Vad önskar man sig i 20 års present?

Alltså.. att önska sig saker bara för att andra förväntar sig/vill det... det låter ju fruktansvärt onödigt! Vill du bara önska dig pengar och presentkort, gör det!

(Annars tycker jag att det kommit många bra förslag i tråden)

Håller med! Lite därför jag föreslog pengar till någon välgörenhet. Önskar man sig inget särskilt och har råd att köpa grejer själv tycker jag det är ett bra alternativ.
 
Jag personligen tycker det är jättetråkigt att få en välgörenhetspresent :o

Det förstår jag att inte alla tycker. :) Jag personligen får större tillfredsställelse av det än att få något bara "för att", tyvärr respekteras sällan det önskemålet av omgivningen, då vissa tycker det är tråkigt att skänka pengar till något jag bryr mig om. Och istället står jag där med en present jag inte kommer använda. Vad otacksam jag lät nu, jag är egentligen väldigt lätt att göra glad och uppskattar ändå omtanken. :D
 
Möjligtvis har du rätt ;)
Och ja, jag är väl typ den minst hästkunniga i mitt stall. Men jag är ändå alldeles för orolig av mig och vill inte lämna över honom om jag inte typ ligger hemma med 41.5.C i feber och kräks. Det är inte bara för hans skull jag inte gör det, utan även jag själv mår som sagt extremt dåligt av att vara ifrån honom.
Ha ha, du kanske ska önska dig lite lite terapi så du lär sig släppa ditt kontrollbehov och lär dig hantera ångesten över hästen?
 
Det förstår jag att inte alla tycker. :) Jag personligen får större tillfredsställelse av det än att få något bara "för att", tyvärr respekteras sällan det önskemålet av omgivningen, då vissa tycker det är tråkigt att skänka pengar till något jag bryr mig om. Och istället står jag där med en present jag inte kommer använda. Vad otacksam jag lät nu, jag är egentligen väldigt lätt att göra glad och uppskattar ändå omtanken. :D

Jo, kan vara för att min moster nästan alltid har gett mig ett sådant där kort till välgörenhet. Utom en gång. Då fick jag en slev :crazy:. Tror det var en prydnadsslev för den funkade inte vid matlagning. Tycker oavsett väldigt mycket om min moster :love:. Men presenterna är väl sådär :D
 
Om du hyr in någon som går promenad offroad med honom i dag så kan han vila en innan och en efter utan problem.
Tro en som jobbar med sånt.
Det måste ju finnas hästkunniga i ditt stall som tom kan mer än du. De kan väl hjälpa till och kolla. Händer ngt är det iaf vet som jobbar och inte du.
Ditt resonemang hindrar dig och är heelt ologiskt.

Sådär var jag med min förra häst med. Men mest berodde det nog på den tiden han bara hade mammas kor till sällskap efter vår tidigare häst fick tas bort, han vart extremt bunden till mig och jag honom. Sen tog jag hem en häst på foder och vi hade lika djupt vänskapsband men det blev ändå lite, vad jag skulle säga, rimligare. Jag kunde åka iväg över en helg i vetskap att han inte skulle matvägra osv (vilket han gjorde om jag inte var i stallet som vanligt!). Kunde åka iväg en kort sväng och litade på mamma som kunde ge hans cushingmedicin. Men som sagt. Jag var som du i den åldern av ovanstående anledning. Det är skönt att kunna vara "normal" (missförstå inte uttrycket) och åka iväg lite, även om jag saknar mitt sto när jag lämnar henne, jag tycker med det är jobbigt, men absolut överkomligt :). Hon hade det hur bra som helst när jag var iväg, himla skönt måste jag säga faktiskt....
 
Sådär var jag med min förra häst med. Men mest berodde det nog på den tiden han bara hade mammas kor till sällskap efter vår tidigare häst fick tas bort, han vart extremt bunden till mig och jag honom. Sen tog jag hem en häst på foder och vi hade lika djupt vänskapsband men det blev ändå lite, vad jag skulle säga, rimligare. Jag kunde åka iväg över en helg i vetskap att han inte skulle matvägra osv (vilket han gjorde om jag inte var i stallet som vanligt!). Kunde åka iväg en kort sväng och litade på mamma som kunde ge hans cushingmedicin. Men som sagt. Jag var som du i den åldern av ovanstående anledning. Det är skönt att kunna vara "normal" (missförstå inte uttrycket) och åka iväg lite, även om jag saknar mitt sto när jag lämnar henne, jag tycker med det är jobbigt, men absolut överkomligt :). Hon hade det hur bra som helst när jag var iväg, himla skönt måste jag säga faktiskt....

Menat till TS. men ville koppla till meningen orimligt resonemang...
 
Apropå presenter; en stor förstoring inramad på din älskade häst? Om du inte har det :). Eller som sagt husgeråd är alltid toppen :). Hm...Inser det var typ längesen jag fyllde 20 (nääästan 10 år sen...:p).
 

Liknande trådar

Relationer Insåg precis att pappa fyller 60 år om precis 3 veckor - och jag har ingen aning om vad jag ska ge honom. Vad ger man en 60 årig bil-...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 157
Senast: mooi
·
Relationer Samma sak, varje år. Än en gång drar det ihop sig mot det jag hatar att älska, och älskar att hata. Min födelsedag. I år fyller jag...
Svar
14
· Visningar
3 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp