Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Älskar verkligen den här tråden eftersom det är så intressant att se hur olika en kan tycka om samma bok. Jag har rätt stora problem med den serien, sä funderar på om vi läst samma böcker :D

Alltså det är ju typen av böcker som en får släppa a l l a krav på djup hahahaha :D. Jag gillar verkligen build upen mellan America och Maxon och det är ganska oväntade tvister i storyn. Men sen får en släppa att det förhärligar en diktatur där kvinnorna är en vara. De två sista böckerna har jag betydligt svårare för, de lyckas inte hålla den där mysputtriga stämningen jag gillar.
 
Några tips på vad man ska välja som sitt livs första ljudbok? Jag har fått tillgång till en vänd Amazon Audible och tänkte att jag skulle testa ljudböcker istället för poddar på väg till jobbet ett tag. Lyssnar fortfarande på Harry Potter tillsammans med min sambo, men annars har jag alltså aldrig ljudbokat mig alls. Är tämligen tveksamt inställd :p

Funderar lite på Eleanor Oliphant Is Completely Fine?
 
Några tips på vad man ska välja som sitt livs första ljudbok? Jag har fått tillgång till en vänd Amazon Audible och tänkte att jag skulle testa ljudböcker istället för poddar på väg till jobbet ett tag. Lyssnar fortfarande på Harry Potter tillsammans med min sambo, men annars har jag alltså aldrig ljudbokat mig alls. Är tämligen tveksamt inställd :p

Funderar lite på Eleanor Oliphant Is Completely Fine?
Alla Lucy Dillons böcker!
 
@Killaloe @Karfitsa Det fick bli Eleanor Oliphant, och oj vad jag tycker om den! Kan inte riktigt bestämma mig för om den är sorglig eller rolig dock, jag får lite samma känsla som när jag läste En man som heter Ove... Men jag är definitivt fast efter att ha lyssnat på den första timmen!

Att den dessutom utspelar sig i Glasgow av alla ställen (där jag alltså bor) hade jag ingen aning om, men jag tyckte att hennes kollegors dialekt klingade lite för bekant och Googlade fram att det mycket riktigt är här de är. Väldigt roligt sammanträffande! :love:

Alla Lucy Dillons böcker!
Just det, de kan nog också passa bra tror jag! Har läst en del av dem redan, men långt ifrån alla :)
 
Jag har lyssnat på ett stort antal ljudböcker på sistone, men inga direkt varken höjdpunkter eller lågvattenmärken så jag lämnar dem därhän.

Först ut i min semesterläsning är Morden på Mangle Street av M.R.G. Kasasian. Utspelar sig i London 1882, konstigt skriven deckare i Sherlock Holmes-stil. Nu är jag bara en tredjedel in i den, men den är lätt att läsa men jag irriterar mig på kvinnosynen i den. Ja, den utspelar sig på 1800-talet, men...



Det ska bli intressant att se om hon sätter gubbarna på plats.
Nu är den slut och nej, jag kan inte rekommendera den till någon.
 
Jag har lyssnat mycket på The Penguin Podcast. Har ni lyssnat? Intervjuer/samtal med författare som tar med sig x antal föremål som är viktiga för dem och som samtalet kretsar kring. Jag har hittills hört Neil Gaiman, Kate Atkinson, Simon Sebag Montefiore, Elvis Costello, Stephen Fry, Zadie Smith och Naomi Klein. Rekommenderas varmt!

Jag läser München av Robert Harris och lyssnar på Selma Lagerlöfs Jerusalem.
 
Jag har lyssnat mycket på The Penguin Podcast. Har ni lyssnat? Intervjuer/samtal med författare som tar med sig x antal föremål som är viktiga för dem och som samtalet kretsar kring. Jag har hittills hört Neil Gaiman, Kate Atkinson, Simon Sebag Montefiore, Elvis Costello, Stephen Fry, Zadie Smith och Naomi Klein. Rekommenderas varmt!
Åh, kul idé! Den ska jag leta upp! :)
 
Jag har haft semester så jag har plöjt; Flickan på den dansande hästen av Charlotte Dujardin, bra! Som daggen stilla kysst av Marianne Cedervall, precis lika lättläst och trevlig som hennes andra böcker! Sen håller jag på med Ett jävla solsken och tycker att den är intressant! Den ger även bilder av flera kvinnor i hennes närhet som jag uppskattar!
Så har jag även läst Ronja Rövardotter och Tordyveln flyger i skymningen, egentligen plugg men jag njuter! :love: Min läsglädje är tillbaka!!! :bump::banana:
 
Läste Darling Mona häromdagen. Den var himla fin och bra och verkligen ett vettigt avslut. Skönt också att det ska vara ett avslut för jag känner mig rätt klar med Mona och Barbro, hur bra böckerna än är :)

Sen lyssnar jag på Nej och åter nej som jag sett fram emot att lyssna på efter alla positiva recensioner av boken jag läst. Och visst, den är bra men jag är rätt trött redan på huvudpersonen :o så vi får väl se hur det går :D (och det är också en bok med sådant språk som får mig att tänka på dig @Petruska :) )
 
Läste Darling Mona häromdagen. Den var himla fin och bra och verkligen ett vettigt avslut. Skönt också att det ska vara ett avslut för jag känner mig rätt klar med Mona och Barbro, hur bra böckerna än är :)

Sen lyssnar jag på Nej och åter nej som jag sett fram emot att lyssna på efter alla positiva recensioner av boken jag läst. Och visst, den är bra men jag är rätt trött redan på huvudpersonen :o så vi får väl se hur det går :D (och det är också en bok med sådant språk som får mig att tänka på dig @Petruska :) )
Jag lyssnade klart på Nej och åter nej, i förrgår. :D
 
Lyssnade klart på Nej och åter nej i natt. Alltså den är ju väldigt bra skriven och intressant men fy farao vad jag avskydde två av huvudpersonerna. Så det är svårt att gilla boken pga persongalleriet samtidigt gillade jag den väldigt mycket. Antar att det är väldigt bra författarskap att framkalla sådana känslor :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 038
Senast: Glimra
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
764
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 705
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp