Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har börjat titta på Glitch på Netflix. Har sett tre avsnitt nu och tycker det är intressant hittills.

Tittade nyligen även på säsong 3 av Jessica Jones som inte gjorde mig besviken. Tycker den är helt klart bäst av Marvel-serierna.

Kan knappt vänta på tredje säsongen av Mindhunter. Skådespelarinsatserna är helt fantastiska, både Kemper och Mason är helt spot on. Ser om säsong 1 för tredje gången nu
 
Better than us på Netflix, rysk scifi. Nära framtid med robotar som ser ut som människor. Antirobotgrupperingar gör gerillaattacker mor robotägare. En splittrad familj står i centrum, och dras in i hemliga planer som det stora robotföretaget Cronox tagit fram. Cronox försöker sälja en ny mer komplex robot och har köpt in en ny version ifrån Kina, som har fler egenskaper än det står i instruktionsmanualen...

Ganska lik en upphaussad version av Äkta människor som gick på SVT för några år sedan.

För en scifi-nörd tycker jag absolut att Better than us är värd en titt! Den är snyggt filmad, och speglar många frågor som även diskuteras idag.
 
Ja, jag blev också glatt överraskad! 🙂
Även om den förra var en 'säsong' väntade jag mig inte någon ny 'säsong' liksom! Men första avsnittet såg lovande ut, bara tråkigt att behöva vänta vecka för vecka ju! 🙃
The Sinner, så bra
Såg avsnittet idag. Verkligen jättebra!

Nu har jag också sett första avsnittet av nya säsongen! Missade att det inte fanns flera ute nu...! Trodde jag kunde se ett till direkt, men jag gillar att man måste vänta också, spännande!
 
Jag kämpar med Mindhunter på netflix eftersom så mångahär har rosat serien. Jag är på sjätte avsnittet i första säsongen och jag känner mest GÄSP! Det började ju bra, men det är liksom lite som man aldrig kommer igång, det är kanske lite för lågmält för mig.
 
Jag kämpar med Mindhunter på netflix eftersom så mångahär har rosat serien. Jag är på sjätte avsnittet i första säsongen och jag känner mest GÄSP! Det började ju bra, men det är liksom lite som man aldrig kommer igång, det är kanske lite för lågmält för mig.
Jag tyckte precis samma och tog mig med nöd och näppe igenom säsong ett, men känner mig inte alls motiverad att fortsätta med en säsong till.
 
Jag kämpar med Mindhunter på netflix eftersom så mångahär har rosat serien. Jag är på sjätte avsnittet i första säsongen och jag känner mest GÄSP! Det började ju bra, men det är liksom lite som man aldrig kommer igång, det är kanske lite för lågmält för mig.
Jag gav den ett avsnitt. Sicken snarkfest. Två snubbar som åkte runt och pratade, det HÄNDE ju aldrig något.
 
Jag och sambon sträcktittade på de tre första Chernobyl-avsnitten igår och jag har knappt kunnat tänka på något annat sedan dess. Herregud. Det var kanske lite väl intensivt att se så mycket av en så stark serie på samma gång känner jag såhär i efterhand. Ser dock fram emot att se de två sista avsnitten nu i veckan.

Jag såg även första avsnittet av The Sinner i helgen, efter de senaste dagarnas prat om den här. Den verkar lovande!
 
Jag kämpar med Mindhunter på netflix eftersom så mångahär har rosat serien. Jag är på sjätte avsnittet i första säsongen och jag känner mest GÄSP! Det började ju bra, men det är liksom lite som man aldrig kommer igång, det är kanske lite för lågmält för mig.

Alltså jag är väldigt intresserad av det jobb de gör på BSU, numer BAU sedan många år tillbaka. Jag förstår att den inte är något för alla då den är väldigt lågmäld och återhållsam, mycket snack och backstory.
 
Såg Arctic med Mads Mikkelsen.

Tråkig, fånig. Kan inte rekommendera den.

Också sett två första avsnitten av senaste säsongen av The affair. Var ju milt sagt en ganska stor förändring i senaste säsongen men jag hade ändå förhoppningar om att det kunde vara något positiv. Nu vet jag inte. Det känns verkligen tomt på ideer och ärligt talat börjar jag tappa intresset lite. Synd på ett av de bättre draman jag följt men den har nog pågått lite för länge. Får se om det vänder.
 
Har börjat se Ring min agent på Netflix. Fransk serie om skådespelares agenter och deras problem. Lite smårolig, och så gillar jag franska serier. Någon som sett hela säsongen? Jag är bara på avsnitt två så kan inte riktigt ha en uppfattning än, men lovande.
 
Har efter typ ett halvår upptäckt att man kan ladda ner avsnitt från Netflix och kolla "offline", så nu har jag plöjt lite serier igen, ville ha lite roliga och härliga utan att bli för tramsiga och lite kortare avsnitt (20-30 min), så har sett Derry Girls, GLOW och håller på med Grace and Frankie. Bra allihopa! Har också sett The Dark Crystal (gamla filmen) och påbörjat serien (ett avsnitt). Har lite svårt för dockorna men ska ge det en chans några avsnitt till :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
481
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 051
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 750
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 118
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp