Vad menas med...

M

Mimmi22

omplaceringshundar? Får man betala nått eller får man dom bara??
Sen kikade jag på ett par valpar idag och dom sa att dom är inte registreringsbara, vad betyder det? Var kan man regga dom isåfall?? Är inte all hundar reggade? :confused:

Har ingen jättevana av sånt här så det vore kul om någon visste.
 
Sa dom varför dom inte är registreringsbara? Var det renrasiga valpar? Alla valpar är inte registreringsbara i SKK, det gäller bla blandraser och valpar vars föräldrar inte är registrerade. Det finns många anledningar till att de inte kan registreras i SKK.
 
Detta var renrasiga Alaskan malamute men kan det vara så att föräldrarna inte är registrerade??
 
jo, dom sa varför men jag hörde inte, hade ju fullt upp med en bebis :love:
 
Om det kostar något beror helt på varför hunden omplaceras, och om det är genom en organisation eller privat en omplacering. Det kan alltså kosta allt från 1kr till ett antal tusen. :)
Att du inte kan regga hunden innebär att den inte uppfyller just den rasens krav och alltså inte kan registreras i den rasorganisationen. Däremot registrerar du ditt hundinnehav hos Jordbruksverket, där du uppger chipnr/öronmärkning osv.
Vad är det för hund du är intresserad av? Har du satt dig in i just den rasens speciella krav - dvs är det en vallhund/brukshund/jakthund? Även om den inte är helt rasren har den fortfarande kvar rasens speciella behov...
 
Jadå jag har tagit reda på information om rasen så jag vet vad jag ger mig in på och sen frågade jag ut dessa människor en hel del om rasen och det var bara min ras. :love:
 
Om dom inte är registrerade har du egentligen ingen aning om dom är renrasiga eller ej, på den punkten bluffas det friskt.
PL
 
Omplacering kallas det i regel när hunden är över 1 år och ska säljas vidare.Man får betala för hunden ja,men det finns de som är mindre intresserade av vart hunden hamnar så de brukar sälja/skänka sina djur då. :(
Ej regg bara är precis som de andra skrivit, föräldrar djuren eller ett av dom är inte reggat hos Skk.
Eller så saknar hunden eller föräldrarna stamtavla.Likaså blandraser är inte reggbara i Skk men hos Blandis riksförbund dock.
 
En anledning till att man inte får registrera valpar efter registrerade föräldrar kan var att någon av föräldrarna t ex har höftledsfel eller att föräldrarna inte är röntgade.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 574
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 281
Senast: AraSlei
·
L
Hundträning Jag har några frågor som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på som är om valpar och sånt ❤️ Och den första frågan är hur man gör så en...
2
Svar
21
· Visningar
2 146
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp