Vad önskar man sig i 20 års present?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Hej och välkomna till århundrades dummaste tråd.
Nej, men allvarligt. I-landsproblem x100 typ.

Jag fyller 20 år om 1 mån + 1 dag, men har inte den blekaste aning om vad jag ska önska mig. :nailbiting:
Har av olika anledningar öht inte firat min födelsedag sedan jag var 13 år gammal, men nu när jag fyller jämnt så vill släkten för engångsskull ändå fira mig på något sätt.
Och alltså firandet som sådant är inget problem, det är bara att slänga ihop lite mat och tårta etc.
Men just presenterna! Spontant skulle jag säga "pengar och presentkort", men folk vill höra något roligare än så typ.
Vad "ska" man önska sig som blivande 20 årig tjej då?
Flytta hemifrån kommer jag i realiteten inte göra förrän om 3.5-4 år, då jag just kommit in på högskola som ligger 1 pendeltågsstation ifrån mig. Så sådana grejer behöver jag inte. Sminkar gör jag inte heller. Hästgrejer har jag redan massor + köper helst själv. Vad finns det kvar att önska sig då? :p
 
Även om flytta hemifrån inte ligger i snar framtid kan ändå såna grejer vara bra att önska sig. Jag är tacksam att jag önskade mig bestick ur en viss serie till studentpresent som jag sedan önskat fler ur efterkommande födelsedagar och jular att jag sedan när jag flyttade hemifrån hade en komplett serie av fina designerbestick jag verkligen ville ha och slapp köpa något billigt tillfälligt. Så bestick, glas, porslin är inte så tokigt tycker jag.
 
Fina glas eller servis. Även om du inte flyttar hemifrån nu kommer du uppskatta det sen. Jag fick fina kosta Boda vinglas i studentpresent. Anvendes först 3 år senare men är likatt glad för dem ändå!

Annars kanske något till hästen? (Har för mig att du har en sådan)

Bidrag till bil. (Om du inte redan har en)

Frisörtid

Spauppehåll

Hotellnatt där du kan ta med en vän

Lyxbrunch på något trevligt ställe

Bidrag till studielitteratur

En mysig morgonrock av bra kvalité
 

Liknande trådar

Relationer Insåg precis att pappa fyller 60 år om precis 3 veckor - och jag har ingen aning om vad jag ska ge honom. Vad ger man en 60 årig bil-...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 159
Senast: mooi
·
Relationer Samma sak, varje år. Än en gång drar det ihop sig mot det jag hatar att älska, och älskar att hata. Min födelsedag. I år fyller jag...
Svar
14
· Visningar
3 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp