Bukefalos 28 år!

Vad ryser ni av?

Lajke

Trådstartare
Har ni något "konstigt", mer ovanligt som ger er äckelrysningar? Många har ju t.ex. naglar på svart tavla, bestick mot tallrik osv.

Jag ryser över hela kroppen bara jag tänker på bomull - sättet det knarrar på, uuushh!! :wtf: Hatar även russinfingrar och tår både när jag har det (kan/vill inte ta i något) och när andra har det...

Fram med era konstiga grejer nu! :D
 
Sv: Vad ryser ni av?

Folk som skrapar besticken mot tallriken, smaskar eller tuggar högt, äter äpple eller knäckebröd eller har andra kroppsljud för sig kan jag inte äta i samma rum som :o

Annars är också trä som skrapar mot trä (t.ex. en skev dörr) något jag får rysningar av.
 
Sv: Vad ryser ni av?

Frigolit! Jag hatar det! Både ljudet och att ta i det, gåshud över hela kroppen :yuck:

Och andras fötter, särskilt män... :o
 
Sv: Vad ryser ni av?

När sambon "leker cp". När han börjar bete sig konstigt och låter udda helt enkelt... Svårt att förklara, men ni förstår nog.
Har inga problem med människor som är handikappade på dessa sätt, men när "normala" människor gör sig till tål jag det helt enkelt inte.
 
Sv: Vad ryser ni av?

Sammet, det känns så strävt :eek:
När det knäpper och knakar i folks leder (passande när jag är sjukgymnast ;) )
När ansiktet känns torrt som fnöske
 
Sv: Vad ryser ni av?

Jag ryser av tanken på fötter och tånaglar inkl höra någon klippa naglar, torra stela handdukar, kryp/flugor detta kan framkalla att jag klöks, ryser i hela kroppen. Återkommer ev med mer ;)
 
Sv: Vad ryser ni av?

Fötter. Vidriga kroppsdelar.
Jag skulle hellre se främmande människor gå med kukarna och fittorna framme än i sandaler eller barfota. HATAR fötter.
 
Sv: Vad ryser ni av?

Jag brukar av någon märklig anledning rysa till i hela kroppen när jag kör över broar. Långa broar, typ Öresundsbron, går konstigt nog bra, men kortare broar över mindre vattendrag... Huh.
 
Sv: Vad ryser ni av?

Gafflar som hakat fast i varandra. :nailbiting:
När man råkar dra naglarna mot plastigt papper (tänk sidorna i läroböcker).
Falsksång och riktigt ostämda instrument.
 
Sv: Vad ryser ni av?

Att ta i blött hår med torra fingrar. Vettekatten varför men jag tycker det är något vansinnigt obehagligt.
 
Sv: Vad ryser ni av?

Nåt som ger mig väldiga äckelrysningar är toppen på "nakna" maskrosor. Kan inte tänka mig så mycket värre känsla än att behöva gena över en äng full med såna här :crazy:
 
Sv: Vad ryser ni av?

Får panikrysning över hela kroppen av att försöka skriva när udden på pennan inte är framklickad (alltså att skrapa toppen av pennan mot pappret) :nailbiting:

Sen ryser jag på halva kroppen i taget om jag blir, eller tror att jag ska bli, kittlad på halsen (beroende på vilken sida av halsen jag ev. blir kittlad på då)

Frigolit, som någon annan också skrev, och träslevar/glasspinnar mot tungan, yuck! :yuck:
 
Sv: Vad ryser ni av?

Mina fötter när jag duschat och inte smörjt in dem. Såå vidrig känsla att komma emot någonting eller råka känna på dem när de är torra:angel:
 
Sv: Vad ryser ni av?

När man tar ut tex ett glasspaket eller annan plastburk ur frysen och det liksom skrapar mot frysgallret/isen i frysen. Huu :crazy:
 
Sv: Vad ryser ni av?

Sammet gör mig inte så mycket, däremot manchester! :wtf: Kan inte ens ta i det, precis samma som frigolit.
 
Sv: Vad ryser ni av?

Ljudet och känslan när man använder sandpapper. Träslöjden var en plåga för mig!

Och tanken på glasspinnar mot tändern! Konstigt nog är det inte fullt så plågsamt i praktiken, men ändå klarar jag inte av att tänka på det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 159
Senast: Grazing
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 295
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 301
Senast: LovingLife
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 411
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp