VAD såg jag precis på himlen???

bettysmatte

Trådstartare
Hade alldeles nyss varit ute hos hästarna och när jag var på väg tillbaka in blev jag fundersam på vilken stjärnbild det var som var så "rak"? Precis efter ser jag att "stjärnbilden" rör på sig. Vad-det-nu-var såg ut precis som stjärnor, men rörde sig över himlen i bra fart (ljudlöst). Hur många som helst i antal, på ett (vad det såg ut som) exakt avstånd till varandra. Jag hann in och hämta mobilen innan de tog slut, men tyvärr blev det bara svart när jag försökte filma. Vad SJUTTON var det där (jag har fortfarande gåshud) :nailbiting::confused:??!!
 
Hade det varit en eller två, möjligen tre, så hade jag tvärsäkert sagt satellit. Men "hur många som helst"... betyder det 5-10 eller >100? Det allra mest sannolika imho, utifrån det du beskriver, är rislyktor. Släpper man upp ett antal från samma plats under en kort stund så kommer de också att röra sig i luftmassan som en ganska homogen formation.
 
Hade det varit en eller två, möjligen tre, så hade jag tvärsäkert sagt satellit. Men "hur många som helst"... betyder det 5-10 eller >100? Det allra mest sannolika imho, utifrån det du beskriver, är rislyktor. Släpper man upp ett antal från samma plats under en kort stund så kommer de också att röra sig i luftmassan som en ganska homogen formation.
Jag vet inte hur länge det hade pågått när jag fick syn på dem, men då räknade jag snabbt till 15 och sedan bara fortsatte de att komma. Jag sprang in och hämtade mobilen och när jag kom tillbaka ut höll det fortfarande på i samma takt. Jag har ju väldigt svårt att tänka mig att detta var rislyktor.
 
Jag vet inte hur länge det hade pågått när jag fick syn på dem, men då räknade jag snabbt till 15 och sedan bara fortsatte de att komma. Jag sprang in och hämtade mobilen och när jag kom tillbaka ut höll det fortfarande på i samma takt. Jag har ju väldigt svårt att tänka mig att detta var rislyktor.
Vad talar emot rislyktor tänker du?
 
Vad talar emot rislyktor tänker du?
Det känns inte "rätt" att det skulle ha pågått så länge och - framför allt - att det skulle ha sett ut exakt som stjärnor och rört sig med den hastigheten på rad med samma avstånd emellan. Dessutom - varför rislyktor idag kl 6:15 på morgonen :confused:??
 
Jag vet inte hur länge det hade pågått när jag fick syn på dem, men då räknade jag snabbt till 15 och sedan bara fortsatte de att komma. Jag sprang in och hämtade mobilen och när jag kom tillbaka ut höll det fortfarande på i samma takt. Jag har ju väldigt svårt att tänka mig att detta var rislyktor.
Var formationen uttalat rak så lutar jag också åt Starlink.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
721
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
852
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 538
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 905
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp