Vad läser du just nu? Del 8

Jag har läst fortsättningen på Du av Caroline Kepnes, dvs Gömda kroppar. Och alltså hon skriver så bra! Jag älskar böckerna samtidigt som jag hatar dom eftersom huvudkaraktären är ett jäkla as. Men det är sannerligen underhållande läsning! :D
 
Jag påbörjade Händig man sökes av Jöns Hellsing men orkade med några enstaka kapitel innan jag gav upp. Tyckte den var hemsk faktiskt, sättet den är skriven på, så mycket fokus på kvinnornas utseende redan från start osv. :down:

Ja, så fruktansvärd. Jag fick den som recensionsex av förlaget och läste ut den därför (kanske för att jag ville skriva en kass recension också) men fy farao vad dålig den var.

Hur många har ni läst? 6st kunde jag pricka för.

http://selmastories.se/bokhyllan/ti...k_page&utm_medium=SelmaStories&utm_content=17 böcker du säger att du har läst fast du inte har det

Tolv hade jag läst. Marquez har jag sagt att jag har läst eftersom det var meningen att jag skulle göra det på universitetet men jag kom aldrig igenom den. Ska dock försöka igen någon gång när jag har lite mer sinnesro att ge mig in på en sådan.

Den här var lite kul.
http://selmastories.se/bokhyllan/tips-listor/bocker-som-alla-laste/?utm_campaign=coschedule&utm_source=facebook_page&utm_medium=SelmaStories&utm_content=17 böcker som precis ALLA läste

Jag hade läst 12 av de 17 böckerna som ”precis alla läste”. Klart mainstream. :D Men vad gör Erlend Loe på listan?

15 hade jag läst :D Också klart mainstream. Har inte läst Omgiven av idioter (och kommer absolut inte att göra det) och inte heller läst ut Vittula, även om jag nog tänkt göra det någon gång.
 
Jag läser annars En apa i Rågsved av Anna Suvanna Davidsson, som är helt fantastisk, samt den första av novellsamlingarna om Broadchurch-universumet som är bättre än förväntat. Ska även läsa Peter James nya så fort jag får tid att sitta ner... ;) (Den är för stor för att vara bussbok!)
 
@Anna Vittula skrattade jag mig igenom, tyckte den var så himla rolig. :D

Ove var den jag påbörjade men gav upp tidigt, gillade den inte alls.

När Omgiven av idioter toppade säljlistorna tyckte jag det lät så hemskt, vad säger det om folks självbild när de ens vill läsa något med den titeln? Senare har den ju visat sig vara ungefär det vanliga ovetenskapliga hopkoket, det ökar inte min lust att läsa den det minsta.
 
För mig går det trögt med läsningen så jag dammade av en gammal 80-talsfavorit, Tom Wolfes Fåfängans fyrverkeri. Läste den flera gånger när den var ny. Nu, med kalibrerade preferenser och i backspegeln, ser jag vilken fantastisk tidsskildring den är. Dessvärre ser jag även hur översättningen haltar.
 
@Anna Vittula skrattade jag mig igenom, tyckte den var så himla rolig. :D

Ove var den jag påbörjade men gav upp tidigt, gillade den inte alls.

När Omgiven av idioter toppade säljlistorna tyckte jag det lät så hemskt, vad säger det om folks självbild när de ens vill läsa något med den titeln? Senare har den ju visat sig vara ungefär det vanliga ovetenskapliga hopkoket, det ökar inte min lust att läsa den det minsta.

Min dyre far säger detsamma om Niemi så jag ska absolut läsa! :D
 
Jag har läst fortsättningen på Du av Caroline Kepnes, dvs Gömda kroppar. Och alltså hon skriver så bra! Jag älskar böckerna samtidigt som jag hatar dom eftersom huvudkaraktären är ett jäkla as. Men det är sannerligen underhållande läsning! :D

Jag tyckte att Gömda kroppar var lite långdragen men Du var helt fantastisk.
 
Efter att den fått så fina omdömen här i tråden tog jag mig för att läsa "The Secret History" och jag älskar den! Den väckte väldigt mycket tankar och känslor, och kändes precis lagom mystisk och oväntad för att vara helt underbar.

Nu lyssnar jag på Dark Tower VII efter att ha gett upp mitt sökande efter att hitta en inbunden engelsk version av den på second hand.
 
haha, av de 17 böckerna som du säger att du har läst, fick jag ihop 10. Av böckerna som precis alla läste, bara 1.
 
Lite märklig lista i mina ögon dock, de första 14 var verkligen hajpade, det håller jag med om. Men de sista tre? Har väl hört talas om titlarna, men inte mycket mer O_o
Nej, den var lite konstig. På den inledande bilden är Shantaram med, men sedan dyker den aldrig upp i listan. Jag skulle tro att fler läste den än Loe. Fast Loe lästes nog lite tidigare.
 
Det tog ett tag innan jag kom in i Silvervägen men när jag gjorde det, jäklar vilken bra bok! Så himla välskriven och bra och så kul med en bok som utspelar sig i andra miljöer än de vanliga.

Har även läst Den ihåliga vålnaden, tredje boken om Lockwood & Co. Älskar verkligen böckerna! Spännande, annorlunda och väldigt bra!
 
Det tog ett tag innan jag kom in i Silvervägen men när jag gjorde det, jäklar vilken bra bok! Så himla välskriven och bra och så kul med en bok som utspelar sig i andra miljöer än de vanliga.

Har även läst Den ihåliga vålnaden, tredje boken om Lockwood & Co. Älskar verkligen böckerna! Spännande, annorlunda och väldigt bra!
Silvervägen har jag två gånger lagt i min bokhylla på Storytel och lika många gånger bestämt mig för att den inte är något för mig. Kanske ändå...
 
De senaste veckorna har jag lyssnat på Jan Guillous Rött och svart + Att inte vilja se. Tänkte ge mig på Blå Stjärnan efter det men kände att jag behövde något annat ett tag.
Har just lyssnat färdigt på Håkan Nessers De vänsterhäntas förening, jag gillar hans deckare som inte bara innehåller en kriminalhistoria utan också lite livsfilosofi. Han har blivit lite sämre sen han blev religiös men är fortfarande läsvärd.

Hat bestämt att nästa bok blir Selfies av Jussi Adler-Olsen. Tycker att Stefan Sauk verkligen läser böckerna i den serien bra. Tycker också att historierna är både välkomponerade och välskrivna.
Blå Stjärnan är enligt mig den bästa av alla i Det stora århundradet. De som handlar om 50-60-tal sen är riktigt sega. Men jag ser ändå fram emot att nästa ska komma 5/9.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 954
Senast: Rosett
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 324
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 884
Senast: Stereo
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
104 112
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp