Vad läser du just nu? Del 8

Vad har ni för boktips på böcker man verkligen fastnar i? Det behöver inte vara ett litterärt mästerverk utan bara ”bra underhållning”. Gärna spänning, deckare, skräck.

Kommer vara sjukskriven en period och tänkte passa på att läsa… flertal tips är välkommet, läser väldigt fort så avverkar lätt ett par stycken på ett par dagar om de är intressanta och jag har tid över -vilket jag kommer ha :p
 
Vad har ni för boktips på böcker man verkligen fastnar i? Det behöver inte vara ett litterärt mästerverk utan bara ”bra underhållning”. Gärna spänning, deckare, skräck.

Kommer vara sjukskriven en period och tänkte passa på att läsa… flertal tips är välkommet, läser väldigt fort så avverkar lätt ett par stycken på ett par dagar om de är intressanta och jag har tid över -vilket jag kommer ha :p
Har du läst Doggerland-serien av Maria Adolfsson?
 
Vad har ni för boktips på böcker man verkligen fastnar i? Det behöver inte vara ett litterärt mästerverk utan bara ”bra underhållning”. Gärna spänning, deckare, skräck.

Kommer vara sjukskriven en period och tänkte passa på att läsa… flertal tips är välkommet, läser väldigt fort så avverkar lätt ett par stycken på ett par dagar om de är intressanta och jag har tid över -vilket jag kommer ha :p
Jag gillar Malin Giolito Perssons (ja, GW:s dotter) böcker. Hon skriver bra och har i allmänhet kvinnliga huvudpersoner.

Och så gillar jag Joakim Zander, i synnerhet Simmaren var bra.
 
Liza Marklunds nya, Polcirkeln, tyckte jag var bra om man vill ha något spännande och välskrivet.

Just nu läser jag Klas Östergren: Två pistoler. Om hovstallmästare Munck och Gustav III. Verkar bra men har inte hunnit så långt ännu.
 
Vad har ni för boktips på böcker man verkligen fastnar i? Det behöver inte vara ett litterärt mästerverk utan bara ”bra underhållning”. Gärna spänning, deckare, skräck.

Kommer vara sjukskriven en period och tänkte passa på att läsa… flertal tips är välkommet, läser väldigt fort så avverkar lätt ett par stycken på ett par dagar om de är intressanta och jag har tid över -vilket jag kommer ha :p
Fredrik Backman. Alla böcker :up:
 
Vad har ni för boktips på böcker man verkligen fastnar i? Det behöver inte vara ett litterärt mästerverk utan bara ”bra underhållning”. Gärna spänning, deckare, skräck.

Kommer vara sjukskriven en period och tänkte passa på att läsa… flertal tips är välkommet, läser väldigt fort så avverkar lätt ett par stycken på ett par dagar om de är intressanta och jag har tid över -vilket jag kommer ha :p
"Kastanjemannen" av Sören Sveistrup tyckte jag var riktigt bra, trots att jag tycker deckare brukar vara urtrista.
 
Vad har ni för boktips på böcker man verkligen fastnar i? Det behöver inte vara ett litterärt mästerverk utan bara ”bra underhållning”. Gärna spänning, deckare, skräck.

Kommer vara sjukskriven en period och tänkte passa på att läsa… flertal tips är välkommet, läser väldigt fort så avverkar lätt ett par stycken på ett par dagar om de är intressanta och jag har tid över -vilket jag kommer ha :p

Uppdrag Hail Mary av Andy Weir tycker jag var underhållande, lättsmält och himla bra. Förvisso sci-fi, men lättillgänglig sådan.
 
Jag läser just nu Beautiful World, Where Are You av Sally Rooney. Jag tyckte mycket om Normal People och även Conversations With Friends var bra, men den här är tyvärr lite för flummig och pladdrig för min smak än så länge. Delvis beror det nog på att jag läs-läser den istället för att lyssna (de andra två har jag bara lyssnat på), men den känns lite annorlunda rent generellt. Nåja, vi får se om det tar sig längre fram!

Parallellt lyssnar jag på Skuggsystern av Lucinda Riley, men inte heller där är jag övertygad. Inläsningen är sådär och storyn känns ganska lik den i den allra första boken, så jag tror inte det blir fler av hennes böcker för mig efter den här. Åtminstone inte på ett tag.
 
Vad har ni för boktips på böcker man verkligen fastnar i? Det behöver inte vara ett litterärt mästerverk utan bara ”bra underhållning”. Gärna spänning, deckare, skräck.

Kommer vara sjukskriven en period och tänkte passa på att läsa… flertal tips är välkommet, läser väldigt fort så avverkar lätt ett par stycken på ett par dagar om de är intressanta och jag har tid över -vilket jag kommer ha :p
Rules for vanishing av Kate Alice Marshall fastnade jag i och läste på två kvällar. En slags skräck typ? Tror inte den finns på svenska men läser du på engelska är det mitt tips!
 
Jag läser just nu om Björnstad och ska fortsätta med Vi mot er innan jag ger mig på Vinnarna. Backman är fantastisk enligt mig.
 
Jag läser just nu om Björnstad och ska fortsätta med Vi mot er innan jag ger mig på Vinnarna. Backman är fantastisk enligt mig.
Åh. Kan inte bestämma mig om jag ska göra samma eller ge mig på sista direkt. Är kjol så väldigt förtjust i honom, men tycker det kan bli lite mycket med tre på så kort tid... Fast nej, nu blev jag sugen på att börja från början ändå :p
 
Åh. Kan inte bestämma mig om jag ska göra samma eller ge mig på sista direkt. Är kjol så väldigt förtjust i honom, men tycker det kan bli lite mycket med tre på så kort tid... Fast nej, nu blev jag sugen på att börja från början ändå :p
Jag blev klar med Björnstad idag. Fortsatte direkt sen. Älskar känslostormarna!
 
Jag läser just nu om Björnstad och ska fortsätta med Vi mot er innan jag ger mig på Vinnarna. Backman är fantastisk enligt mig.

Jag har nu letat igenom halva forumet för att lyckas hitta den här förbannade tråden (:D) men ah, vill bara säga tack för att dessa inlägg har fått mig att plocka upp en bok igen!

Jag kände ju till dessa böcker och har sett serien, men nu gjorde jag slag i saken och började läsa också och jag är inte besviken så här långt! Om än det är nästan som lite rundgång ibland.

Tror faktiskt inte att jag har läst någon av Backmans böcker förut …?
 
Jag har nu letat igenom halva forumet för att lyckas hitta den här förbannade tråden (:D) men ah, vill bara säga tack för att dessa inlägg har fått mig att plocka upp en bok igen!

Jag kände ju till dessa böcker och har sett serien, men nu gjorde jag slag i saken och började läsa också och jag är inte besviken så här långt! Om än det är nästan som lite rundgång ibland.

Tror faktiskt inte att jag har läst någon av Backmans böcker förut …?
Då har du missat något! Min mormor hälsar och säger förlåt är fantastisk!
 
Då har du missat något! Min mormor hälsar och säger förlåt är fantastisk!

Ja och jag tyckte spin-offen "Britt-Marie var här" var väldigt fin också :love:

Det låter nästan som om jag har en anledning att fortsätta läsa (nu när jag äntligen har kunnat börja igen) med andra ord? ;)

Jag har bara totalt fått för mig att jag inte gillar Backman, men kan å andra sidan och vid närmare eftertanke inte riktigt komma på varför. :angel: Men nu Björnstad som jag tycker är bra, samt att jag nyligen läste en intervju med honom som jag tyckte var ganska spot on, så jag kanske får krypa till korset och omvärdera mina fördomar här.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 954
Senast: Rosett
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 325
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 894
Senast: Stereo
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
104 121
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp