Vad såg du senast? Del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 61
  • Visningar Visningar 2 523

Lilla

Trådstartare
Här delar vi med oss om vad vi har sett för serier och filmer.
Man får gärna be om tips/tipsa.

Jag har börjat se White Collar på Viaplay och gillar efter två avsnitt.

”Neal Caffrey, en välrenommerad konstnär, förfalskare och tjuv, fångas efter en treårig katt och råttalek med FBI, speciellt specialagent Peter Burke. Med bara tre månader kvar på sin fyraåriga dom flyr han för att leta efter sin flickvän, Kate. Peter Burke hittar återigen Caffrey och för honom tillbaka till fängelse. Denna gång föreslår Caffrey en överenskommelse för att hjälpa Burke att gripa farliga brottslingar med FBI som en del av ett arbetsprogram. Efter viss tvekan går Burke med på det, och deras okonventionella relation tar sin början.”

Tittar på Curry med korre.
Hittade av en slump.
Avsnitt på 15 min där en korre träffar andra korrar. (korrespondent)
Rekommenderar.

Senaste jag sett är " Handbok för damer" ( manual para señoritas).
Spansk serie som handlar om Elena som arbetar med att hitta passande makar till tre döttrar i en familj. Inte helt problemfritt.

Historisk/komedi med Bridgerton/ Buccaneers vibbar.
Fina miljöer och kläder. Perfekt underhållning med lättsam karaktär. :D

Tittar på Curry med korre.
Hittade av en slump.
Avsnitt på 15 min där en korre träffar andra korrar. (korrespondent)
Rekommenderar.
Ja den började vi också se igår! Kul, men hade önskat längre avsnitt och att de fördjupade sig mer i vissa frågor som kändes intressanta.

Sister Boniface på Britbox! Tredje säsongen ligger ute nu. Uppskattar verkligen den hjärtliga driften med 60-talsfenomen, den underliggande feminismen och alla karaktärer.

Har fått höra att den även visats på TV4+.

Såg klart "Små eldar överallt" på svtplay igår, en riktigt bra serie!
Hade inte så höga förväntningar på den, men den överraskade mig mycket. Se den! 😊

"Hope Street" på Britbox... 1/2 tekopp av 5, vilket satans dravel! Jag hoppades på en småputtrig krimserie men det var en dålig såpopera...
Riktigt så usel tyckte jag inte att den var, å andra sidan såg jag bara första säsongen och var totalt ointresserad av de resterande…

Såg The Watchers på Netflix
Skräck/thriller om en tjej som kör vilse i en stor skog. Hennes bil går sönder och i skogen möter hon några andra som hjälper henne att gömma sig när natten kommer.. för då dyker det upp varelser som är farliga.

Tyckte den var bra. Inte läskig men bra story! Spännande och endel oväntade vändningar 🙂 Lite hafsig på slutet.

Igår såg jag The Conjuring, Last Rites på bio
Skräck som ska vara Ed och Lorraines sista fall.
Det involverar familjen och det blir endel tid om dem. Inte så mycket om familjen där spökena/demonen härjar..
Hade nog velat ha mer om just den andra familjen men förstår att de ska va avslutande om Ed o Lorraine.
Mycket jumpscares, den var obehaglig 😅
Men de blev nog värre iom stor biosalong och mycket skrikande av de i salongen.

Längesen jag var på bio på premiär så de va intressant med biovakterna som var närvarande hela tiden men väldigt taksam för dem för annars hade väl filmen pratats bort..

Såg just sista avsnittet av We Were Liars, finns på Prime. Hade noll förväntningar och visste inget om den innan. Handlar om en ung tjej i en rik familj som får minnesförlust och försöker komma ihåg vad som hände. Kan säga att jag brukar vara bra på att se var saker barkar med det gjorde jag intet. 8/10 från mig!

Färjan. Lite otäck. Hög igenkänning på festdeltagarna. Dom kunde ha struntat i monstren. Det "vanliga" folket ger mer mardrömmar.

Sister Boniface på Britbox! Tredje säsongen ligger ute nu. Uppskattar verkligen den hjärtliga driften med 60-talsfenomen, den underliggande feminismen och alla karaktärer.

Har fått höra att den även visats på TV4+.

Ja! Kan även rekommendera serien den är en spin-off från Father Brown med skådisen som spelar Arthur Wesley i Harry Potter filmerna. Älskar de där myspysiga brittiska deckarserierna.

Ett favoritavsnitt är det där hennes ateistiska akademiska uberintelligenta föräldrar ber henne om hjälp att lösa ett mysterium som gör att hon måste delta i en schackturnering.

Just nu plöjer jag High Potential på Disney+
Snyltar på en annans inlogg.

Krim, och helt godtagbart skådespeleri och plot. Inte en massa blod och våld att se. Folk dör men man ser inte dådet.

(Har svårt för otäcka scener. Jag drömmer mardrömmar sen och mina nära är i scenerna. Vaknar gråtande och livrädd)

Liknande trådar

• Vilken film ska jag se?
  • Äta mer protein!
  • Hjälp! Mobilen hackar när jag ser på film.
  • Tips på serier SVT-play?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

• OS-trådar?

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Specialsök (Röd kong)
  • Oseriös avel 2025

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar