Vad läser du just nu? Del 8

Ja:) men nu vill jag läsa om den.
Jag älskar hennes böcker, men Maken är favoriten. Enligt god vän Är jag Martina, vi pratar likadant. Blev rörd.
I alla fall tidigt i Skrivliv pratar även G-B Sundström som Martina. Flertalet av mina ex säger att jag pratar/är som Martina.
 
Lyssnade om Caraval av Stephanie Garber och sen uppföljaren Legend. Första boken tycker jag fortfarande är riktigt bra, även om det blir väldigt mycket plattityder i beskrivningarna. Fick nästan nog av det när jag lyssnade på båda i rad. Uppföljaren höll tyvärr inte lika bra som första, men ser fram emot sista boken :)

Har precis lyssnat på An unkindness of magicians av Kat Howard. En fantasybok som jag nog inte kan beskriva med rättvisa. Men rekommenderar den verkligen! Tycker @Killaloe ska läsa den särskilt!
 
Bokrean startar idag. Har ni tänkt göra några inköp?

Jag är lite sugen på Bodil Malmsten-samlingen som kommit i nytryck som Akademibokhandeln har för 89:- tror jag. Kanske även Annas Mat av Anna Bergenström, om den råkar finnas kvar :)

Annars läser jag nästan aldrig något inbundet så det finns inte så mycket poäng för mig. Synd! I och för sig hittade jag lite roliga engelska klassiker i pocket för några år sedan så det kan vara värt att kika.
 
Synd att bokrean bara verkar gälla böcker på svenska? Kollade på adlibris och inga av de pocket på engelska jag hade på min lista verkar ingå i rean.
 
jag lyssnade nyligen på Darktown och vet att den är med på bokrean på Adlibris. Tyckte den va riktigt bra fast det inte riktigt är den typ av böcker jag brukar läsa
 
Hittills har den allt! Onda skolhemsföreståndare, överdådiga kalas, hemliga dörrar, bohemiska tågvagnar, mystiska försvinnanden och...en (tror jag, har inte kommit så långt) magnifikattUNGE!
Alltså det låter så fint! Jag kan knapt vänta (måste kanske köpa boken för det är fem !! före mig i kön på biblioteket :eek: )
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 954
Senast: Rosett
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 325
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 900
Senast: Stereo
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
104 124
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp