Vad läser du just nu? Del 8

Nu läser jag Mr Darley's Arabian: A History of Racing in 25 horses av Christopher McGrath. Hittade den på en loppis på Mallorca. Otroligt intressant läsning! Men jag älskar ju galopp och fullblod, om inte min avatar var hint nog :D
 
Jag lät en nummergenerator välja vilken bok jag ska läsa härnäst, så nu blir det Kitty och den maskerade mannen :rofl: Jag älskar Kitty-böckerna, trots att jag är vuxen. Brott, mysterium och drama utan att det ska bli tungt, vidrigt eller deprimerande. Perfekt!
 
Jag har just påbörjat Such a Fun Age av Kiley Reid. Den har stått på min att läsa-lista länge och när en vän visade sig ha den i bokhyllan och erbjöd mig att ta med den hem slog jag till. Den känns både viktig och intressant och det var länge sedan jag var så här peppad på att läsa en specifik bok :)
 
Jag läser The Murderbot Diaries av Martha Wells och tycker de är fantastiskt bra, både allvarliga och roliga, och på något sätt lyckas en könlös robot ha mycket mer personlighet än typ alla karaktärer i deckare tillsammans. På egen hand hade jag nog aldrig bestämt mig för att läsa dem (det är flera kortare noveller i en serie) men min bokklubb valde dem för Juli månad och nu är jag glad att jag köpte dem.
 
Läste denna under vandringen, älskade den! Sjukt rolig och igenkännande... 😅
20220725_144238.jpg
 
Håller på och köttar mig igenom Brandon Sanderson.

Första boken var sådär. Första Mistborn-trilogin var okej. Andra Mistborn-trilogin var SÅ bra! Typ fantasy-western :D

Nu The Way of Kings, mer traditionell fantasy men också hysteriskt bra. Kul att följa författarens utveckling med.
 
Har precis läst ut Den Fjärde Doktrinen av Denise Rudberg. SÅ bra :) !! Skulle nog vilja säga att det var den bästa - hittills - i serien....

Håller på med Kalla Vita Vinternätter av Christoffer Holst just nu. Efter ett tips i min tråd om mysdeckare.... :up:
 
Har precis läst ut Den Fjärde Doktrinen av Denise Rudberg. SÅ bra :) !! Skulle nog vilja säga att det var den bästa - hittills - i serien....

Håller på med Kalla Vita Vinternätter av Christoffer Holst just nu. Efter ett tips i min tråd om mysdeckare.... :up:
Hela serien är jättebra men tycker nog inte att den fjärde är den bästa.
 
Jag undviker Dag Öhrlund efter att ha sett väldigt rasistiska och misogyna kommentarer från honom på fb. :down:

Okej!

Ja, jag har aldrig läst något av honom (vet inte vem det är heller) tidigare... funderade just över liknande saker... Boken är väldigt generaliserande (visst heter det så? Fick hjärnsläpp) kring manligt och kvinnligt och jag undrar om jag liksom missar ironin?

Eller om det är sån smörja som det verkar?
 
Okej!

Ja, jag har aldrig läst något av honom (vet inte vem det är heller) tidigare... funderade just över liknande saker... Boken är väldigt generaliserande (visst heter det så? Fick hjärnsläpp) kring manligt och kvinnligt och jag undrar om jag liksom missar ironin?

Eller om det är sån smörja som det verkar?
Det är nog bara smörja.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 943
Senast: Rosett
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 297
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 779
Senast: Stereo
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
104 023
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp