Vad läser du/ni just nu? Barnversionen!

Drar upp den här gamla för att se om någon vill dela med sig av vad ni läser nu? :)

Fyraåringen och jag har börjat läsa vår första "vanliga" bok (kallas det kapitelbok?) eftersom jag hittade Morfar Prosten på loppis idag :D Jag läste och lyssnade på den massor som barn och läser oundvikligen för sonen med precis samma betoningar som Margareta Krook. Vi kom ett kapitel innan läggdags och han vill läsa mer imorgon, bra betyg trots avsaknaden av bilder :up:
 
Drar upp den här gamla för att se om någon vill dela med sig av vad ni läser nu? :)

Fyraåringen och jag har börjat läsa vår första "vanliga" bok (kallas det kapitelbok?) eftersom jag hittade Morfar Prosten på loppis idag :D Jag läste och lyssnade på den massor som barn och läser oundvikligen för sonen med precis samma betoningar som Margareta Krook. Vi kom ett kapitel innan läggdags och han vill läsa mer imorgon, bra betyg trots avsaknaden av bilder :up:
Morfar Prosten är fantastisk! :love:

Här hemma plöjer dottern alla Klara-böcker :)
 
Drar upp den här gamla för att se om någon vill dela med sig av vad ni läser nu? :)

Fyraåringen och jag har börjat läsa vår första "vanliga" bok (kallas det kapitelbok?) eftersom jag hittade Morfar Prosten på loppis idag :D Jag läste och lyssnade på den massor som barn och läser oundvikligen för sonen med precis samma betoningar som Margareta Krook. Vi kom ett kapitel innan läggdags och han vill läsa mer imorgon, bra betyg trots avsaknaden av bilder :up:
Nioåringen har kommit igång och läser ”frivilligt”. Jag hoppas hon får uppleva slukaråldern. Just nu är det Glimma-böckerna som gäller.

Tolvåringen läser Eragon av Christopher Paolin. Jag köpte den på loppis och ångrar att jag inte köpte del 2 och 3. Men de finns säkert på biblioteket.

Vi läser fortfarande högt, men det blir inget flyt när man bara läser en gång i veckan pga aktiviteter mm. Just nu läser vi Alice i Underlandet.
 
Morfar Prosten är fantastisk! :love:

Här hemma plöjer dottern alla Klara-böcker :)
Jag minns att jag tyckte morfar Prosten var läskig för han blev så arg. Morfar Prosten var ingen favorit när jag var barn, men mina barn lyssnade på böckerna. Länge var morfar Prosten-böckerna nästan ensamma på Spotify i kategorin ljudböcker för barn.

Det finns en ganska okänd bok som Margaretha Krook har läst in på Spotify.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Lillefrun
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Tilly_85
·
Hundavel & Ras När man läser rasbeskrivningar är det inte sällan man läser att just den rasen har mycket personlighet, är riktiga karaktärer. Då och då...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 622
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 329
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp