Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hon gillar inte något sådant :meh: inte ost, yoghurt, andra mjölkprodukter eller liknande. RC torrisar ftw alternativt grillad entrecote, lammstek eller köpt grillkyckling. Men inget av det kan man gömma ett piller i. Annars skulle jag köpa hem lite och försöka. Hon tar små, små tuggor och är en typisk småätare. När jag försökte dutta lite olja på benet för att hon skulle få i sig särskild näring för finare päls så gick hon omkring med kladdigt ben och slickade inte av det :meh: att lägga det i maten är meningslöst.

Det enda hon verkligen vräker i sig är RC. Vet inte vad det är i den buljong de häller över sina torrisar men önskar hett att man kunde köpa den separat. Min lilla junkie :love:
 
Ingen hantverkare här idag och så fort tiden slog över till att gå till jouren (som bara såklart tar akutärenden) så tog jag och avrundade det jag höll på med för att komma i duschen så nu känns det typ som förmiddag här då, fint :crazy::rofl:
Ska ev. kolla på handbollen ikväll är planen.
 
Mindre kul upptäckt när vi tömde rummet hos mamma.
20180613_135716.jpg

Mittbjälken har spruckit på mitten och drar med sig golvet ner. Jag misstänker att firman som gjorde nya plintar inte tänkte på att bjälkarna måste få stöd.:banghead: eftersom det har varit så mycket grejer iväg så har det inte gått att se att det började gå på tok.
 
Ost- och skinkpajen jag köpte till middag är ungefär som makaronipudding i konsistens och smak :cautious: Men det är ätbart och mättande iaf, lär inte köpa den igen dock...
 
Hon gillar inte något sådant :meh: inte ost, yoghurt, andra mjölkprodukter eller liknande. RC torrisar ftw alternativt grillad entrecote, lammstek eller köpt grillkyckling. Men inget av det kan man gömma ett piller i. Annars skulle jag köpa hem lite och försöka. Hon tar små, små tuggor och är en typisk småätare. När jag försökte dutta lite olja på benet för att hon skulle få i sig särskild näring för finare päls så gick hon omkring med kladdigt ben och slickade inte av det :meh: att lägga det i maten är meningslöst.

Det enda hon verkligen vräker i sig är RC. Vet inte vad det är i den buljong de häller över sina torrisar men önskar hett att man kunde köpa den separat. Min lilla junkie :love:

Katter kan vara extremt kinkiga. Och jag är inte säkert min katt gillade räkost heller men pillret slank ner lättare och hon spottade inte ut det lika ofta. Utan räkost så var det stora protester, så pass att hon tuggade fradga halvt hysterisk, jag antar att det verkligen smakade pest. Så räkost var mest för att det skulle gå lite smidigare och hon inte skulle hata mig varje dag :crazy:
 
Oj! Hoppas firman kan återställa snabbt.
Vi struntar i den firman, det var strul hela vägen när de gjorde jobbet och mamma bråkade massor med dem om fakturor som inte stämde osv. Vi hittade en kille som bor i närheten som arbetar just med timmerhus och han skulle komma och kolla i mitten av juli, men gav tips på hur vi kan stötta upp det så länge. Han var just nu långt norrut och byggde nya timmer hus. :D
 
Gillar även katter Metacam? Mina hästar nästan kastar sig över Metacam om det får.
Hade en katt som skulle ha en liten bit flagyl varje dag och flagyl är :yuck: men det gick hyfsat bra med räkost som hjälp utom ibland och då blev det ilsken spottande högst olycklig katt :(
Jag tipsar igen(som vanligt) om att krossa tabletter och blanda med lite grädde och smeta in frambenen. Då blir dom strax inmundigade utan mycket trilskande.
 
Fy! Det där borde du kunna vägra köra med tanke på trafikfaran.
Hade jag vetat det tidigare hade jag aldrig tagit det och definitivt inte lastat på det.

Så här gjorde släpet med en skärm under färd (vilket normalt sett inte ska hända)... jag tror inte det släpet klarar besiktningen nästa gång.
8785ED2E-CCE6-4312-9C51-CF390044ACA5.jpeg
 
Fyyy vad otäckt, känns som en upplevelse man gärna är utan :nailbiting:
Det var äckligt när hela bilen svajjar, lyckades ändå bibehålla lugnet och kopplade ut farthållaren och släppte gasen. Hade avgasbromsen i på högsta läget (den bromsar bara bilen), så lyckades få stopp på släpets wobbling. Körde jag fortare än 70km/h började det wobbla.
 
Jag tipsar igen(som vanligt) om att krossa tabletter och blanda med lite grädde och smeta in frambenen. Då blir dom strax inmundigade utan mycket trilskande.

Fungerar inte med Nikita. Hon slickar sig inte även om det är kladdigt :meh: Jag fick till slut tvätta bort det jag kladdat på när det blivit stelt och intorkat. Innan låg hon och mös med sitt kladdiga ben/tass utan att röra en min. Kan vispa lite grädde men eftersom hon vägrar att smaka på det öht så är jag inte hoppfull. Sushilax gillar hon men hon äter bara små, små bitar, finns inte en chans att få i henne krossade tabletter med det. Isof skulle jag behöva rulla laxbiten i krossad tablett och det finns inte en chans att hon äter upp den då.

Jäkla kattskrälle. Det får bli milt våld med nackskinnet och stoppa tabletten långt ner innan jag masserar halsen. Men ibland säger det ping! och man får börja från början om man hittar den eländiga tabletten och den inte är halvsmält.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
340
Senast: Red_Chili
·
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 264
Senast: Squie
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp