Vad motsvarar ridbyxstorlekarna??

E

emci

Tycker det är jättesvårt att veta vilken ridbyxstorlek man ska ha när det står typ 72, 78, 80 osv. Vad motsvara egentligen dessa storlekar!
Har försökt kolla runt lite men man får olika svar varje gång :confused: En säger att 84 motsvarar storlek 38, nästa säger att 84 motsvarar 40 och nästa säger att 84 motsvarar 42. :confused: :confused:
Nån som vet vad som gäller?
 
Jag har för mig att när jag köpte ridbyxor den senaste gången så sa de att 36 var storlek 72 (36+36=72) och 38 storlek 76 osv. Kan det stämma? :confused:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 854
Senast: Hazel
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
1 072
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 317
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 173
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dammigt
  • GVFÖ 2024
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp