Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Karriären blev kort för den slovakiska koloratursopranen Patricia Janečková. När denna inspelning gjordes var hon 17 år. Janečková avled på grund av cancer vid 25 års ålder. Några få år fick världen njuta av hennes fantastiska röst.
Bjørnen vågner är en litet annorlunda inspelning av den ryska sången i föregående inlägg. Den danska texten är skriven av Benny Andersen (1929 - 2018), som spelar flygel. Sångaren Povl Dissing (1938 - 2022) började karriären som trumpetare, innan han blev sångare. Andersen och Dissing tillhör Danmarks kulturkanon, dock inte med denna sång. Körens sång med fingrar för munnen har jag inte sett tidigare.
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Hundträning Ja precis. Insteget är väldigt lätt i nw. Och det gör också att man faktiskt kan bli bättre rätt snabbt, våga göra doftprov och börja tävla.