Vad önskar man sig i 20 års present?

Ah ok! Jag tänkte kungen eller ngt ;)
Kan inte hästen vara hemma några dagar @Dressyrtjejen_97 ? :)
Du är ju ung och det är ju naturligt att se sig om i världen!

Jag är tyvärr jättenipprig över honom. :( Har bara "lämnat över" honom till mamma om jag varit så sjuk att jag absolut inte kunnat vara i stallet. Men då med stor ångest över det. Har ingen medryttare eller någonting till honom annars, är där varje, varje dag.
 
Jag är tyvärr jättenipprig över honom. :( Har bara "lämnat över" honom till mamma om jag varit så sjuk att jag absolut inte kunnat vara i stallet. Men då med stor ångest över det. Har ingen medryttare eller någonting till honom annars, är där varje, varje dag.

Fråga bara: Vad gör du som är så speciellt att inte annan hästkunnig kan göra det?
Han mår inte dåligt av att få mockat, vattnat, matat och gå i hagen några dagar medan du är borta.

Inget proffs år SÅ petiga. Just för att man vet att det inte behövs.

Jag är nu borta två nätter utan oro.
Det är jag nästan varje helg.
På två dagar hinner inte din stelna till så att den blir dålig(tänker på att han har sån historia).

Liv a little! Det mår du BRA av och hästen inte dåligt alls.
 
Eller så är det kalaset och firandet som är det roliga.
Om de vill ha med sig något så är det sådant som går att ställa fram på bordet. Till eller efter maten etc.
 
Fråga bara: Vad gör du som är så speciellt att inte annan hästkunnig kan göra det?
Han mår inte dåligt av att få mockat, vattnat, matat och gå i hagen några dagar medan du är borta.

Inget proffs år SÅ petiga. Just för att man vet att det inte behövs.

Jag är nu borta två nätter utan oro.
Det är jag nästan varje helg.
På två dagar hinner inte din stelna till så att den blir dålig(tänker på att han har sån historia).

Liv a little! Det mår du BRA av och hästen inte dåligt alls.

Med tanke på hans artros osv. Så vill jag inte att han står mer än 1 dag i taget.
Sen är jag bara öht så väldigt orolig för honom hela tiden, då han har en stor skade och sjukdomshistorik. Jag känner mig helt enkelt inte trygg med att inte vara där - inte ens om mamma tar hand om honom. Och skulle jag vara borta - om så ens 2 dagar, skulle jag aldrig kunna slappna av, utan bara oroa mig för honom hela tiden.
 
Med tanke på hans artros osv. Så vill jag inte att han står mer än 1 dag i taget.
Sen är jag bara öht så väldigt orolig för honom hela tiden, då han har en stor skade och sjukdomshistorik. Jag känner mig helt enkelt inte trygg med att inte vara där - inte ens om mamma tar hand om honom. Och skulle jag vara borta - om så ens 2 dagar, skulle jag aldrig kunna slappna av, utan bara oroa mig för honom hela tiden.

Om du hyr in någon som går promenad offroad med honom i dag så kan han vila en innan och en efter utan problem.
Tro en som jobbar med sånt.
Det måste ju finnas hästkunniga i ditt stall som tom kan mer än du. De kan väl hjälpa till och kolla. Händer ngt är det iaf vet som jobbar och inte du.
Ditt resonemang hindrar dig och är heelt ologiskt.
 
Om du hyr in någon som går promenad offroad med honom i dag så kan han vila en innan och en efter utan problem.
Tro en som jobbar med sånt.
Det måste ju finnas hästkunniga i ditt stall som tom kan mer än du. De kan väl hjälpa till och kolla. Händer ngt är det iaf vet som jobbar och inte du.
Ditt resonemang hindrar dig och är heelt ologiskt.

Möjligtvis har du rätt ;)
Och ja, jag är väl typ den minst hästkunniga i mitt stall. Men jag är ändå alldeles för orolig av mig och vill inte lämna över honom om jag inte typ ligger hemma med 41.5.C i feber och kräks. Det är inte bara för hans skull jag inte gör det, utan även jag själv mår som sagt extremt dåligt av att vara ifrån honom.
 
Möjligtvis har du rätt ;)
Och ja, jag är väl typ den minst hästkunniga i mitt stall. Men jag är ändå alldeles för orolig av mig och vill inte lämna över honom om jag inte typ ligger hemma med 41.5.C i feber och kräks. Det är inte bara för hans skull jag inte gör det, utan även jag själv mår som sagt extremt dåligt av att vara ifrån honom.

Förstår att du tycker mkt om hästen, men det låter inte helt sunt. Du skriver ju att du vet att det finns kunnigt folk som kan rycka in. Problemet ligger alltså hos dig. Du är ju så ung! Lev livet, umgås med vänner, res, se världen! Hästen klarar sig!
 
Förstår att du tycker mkt om hästen, men det låter inte helt sunt. Du skriver ju att du vet att det finns kunnigt folk som kan rycka in. Problemet ligger alltså hos dig. Du är ju så ung! Lev livet, umgås med vänner, res, se världen! Hästen klarar sig!

Möjligen är det inte helt sunt heller. Men som sagt, hellre att jag är där varje dag och mår bra än att jag åker iväg någonstans och ändå bara oroar mig och vill hem fortast möjliga.
 
Möjligen är det inte helt sunt heller. Men som sagt, hellre att jag är där varje dag och mår bra än att jag åker iväg någonstans och ändå bara oroar mig och vill hem fortast möjliga.
Men om du kunde åka utan att bli nipprig? ;)
Det finns säkert tusen människor som är minst lika duktiga som dig att ta hand om hästen om det hjälper att tänka så:)
 
Jag önskade/köpte/samlade på fina bestick, glas och andra bra köksprylar i ett par år innan jag flyttade hemifrån. Det gjorde att jag kunde få ihop "lite finare" prylar än bara det mest nödvändiga.

Något speciellt till hästen, eller någon speciell ryttarpryl, massagebehandling, något smycke, biobesök?
Annars är väl inte presentkort fel att önska sig, även om släkten önskar ett annat svar.
 
Jag tycker du har fått bra tips redan.
När jag var 20 så ville jag ha kurspengar till kusen, pengar till tattuering, pengar till HÄSTBÖCKER, hästfilmer, hästkurser och seminarier jag ville gå på.
Eftersom du inte gärna vill vara borta från hästen, så borde det väl funka med en övernattningsnatt? Hinner du med hästen på förmiddagen, sedan kanske lite spa + hotell, god middag etc. och så hotellfrukost innan du drar till stallet?
Sen tänker jag att ska du plugga så brukar man inte direkt rulla i pengar.. så där kanske du kan tänka till.
Annars tänker jag att klocka är rätt klassiskt och kul. :)
 
Nu skrev du ju att du inte vill ha flytta hemifrån saker men jag vill ändå slå ett slag för det, husgeråd är dyrt om man ska ha "allt". Jag började nog önska mig flytta hemifrån grejer redan som 16-åring (flyttade när jag var 19) och nästan sedan dess har jag önskat mig saker till hemmet. Allt från bestick till gjutjärnspannor och matberedare. Nu börjar samlingen bli komplett (27 idag) så nu kan jag börja önska mig annat :p
 
Alltså.. att önska sig saker bara för att andra förväntar sig/vill det... det låter ju fruktansvärt onödigt! Vill du bara önska dig pengar och presentkort, gör det!

(Annars tycker jag att det kommit många bra förslag i tråden)
 

Liknande trådar

Relationer Insåg precis att pappa fyller 60 år om precis 3 veckor - och jag har ingen aning om vad jag ska ge honom. Vad ger man en 60 årig bil-...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 154
Senast: mooi
·
Relationer Samma sak, varje år. Än en gång drar det ihop sig mot det jag hatar att älska, och älskar att hata. Min födelsedag. I år fyller jag...
Svar
14
· Visningar
3 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Den första tråden
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp