Vad läser du just nu? Del 8

Jag behöver lite akuta boktips. Dottern ska lösa en bok i skolan och vägrar läsa den läraren har valt ut. Så vi har fått ok att välja en annan. Hon är 13, läser helst på engelska, men det här är på svenskan så hon får stå ut med det just nu. Föredrar fantasy. Helst en stark kvinnlig huvudperson.

Hjälp!
Fågeln! Riktigt riktigt bra svensk fantasy :)
 
Jag läser Oskuld av Kicki Sehlstedt. Det är fortsättningen på Sweet Lolita som jag läst tidigare. Hittills tycker jag denna är bättre än den förra.
 
Jag behöver lite akuta boktips. Dottern ska lösa en bok i skolan och vägrar läsa den läraren har valt ut. Så vi har fått ok att välja en annan. Hon är 13, läser helst på engelska, men det här är på svenskan så hon får stå ut med det just nu. Föredrar fantasy. Helst en stark kvinnlig huvudperson.

Hjälp!
Engelsfors-trilogin? Cirkeln är väl den första. Starka tjejer i huvudrollerna.
 
Jag behöver lite akuta boktips. Dottern ska lösa en bok i skolan och vägrar läsa den läraren har valt ut. Så vi har fått ok att välja en annan. Hon är 13, läser helst på engelska, men det här är på svenskan så hon får stå ut med det just nu. Föredrar fantasy. Helst en stark kvinnlig huvudperson.

Hjälp!

Nevermoor. Morrigan Crows magiska förbannelse, är den jag först kommer att tänka på. En annan fin är Pärlfiskaren av Karin Erlandsson.

Kom på en till! Djupgraven av Camilla och Viveca Sten. Så himla bra!
 
Jag lyssnar på Ester Roxbergs Barnvagnsblues. Jag fattar inte varför jag så gärna plågar mig med böcker om hur hemskt det är att vara nybliven förälder. Udda form av självskadebeteende?
 
Började på Oktoberbarn av Linda Boström Knausgård imorse. Lyssnade på henne på Bokmässan (och såg henne i Babel) häromsistens och trots att hon egentligen inte gör något intryck på mig ville jag läsa boken. Fragmenterad och rörig, tycker jag, men det är nog meningen. Får se hur det artar sig, jag har läst halva.
 
Började på Thailandssvenskarna av Joakim Medin i går och fattar egentligen inte varför. Den är inte vad min mansbild behöver.

Joakim Medin har wallraffat bland svenska sexköpare i Thailand och det är en bedrövlig samling. Bidragsfuskare, exkriminella, trötta på svenska feminister och jämställdhet och alla röstar på SD. Han har dock en brasklapp om det - han har bara gått på de billigaste klubbarna för att det var vad han hade råd med. Hade han gått på tjusigare prostitution hade han sannolikt hittat ett annat klientel (och det hade varit mer intressant)

En kille som är i Thailand för första gången är alldeles salig. Han säger att hemma kan kan knulla fyra tjejer för 10 000, i Thailand får han 23 för samma summa.

@Petruska, sa du nåt om självskadebeteende? :meh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 954
Senast: Rosett
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 318
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 861
Senast: Stereo
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
104 096
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp