Vad läser du just nu?

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 931
  • Visningar Visningar 94 639
Jag har lite svårt att komma in i den. Vet inte riktigt varför?
Kanske för att jag än sålänge läst innan sängdags och med det är trött eller något sådant. 😅

Får försöka läsa mer på dagtid och se om det gör någon skillnad.
Haha åh jag känner igen mig! 😅 Jag behöver oftast läsa några längre sjok för att verkligen komma in i en bok och när jag läser i sängen är jag så trött så det blir bara ett par sidor. Med det sagt har jag hittills läst två (!) sidor i ovan nämnda bok 😂

Haha åh jag känner igen mig! 😅 Jag behöver oftast läsa några längre sjok för att verkligen komma in i en bok och när jag läser i sängen är jag så trött så det blir bara ett par sidor. Med det sagt har jag hittills läst två (!) sidor i ovan nämnda bok 😂
Det är då det är bra om man läser flera böcker samtidigt (vilket jag inte alls gör :angel: ). Då kan man vara i tråkiga början på några böcker, men ändå i spännande slutet i en annan bok, så att det alltid finns någon passande bok att läsa om man är lite trött :D

(typ i alla fall :p just den boken tror jag att jag läst typ ett kapitel i innan jag pausade den, och sedan har den legat orörd de senaste månaderna eftersom jag hittade andra böcker som jag fastnade mer i :p )

Jag börjar närma mig sidan 100 iaf. Känns som det börjar släppa nu mer och mer. 🤣

Äntligen tagit mig genom Systrarna av Jonas Hassen Khemiri. Fortfarande lite kluven om jag gillar den eller inte. Den gör nedslag i fyra olika personers liv. Dom tre systrarna och Jonas själv. Det finns en röd tråd men ingen tydlig, sammanhållen, berättelse. Samtidigt är den lättläst och lite av en bladvändare. Man vill veta vad som händer dom olika personerna. Samtidigt har den varit lite jobbig att ta sig igenom. Framförallt pga sin längd.
Vilar läshjärnan lite med en Vera-deckare av Ann Cleeves 😊

Precis läst ut Lucia är död av Katarina Wennstam och tycker den var bäst hittills av de tre böckerna som finns i serien. Den blev aldrig tråkig eller seg, man kastades in i den direkt.
Näst på tur står bok nummer 2 i Anna Laestadius Larssons serie på exakt samma tema: kvinnor som utreder mord under sekelskiftet i Stockholm. Jag tycker det är sjukt hur lika dessa bokserier är, författarna har ju verkligen haft samma idé exakt samtidigt.

Jag har läst The Surrogate Mother av Freida McFadden. Jag läser inte så mycket thrillers i vanliga fall men den här verkade intressant, och jag tyckte absolut att den var läsvärd. Bra tempo och handlingen hölls ihop på ett bra sätt nästan hela vägen igenom.

Jag har läst Stacken av Annika Norlin och det var en väldigt annorlunda bok som jag har blandade känslor för. Bitvis helt fantastisk men lite ojämn. Det handlar om en grupp människor som lever utanför samhället, hur de hamnade där och det handlar också om att höra till och att tappa bort och hitta sig själv i ett sammanhang.
Älskade den!

Läst ut Anders Nilssons senaste Johan Falk.
Tycker inte alls att han levererar. Tycker att det är rörigt och ett enda upprabblande av händelser.
Nu ska jag börja med bokcirkelns bok.😊

Läst ut Änglabarnen av Anna Laestadius Larsson. Detta är del två i hennes sekelskiftsserie. En favoritförfattare till mig. Denna boken var väldigt bra, tror till och med bättre än ettan.
Nu känner jag att jag inte riktigt vet vad jag ska läsa här näst, vill helst fortsätta stanna i sekelskiftet och läsa om alla feministiska kvinnor.

Är det någon som läst Rovdrift av Elsa och Cornelia Swärd?
Jag är väldigt sugen då huvudpersonerna är ett lesbisk par men jag har också hört att den ska vara rätt vidrig och jag är inte jättesugen på att läsa extremt detaljerat om stympade kroppar typ.

Precis läst ut Lucia är död av Katarina Wennstam och tycker den var bäst hittills av de tre böckerna som finns i serien. Den blev aldrig tråkig eller seg, man kastades in i den direkt.
Näst på tur står bok nummer 2 i Anna Laestadius Larssons serie på exakt samma tema: kvinnor som utreder mord under sekelskiftet i Stockholm. Jag tycker det är sjukt hur lika dessa bokserier är, författarna har ju verkligen haft samma idé exakt samtidigt.
Kul att höra, jag har sett fram emot att hugga tag i den snart men varit lite orolig för att den inte ska vara lika bra som de andra (jag tyckte nämligen redan att tvåan var sämre än ettan). Hoppas att jag tycker likadant om den som du!

Liknande trådar

• R
    Psykisk ohälsa
  • Vinterns och vårens bokbingo 2024
  • The story so far ...
  • Vilka banor finns?

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• En virrig rastråd
  • Uppdateringstråd 32

Katt, Andra Djur