Marie Hermansson.Jag har giillat allt jag läst av henne; så även denna,
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Suck.

Fjorton till igår...

dsc00182_518e5195e087c3374acdcc96.jpg


Många fynd, ännu en Karin Alvtegen, Skuld, som jag sträckläste i bilen idag. Blev klar med Saknad häromdagen också, gillade båda väldigt mycket.

Läste min första Arne Dahl i veckan som gick, Mörkertal. Tror att jag tyckte om den men det var lite för brett persongalleri för att jag riktigt skulle hänga med om jag inte var superkoncentrerad när jag plockade upp den.

Bland fynden fanns Glasfåglarna och Mosippan av Elsie Johansson, som jag har tänkt läsa länge. Det är kul när man hittar böcker som "hör ihop" på loppis! Dessa var från skilda donatorer dessutom :)

Just det, jag läste Hitta Vilse av Carin Hjulström häromdagen också. Visst, underhållande och helt okej i språket, men sådär tyyyyypisk chick-lit om ung tjej som flyttar till storstaden och så vidare ad nauseam, typ. Men ja, helt okej, kommer dock inte att läsa om den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 135
Senast: Badger
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
446
· Visningar
11 079
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 666
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 258
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Arbetsintervju
  • Barn och djur
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fjordingtråden
  • Löss

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp