Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fungerar inte med Nikita. Hon slickar sig inte även om det är kladdigt :meh: Jag fick till slut tvätta bort det jag kladdat på när det blivit stelt och intorkat. Innan låg hon och mös med sitt kladdiga ben/tass utan att röra en min. Kan vispa lite grädde men eftersom hon vägrar att smaka på det öht så är jag inte hoppfull. Sushilax gillar hon men hon äter bara små, små bitar, finns inte en chans att få i henne krossade tabletter med det. Isof skulle jag behöva rulla laxbiten i krossad tablett och det finns inte en chans att hon äter upp den då.

Jäkla kattskrälle. Det får bli milt våld med nackskinnet och stoppa tabletten långt ner innan jag masserar halsen. Men ibland säger det ping! och man får börja från början om man hittar den eländiga tabletten och den inte är halvsmält.
Det verkar enklare med hund. Man bara öppnar gapet, stoppar ner pillret, stänger igen, håller fast och masserar. Klart. För det mesta i alla fall.
 
Det var äckligt när hela bilen svajjar, lyckades ändå bibehålla lugnet och kopplade ut farthållaren och släppte gasen. Hade avgasbromsen i på högsta läget (den bromsar bara bilen), så lyckades få stopp på släpets wobbling. Körde jag fortare än 70km/h började det wobbla.
Tur det gick bra och att du hanterade det med påtvingat(?) lugn. fyyyy
 
Jag tipsar igen(som vanligt) om att krossa tabletter och blanda med lite grädde och smeta in frambenen. Då blir dom strax inmundigade utan mycket trilskande.
Jag har prövat den varianten också, resultatet blev medicinkladd överallt :crazy: inte tillräckligt med medicin i katten med havererad mage som följd :cry:
Den här katten åt medicin varje dag i flera år
 
Jag har prövat den varianten också, resultatet blev medicinkladd överallt :crazy: inte tillräckligt med medicin i katten med havererad mage som följd :cry:
Den här katten åt medicin varje dag i flera år

Mmm, det blir nog det gamla hederliga sättet. Funderar att köpa en tablettinstoppare (eller vad det heter) som gör att man kan få in tabletten lättare. Som tur är, så blir det inte bit eller riv, bara att hon spjärnar emot. Tyvärr kan jag inte ge henne Dreamies efter tablett som jag brukar göra eftersom hon bara ska äta blötmat tills munnen har läkt. Suck. snart dags för första tabletten. :cautious:

Tur att det bara är i tio dagar, men tyvärr morgon och kväll.
 
Mmm, det blir nog det gamla hederliga sättet. Funderar att köpa en tablettinstoppare (eller vad det heter) som gör att man kan få in tabletten lättare. Som tur är, så blir det inte bit eller riv, bara att hon spjärnar emot. Tyvärr kan jag inte ge henne Dreamies efter tablett som jag brukar göra eftersom hon bara ska äta blötmat tills munnen har läkt. Suck. snart dags för första tabletten. :cautious:

Tur att det bara är i tio dagar, men tyvärr morgon och kväll.
Jag provade också en sån tablettinstoppare men det var bara än mer krångligt tyckte jag :crazy: Vet inte riktigt hur den skulle underlätta faktiskt :confused:
Jag fick linda in min katt i en handduk varje dag annars fick jag en klo i fingret med handduken försökte hon inte rivas alls
 
Såg första halvlek på handbollen, känns som det räcker att kolla lite kort ibland och istället slöglo på NCIS. Låg nivå, lagom nivå.
Dagens mat blir köttfärsbiffar (gjorde på förmiddagen så klara) med någonting till och typ sås, blir säkert bra :rofl:
 
Mmm, det blir nog det gamla hederliga sättet. Funderar att köpa en tablettinstoppare (eller vad det heter) som gör att man kan få in tabletten lättare. Som tur är, så blir det inte bit eller riv, bara att hon spjärnar emot. Tyvärr kan jag inte ge henne Dreamies efter tablett som jag brukar göra eftersom hon bara ska äta blötmat tills munnen har läkt. Suck. snart dags för första tabletten. :cautious:

Tur att det bara är i tio dagar, men tyvärr morgon och kväll.
Konstigt hur hemgångsråd kan variera
Min fick äta torrisar direkt
Eller ja ha valet att äta
Dagen efter käkade hon glatt.
 
Mmm, det blir nog det gamla hederliga sättet. Funderar att köpa en tablettinstoppare (eller vad det heter) som gör att man kan få in tabletten lättare. Som tur är, så blir det inte bit eller riv, bara att hon spjärnar emot. Tyvärr kan jag inte ge henne Dreamies efter tablett som jag brukar göra eftersom hon bara ska äta blötmat tills munnen har läkt. Suck. snart dags för första tabletten. :cautious:

Tur att det bara är i tio dagar, men tyvärr morgon och kväll.

Jag sätter tabletten på en tesked med 2 droppar olja på och lägger in teskeden långt i munnen. Då slinker tabletterna ner lätt och enkelt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
341
Senast: Red_Chili
·
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 264
Senast: Squie
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp