Vad läser du just nu? Del 8

Har inte hittat den här tråden tidigare, men har nu ägnat en stund att läsa de senaste 15 sidorna och lägga till sånt som lät intressant i min att-köpa-lista (när hästarna slutar göra sönder sina grejer så jag har råd :cautious: ). Så tack för tips!

Jag läste inte så mycket under 2020 tyvärr, men när jag tänker tillbaka var det två böcker som stack ut. Först Klubben av Matilda Gustavsson. Jag trodde inte det skulle vara så mycket nytt eftersom jag hade läst så mycket artiklar om "Kulturprofilen" när allt drog igång, men boken gav verkligen ett så mycket djupare perspektiv. Definitivt värd all den uppmärksamhet den fick.
Sen var det Grown ups av Marian Keyes. Jag är ett gammalt inbitet Keyes-fan, och läser alltid hennes böcker med någon slags behållning, men de svajar lite och den innan, The Break, var inget som imponerade. Men Grown ups var en fin klassisk bok av Keyes som lyckas både vara lättläst och rolig, samtidigt som flera tunga ämnen behandlas på bra sätt. Boken följer tre vuxna bröder, eller ännu mer deras fruar, under ett år där de träffas på flertalet familjesammankomster och där det pyr saker under ytan.
 
Har läst de första 50 sidorna av "The Huntress" (Jägarinnan) av Kate Quinn. Den är så väldigt rosad överallt, men hittills tycker jag att den är rätt seg..... :o Nu har jag köpt den, så jag kommer förmodligen att läsa klart, annars hade jag nog faktiskt slutat läsa och lämnat tillbaka om den hade kommit från biblioteket. Men förhoppningsvis blir den bättre snart....

Har fått hem "Laga mig" av Lotta Lundgren, och jag måste säga att det är den mest underhållande kokbok som jag har läst :) ! Väldigt snygg att titta på också, trots ett lite klumpigt format. Boken är STOR, vilket ju är trevligt för det är många vackra bilder i den, men den är lite besvärlig att ligga och läsa i soffan..... ;)
 
Har inte hittat den här tråden tidigare, men har nu ägnat en stund att läsa de senaste 15 sidorna och lägga till sånt som lät intressant i min att-köpa-lista (när hästarna slutar göra sönder sina grejer så jag har råd :cautious: ). Så tack för tips!

Jag läste inte så mycket under 2020 tyvärr, men när jag tänker tillbaka var det två böcker som stack ut. Först Klubben av Matilda Gustavsson. Jag trodde inte det skulle vara så mycket nytt eftersom jag hade läst så mycket artiklar om "Kulturprofilen" när allt drog igång, men boken gav verkligen ett så mycket djupare perspektiv. Definitivt värd all den uppmärksamhet den fick.
Sen var det Grown ups av Marian Keyes. Jag är ett gammalt inbitet Keyes-fan, och läser alltid hennes böcker med någon slags behållning, men de svajar lite och den innan, The Break, var inget som imponerade. Men Grown ups var en fin klassisk bok av Keyes som lyckas både vara lättläst och rolig, samtidigt som flera tunga ämnen behandlas på bra sätt. Boken följer tre vuxna bröder, eller ännu mer deras fruar, under ett år där de träffas på flertalet familjesammankomster och där det pyr saker under ytan.
Jag läser också allt av MK, och håller med om att denna var lite vassare än de senaste före den :)
 
Har lyssnat på Den sista migrationen.

Handlar en nutid där större delen av världens vilda djur har dött ut (eller är på god väg) och en kvinna bestämmer sig för att följa den sista flocken fåglar som ska migrera från Grönland till Antarktisk

Mycket hopp i tiden bakåt för att förklara hennes val och hennes personlighet. Jag tycker den var riktigt bra!



2A31BBAE-3355-4A54-A897-A57575086532.png
 
Har lyssnat på Den sista migrationen.

Handlar en nutid där större delen av världens vilda djur har dött ut (eller är på god väg) och en kvinna bestämmer sig för att följa den sista flocken fåglar som ska migrera från Grönland till Antarktisk

Mycket hopp i tiden bakåt för att förklara hennes val och hennes personlighet. Jag tycker den var riktigt bra!



Visa bifogad fil 63433
Den ligger på vänt i min bokhylla!
 
Jag lyssnar på “Den sista migrationen” och tycker att den är bra.
Läser Frida Boisens “Berätta aldrig det här” om relationen dotter-mor-far. Mycket igenkänning i en del. Den är bra i sin icke-unikhet.
 
Har precis läst ut "The Boston Stranglers" av Susan Kelly. Fy så arg jag blir av sådana här fall, där detektiver och andra personer så gärna velat sätta dit någon att man helt blundat för alla faktum som inte går ihop, all bevisning som pekar mot att det inte var den här personen, och vägrar höra att personen som "erkänner" gör så helt utan kunskap om hur brotten egentligen gått till. Sen när tekniken tar hopp framåt för man allt för att streta emot att gammal bevisning testas om, för der kostar pengar att göra om processen och man har ju redan tagit the guy. Deprimerande. Upprörande. Intressant.
 
Har inte hittat den här tråden tidigare, men har nu ägnat en stund att läsa de senaste 15 sidorna och lägga till sånt som lät intressant i min att-köpa-lista (när hästarna slutar göra sönder sina grejer så jag har råd :cautious: ). Så tack för tips!

Jag läste inte så mycket under 2020 tyvärr, men när jag tänker tillbaka var det två böcker som stack ut. Först Klubben av Matilda Gustavsson. Jag trodde inte det skulle vara så mycket nytt eftersom jag hade läst så mycket artiklar om "Kulturprofilen" när allt drog igång, men boken gav verkligen ett så mycket djupare perspektiv. Definitivt värd all den uppmärksamhet den fick.
Sen var det Grown ups av Marian Keyes. Jag är ett gammalt inbitet Keyes-fan, och läser alltid hennes böcker med någon slags behållning, men de svajar lite och den innan, The Break, var inget som imponerade. Men Grown ups var en fin klassisk bok av Keyes som lyckas både vara lättläst och rolig, samtidigt som flera tunga ämnen behandlas på bra sätt. Boken följer tre vuxna bröder, eller ännu mer deras fruar, under ett år där de träffas på flertalet familjesammankomster och där det pyr saker under ytan.
Läste just klart Klubben igår och kan bara hålla med dig! Den kommer att stanna med mig en bra stund, på gott och ont. Vilken fruktansvärd man, vilken fruktansvärd situation!

Grown Ups låter som något som skulle passa mig, ska kolla upp den! Har läst ett fåtal böcker av Marian Keyes och tyckt om en del men inte andra - The Break gav jag till exempel upp eftersom det inte kändes som att det hände något och handlingen aldrig fångade mig, men Anybody Out There? minns jag att jag tyckte om.
 
Ska precis börja på Emelie Schepps Märkt för livet. Hört mycket gott om detta så jag hoppas det blir bra :)

Precis lyssnat färdigt på Kemisten av Stephanie Meyer och jag älskade den. Vart riktigt tomt är den tog slut. Lättsam med ganska snabba ryck.
 
Är ungefär halvvägs i i Där kräftorna sjunger men blir inte riktigt hooked. Tog den direkt efter Samlade verk och det tror jag var ett misstag, allting blir lite blekt i jämförelse. Men jag kämpar på, veckan har dock innehållit alldeles för mycket jobb och för lite lästid men hoppas kunna få lite lugn och ro att läsa i helgen.
 
Läser "Jag heter inte Miriam" av Majgull Axelsson igen... En så intensiv bok. Vi har den som klassbok den här terminen så jag måste uppdatera mig innan vi börjar arbeta med den. Rekommenderas varmt!

Försöker mig även på "The Duke and I", första delen om familjen Bridgerton av Julia Quinn. Jag såg den filmatiserade serien under julferien. Boken verkar vara så rosad överallt men tja. Jag väntade mig nästan något som kan tangera Jane Austen, så jag hade kanske för höga förhoppningar.
 
Precis läst igenom The Dark Tower series av Stephen King och.. den är ju så LÅNG haha.
Men bättre än första genomläsningen för några år sedan. Men 4500 sidor är lite väl i ett svep.

Nu ska jag ge mig på en bokhög som lånats av en vän, först ut blir nog Anthony Doerr - Grace.
 
Åh, blir intressant att höra vad du tycker om den!
Hamnade på Joyce Carol Oates - Carthage först, ska se om jag lyckas ta mig igenom den. 5 sidor in och stör mig på språket :angel: Men apropå Anthony Doerr så var ju All the light we cannot see något av det vackraste jag läst så, höga förväntningar!
 
Hamnade på Joyce Carol Oates - Carthage först, ska se om jag lyckas ta mig igenom den. 5 sidor in och stör mig på språket :angel: Men apropå Anthony Doerr så var ju All the light we cannot see något av det vackraste jag läst så, höga förväntningar!
Jag håller med och hade också skyhöga förväntningar, men blev tyvärr jättebesviken på About Grace... Vill inte förstöra den för dig så jag säger inte mer, men det ska som sagt bli intressant att höra vad du tycker när du väl kommer så långt :)
 
Läser "Jag heter inte Miriam" av Majgull Axelsson igen... En så intensiv bok. Vi har den som klassbok den här terminen så jag måste uppdatera mig innan vi börjar arbeta med den. Rekommenderas varmt!

Åh, den kom jag att tänka på bara häromdagen! Det var väldigt längesedan jag läste den, men vill minnas att den verkligen grep tag. Jag kanske får ta och läsa om den vid tillfälle ... När läsandet har släppt igen, det går enormt trögt för mig just nu.

Jag har nog minst tre påbörjade böcker, bland annat har jag igen påbörjat Donna Tartts Den hemliga historien (som jag har försökt ta mig igenom i ett par år nu, ibland går det så lång tid mellan varven att jag får börja om från början :crazy:). Jag måste försöka få in en rutin på läsandet igen!
 
Åh, den kom jag att tänka på bara häromdagen! Det var väldigt längesedan jag läste den, men vill minnas att den verkligen grep tag. Jag kanske får ta och läsa om den vid tillfälle ... När läsandet har släppt igen, det går enormt trögt för mig just nu.

Jag har nog minst tre påbörjade böcker, bland annat har jag igen påbörjat Donna Tartts Den hemliga historien (som jag har försökt ta mig igenom i ett par år nu, ibland går det så lång tid mellan varven att jag får börja om från början :crazy:). Jag måste försöka få in en rutin på läsandet igen!

Åh den är ju så BRA. Långsam, men bra!
Donna Tartt alltså 😍
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 933
Senast: Rosett
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 281
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 627
Senast: Stereo
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
103 806
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp