Vad läser du just nu? Del 8

@Killaloe Åh, min hjärna är heller inte på topp just nu och jag började på Manhattan Beach i går kväll. Låter inte så lovande.
Det gick ju att läsa ändå - och det kam ju vara så att våra hjärnor sållar på olika sätt - men om du märker att du tappar bort vilka personerna är så tror jag boken vinner på att pausas och läsas vid ett annat tillfälle om en vill få ut mer av den. Men den är bra även om persongalleriet blir lite suddigt :)
 
Det gick ju att läsa ändå - och det kam ju vara så att våra hjärnor sållar på olika sätt - men om du märker att du tappar bort vilka personerna är så tror jag boken vinner på att pausas och läsas vid ett annat tillfälle om en vill få ut mer av den. Men den är bra även om persongalleriet blir lite suddigt :)
Ok, bra att veta! Jag minns inte varför jag köpte den, måste ha läst något positivt om den någonstans. Annars är sådant där episkt berättande inte min favorit.
 
Ok, bra att veta! Jag minns inte varför jag köpte den, måste ha läst något positivt om den någonstans. Annars är sådant där episkt berättande inte min favorit.
Den är bra! Har nog inte läst några direkta negativa omdömen om den (bland folk som generellt brukar ha vettiga bokåsikter :D) och hela grejen med kvinnlig dykare och all research som verkar ha gjorts innan boken skrevs tycker jag var den stora behållningen :)
 
Den är bra! Har nog inte läst några direkta negativa omdömen om den (bland folk som generellt brukar ha vettiga bokåsikter :D) och hela grejen med kvinnlig dykare och all research som verkar ha gjorts innan boken skrevs tycker jag var den stora behållningen :)
Ja, det med dykningen är jag jättenyfiken på, gillar allt som försiggår i havet :D
 
Jag läser Conversations with the fat girl av Liza Palmer, som hamnade på min Goodreads-lista någon gång för tre och ett halvt år sedan. Gillar mycket!

Lyssnar på Viveca Stens senaste, I hemlighet begravd, och har även Alex Marwoods senaste, The Poison Garden på gång. Tyvärr finns den bara inbunden än så länge och jag är så dålig på a) pappersböcker b) inbundna böcker c) att undvika att få sår mellan ögonbrynen när jag tappar boken i ansiktet i sängen :angel:
 
Ok...mitt liv som råtta av Joyce Carol Oates var ingen höjdare inte för mig. Kände mig bara irriterad mot slutet av boken. Jon är en bra berättare men fick aldrig något grepp om människorna runtomkring mer än att alla är genuint onda och vill skada andra.

Kommer inte läsa något mer av henne tyvärr.

Påbörjat Triptyk av Karin Slaughter inte kommit så långt ännu.
 
Jag läser Conversations with the fat girl av Liza Palmer, som hamnade på min Goodreads-lista någon gång för tre och ett halvt år sedan. Gillar mycket!

Lyssnar på Viveca Stens senaste, I hemlighet begravd, och har även Alex Marwoods senaste, The Poison Garden på gång. Tyvärr finns den bara inbunden än så länge och jag är så dålig på a) pappersböcker b) inbundna böcker c) att undvika att få sår mellan ögonbrynen när jag tappar boken i ansiktet i sängen :angel:
Throwback till den gången jag tappade en inbunden bok på näsan och den måste landat väldigt olämpligt för jag fick verkligen sånt kaosnäsblod som bara sprutade överallt.

Fick iaf känna mig tuff med att jag också har en sån eh.. riskhobby så att säga :angel:
 
Jag håller på med Helene Turstens serie om Irene Huss just nu. Lyssnar just nu på den 7e boken och det verkar finnas 10 st. När jag är klar med dom här böckerna ska jag lyssna på Denise Rudbergs nya Under nio nätter.
 
Hej😊 Får man vara med här? Läser gärna allt möjligt men tyvärr inte så mycket som jag skulle önska🙈 eftersom jag försöker skriva lite själv också. Just nu lyssnar jag på Frida Skybäcks Bokhandeln på Riverside Drive som jag tycker är mysig ( men retar mig lite på en del “sakfel” ) samt läser The Storyteller av Pierre Jarawan som sätter Libanon på kartan för mig på samma sätt som The Kite Runner gjorde med Afghanistan. Hittills en väldigt bra story om en pojke/mans sökande efter pappan som försvann.
 
Började på Alexander Karims roman: Den extraordinära berättelsen om Jonas Paulsons plötsliga död. Ville gilla den då jag tycker Alexander verkar så sympatisk, men gav upp efter en fjärdedel. Boken börjar med att man får veta att Jonas ska dö, och snart blir han mördad, sen börjar den hoppa tillbaka några dagar innan men han minns det som hänt. Så en blandning av ”Måndag hela veckan” och Hundraåringen typ, och klart för problematisk och rörig för min smak.
 
Jag for ner till bror av Karin Smirnoff. Vackert och ganska skralt språk, har börjat ganska nyss och håller på att komma in i boken...Inte så lättsam men lik en del av den arbetarlitteratur jag läst tidigare, Torgny Lindgren och Ingemar Svensson.


Jag började med “Vi for upp till mor” igår(ja... fast jag inte läst ut de andra böckerna jag håller på med än🙈😉) eftersom jag gillade “Jag for ner till bror”. Mycket igenkänning och älskar norrländskan (då känner jag mig som hemma😊). Ett annorlunda språk såklart men befriande på något vis. Sedan är ju livsödena tragiska och jag fascineras över hur Smirnoff lyckas förmedla det samtidigt som hon förmedlar så mycket annat. Läste Nina Wähä’s Testamente nyligen också och de är ju lite lika- men Smirnoff är mer “spot on” tycker jag. Hon behöver inte berätta så mycket utan det sker av sig själv på något vis.
 
Jag läser Klåda av Ellen Strömberg och Roxy av Alice Dadgostar. Jobbar även på The Poison Garden av Alex Marwood, men som jag skrivit förut är jag helt hopplös med inbundna böcker och jag kommer mig inte för att plocka upp den. Men den ska vara tillbaka på biblioteket i nästa vecka så jag får sätta lite fart i helgen :)

Började lyssna på Du glädjerika sköna av Sara H Olsson på lunchen när jag var inne i stan och sprang lite ärenden men jag vet inte om jag kommer att fortsätta. Fast den är kort, och lite underhållande ändå, så den kan väl få tjänstgöra som bussbok ett par dagar.

Jag läste ut Sönderslagna av Emma Johansson i morse, riktigt bra ungdomsbok.
 
Började läsa denna imorse.
IMG_20191116_100109_709.jpg


Är inte så bevandrad inom filosofin, så kände inte till denna filosof. Men han har en helt fantastisk galen personlighet och liv, rekommenderar att läsa den starkt!
 
Håller just nu på med Gunillas man försvann, av Gunilla Söderholm och Ulla-Lene Österholm. Den handlar, precis som titeln avslöjar, om en kvinna vars man lämnar henne med en tvåårig son och ett nytt barn på väg och försvinner spårlöst. Gillar den hittills!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 954
Senast: Rosett
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 323
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 877
Senast: Stereo
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
104 105
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp