Vad läser du just nu? Del 8

Jag har just avslutat Kristin Hannahs “The great Alone” (Himmel över Alaska) och är alldeles tagen. Vilken bok, vilka beskrivningar och vilket vackert språk i sin enkelhet.
Jämför den med “Where rhe crawdads sing” som jag tyckte mycket om men som föll platt alldeles i slutet. The great Alone höll hela vägen- det var en stund mot slutet som jag tänkte “Neeej! Byt riktning! Less is more!”- och det fungerade 😂.

Lyssnade på engelska (storytel) och inläsningen var fantastisk!
Vad var det du inte gillade med Crawdads-slutet? :)
 
Hmm ... jag testade det och innan jag skickade såg det ut som om det skulle spoiler-skyddas men sedan gjorde det ändå inte det 😳så jag skyndade att ta bort det.
Ska testa senare när jag är mer vaken😂
 
Nu har jag testat att göra ett spoilerinlägg flera ggr (och fått upp “vill du att spoilerknappen ska ha en rubrik” osv) men när inlägget publiceras är det ändå öppet🤔.

Så jag säger såhär om slutet av Where the crawdads sing: Less is more 😉
Om ngn vill veta mer skicka ett pm😂
 
En bok är en bok är en bok.
Du har skrivit den- någon annan har missat att få ge ut den😉.
Var stolt och mallig- det är lika slitigt att skriva en bok oavsett hur den ges ut. Och det är mycket jobb- I know!
(och faktiskt ännu mer arbete när man ska fixa allting runt utgivningen själv.)
Ja, herregud, själva utgivningen var absolut den besvärligaste biten.... :nailbiting: SÅ mycket att ta reda på, och så mycket ovisshet/osäkerhet kring olika bitar. För att inte tala om hur DYRT allting lätt blir..... O_o

Men känslan när man håller sin bok i handen för allra första gången (och tänker att....WOW....det ser ju ut som en riktig bok :D !) den ska inte underskattas.... :)
 
Ja, herregud, själva utgivningen var absolut den besvärligaste biten.... :nailbiting: SÅ mycket att ta reda på, och så mycket ovisshet/osäkerhet kring olika bitar. För att inte tala om hur DYRT allting lätt blir..... O_o

Men känslan när man håller sin bok i handen för allra första gången (och tänker att....WOW....det ser ju ut som en riktig bok :D !) den ska inte underskattas.... :)
Förstår det! Jag blir snurrig av processen fast jag inte ens behöver ha koll på den. Det är så mycket detaljer och beslut som man inte hade en aning om när man började ...

Grattis igen!
 
Tänker att det är ok att skriva ut vad @bettysmatte s bok heter väl? Vi har ju iaf två andra författare på forumet, och en av dem hade ju en hel tråd om bara en bok :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 935
Senast: Rosett
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 281
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 632
Senast: Stereo
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
103 806
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp