Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis kommit till jobbet.

Sitter här och försöker mota bort tårar, var inne med unghästen på klinik idag och tja, det ser inte lovande ut. Shoppade skräpmat på vägen hit cola och energidryck samt choklad som jag ska moffa i mig i soffan ikväll. Den soffa jag hamnar i varje dag nu med både skadad hund och nu skadad häst.

Jag har just nu ingen ork till att ta tag i något.

:heartheart:heart
 
Startade morgonen med att se att jag blivit uthängd på facebook i ett drev där man uppmanade att anmäla mig för att jag tydligen bidragit i vanvården av katten jag jag hjälpte i går kväll :confused::arghh::rage: Sen gick admin in i gruppen och satte stopp för att sen uppmana mig att anmäla djurägaren för att slippa drevet på mig själv via messenger :banghead:.....att jag överlåter den bedömningen till veterinären var tydligen inte tillräcklig. :banghead::meh:

Nu minns jag varför jag inte är med i såna här grupper :meh:
Va??! Vad skulle du ha gjort annorlunda menar de då?
Helt stört att någon frågar efter hjälp och sen när hjälpen kommer så ska de anmälas :crazy: :confused;
 
.Fåglarna piper för full hals under traktorhytten och föräldrarna har fullt upp med att mata .Tänkte fixa massor med saker nu efter jobbet men har tappat orken helt .Har staplat 5 pallar med oljedunkar nu på em och det var nog inte bra för min mage just nu på ena pallen stod det tre på höjden och på den andra två .Blir så irriterad då ingen annan tar tag i det utan dom har plockat någon dunk från nedersta lagret hellre än att bära ut det till sina platser i oljeboden .Man tar sig knappt fram där inne .Det är trångt utan en massa pallar Den 6e pallen fick stå kvar så får dom som har hand om det sortera lådorna som det är smådunkar i.Nu får det bli lite vila så kanske jag känner mig lite mer uppåt och får lite ork tillbaka
 
Va??! Vad skulle du ha gjort annorlunda menar de då?
Helt stört att någon frågar efter hjälp och sen när hjälpen kommer så ska de anmälas :crazy: :confused;
Jag skulle tydligen ha anmält djurägaren till både länsstyrelsen och polisen och tagit den 20 åriga katten till en veterinär som kunde rädda livet på den så den kunde hamna på ett katthem och få ett nytt hem.

Människors okunskap är skrämmande ibland.
 
Det regnar. Vart kom det regnet ifrån? Smhi har inte sagt något om att det ska komma i alla fall.

Edit: Jag ändrade ort på smhi till en annan som ligger 1,5 mil norrut, i stället för den som ligger 7 km söderut och där fanns regnet i prognosen.
 
Hämtat ut antibiotika på apoteket till katten. Tabletter den här gången, två varje dag i tio dagar. Suck. Det kommer bli ytterst sur katt och dessutom ska hon in på nytt prov den 24 har jag räknat ut mitt i midsommarhelgen men gissar att det går bra även den 26-27 istället.
Prova räkost :)
 
Jag vill också ha regn :arghh:
Igår tornade det upp sig massa moln men inte en droppe :rage: Nu har det varit mulet hela eftermiddagen och bara några droppar, inte ens så det blir blött :mad:
Skicka gärna regnet hitåt om ni inte vill ha det, med expressleverans ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
690
· Visningar
36 201
Senast: Bufera
·
IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
385
Senast: Red_Chili
·
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
950
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 426
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp