Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min sambo kolla på Vår tid är nu. Jag klarar verkligen inte av det, tycker det är så dåligt. Styltigt skådespeleri, som taget från en teaterscen och så tillgjort. Som en usel version av succession. Till och med titellåten är som en blek kopia i både utförande och val av melodi/låt (fast jag tror vår tid är nu kom först, men kan inte låta bli att jämföra :p )
 
Kollar på Peep Show. Har undvikit serien i åratal och den har förföljt mig.. Har svårt för "pinsamma" serier.
(Rena Rama Rolf var döden för mig när jag var liten.)
Men måste ha mognat för det funkar överförväntan, får spola nån gång.
David Mitchell och Olivia Coleman, måste ses!
 
Aladdin, den senaste o-tecknade från Disney - bättre än väntat, storslagen och underhållande om än naturligtvis förutsägbar och grund. 3,5/5

Rocketman
- om Elton John, en berättelse som pendlar mellan fiction/musikal/dokumentär, omöjlig att inte jämföra med Bohemian Rhapsody och dit når den inte riktigt imho. Men absolut sevärd. 3,5/5
 
Jag har också kollat på första avsnittet av His dark materials.

Jag är lite kluven men tänker ge det en chans då piloter ofta är rätt spretiga. Det var väldigt mycket information på en timme och jag kände att jag inte riktigt hängde med. Fick intrycket av att det här kanske främst är en fan service till de som läst boken (böckerna?). Men ska hänga kvar och se om det klarnar upp lite i kommande avsnitt.
 
Jag tipsade om den ganska långt bak i tråden. Jag tyckte den var skitbra! En av de bättre dokumentärerna på Netflix! 👍

(Californien har fler invånare än vad hela Canada har totalt. Så antalet försvunna kanske blir mer greppbart i det skenet)
Ja alltså jag såg ett avsnitt till igår och jag tycker den är så himla bra! Jag är så vansinnigt fascinerad av de som bor där och den livsstil de valt, det är nog främst därför jag tycker så mycket om den.
 
Jag har också kollat på första avsnittet av His dark materials.

Jag är lite kluven men tänker ge det en chans då piloter ofta är rätt spretiga. Det var väldigt mycket information på en timme och jag kände att jag inte riktigt hängde med. Fick intrycket av att det här kanske främst är en fan service till de som läst boken (böckerna?). Men ska hänga kvar och se om det klarnar upp lite i kommande avsnitt.

Böckerna, yes. Jag älskade böckerna. Ska kolla första avsnittet idag. Filmen var okej, synd att de inte fick till uppföljaren.
 
Ja alltså jag såg ett avsnitt till igår och jag tycker den är så himla bra! Jag är så vansinnigt fascinerad av de som bor där och den livsstil de valt, det är nog främst därför jag tycker så mycket om den.

Ja, och hela den här berättelsen om den här försvunna individen, människorna på berget, the war on drugs, och alla perspektiv man får i den här dokumentären, är så välgjort och snyggt gjort. Det här är historia och nutid, där sammanhang förklaras. Ja, en toppenbra doku, jag vill se fler såna!
 
Vore kul att höra hur du uppfattar det som känner till källmaterialet så att säga, återkom gärna :)

Jag förstår att man kan behöva lite mer förståelse för stoft osv för att det inte ska bli ene enda röra av första avsnittet. Men jag gillade det, än så länge. Men Nicole Kidman är en bättre Mrs Coulter :D
 
Jag förstår att man kan behöva lite mer förståelse för stoft osv för att det inte ska bli ene enda röra av första avsnittet. Men jag gillade det, än så länge. Men Nicole Kidman är en bättre Mrs Coulter :D
Jo en enda röra beskrev det bra, men jag räknar med att det klarnas upp i kommande avsnitt.

Det tog ju ett litet tag för mig att fatta att det var djuren som pratade också. Tänkte att det var så märkligt filmat att en var ute ur bild så länge, sen fattade jag att det måste vara katten :D
 
Jag har börjat kolla på ”Raising Dion” på Netflix. Jag gillar den faktiskt! Den handlar om en mamma som upptäcker att hennes son har övernaturliga krafter som man försöker hitta orsaken till.

Serien är otroligt lätt att titta på och passar bra att se på vardagskvällar när man är lite för trött för att se ngt krävande. Bygger dock upp en spänning som gör att man vill se mer. Att lille Dion sen är otroligt söt och charmig gör inte saken sämre!
 
Jo en enda röra beskrev det bra, men jag räknar med att det klarnas upp i kommande avsnitt.

Det tog ju ett litet tag för mig att fatta att det var djuren som pratade också. Tänkte att det var så märkligt filmat att en var ute ur bild så länge, sen fattade jag att det måste vara katten :D

Ja det säger ju sig själv lite mer i böckerna, vem som pratar och när :p
 
I min serie Successionkaraktärer som jag förfasar mig över har jag nu kommit till Tom. Herregud vilken trähatt. Shivs och hans förhållande är galet underhållande, han är SÅ töntig och hon är världens mest manipulativa :laugh:

(Har just börjat på säsong 2)
 
I min serie Successionkaraktärer som jag förfasar mig över har jag nu kommit till Tom. Herregud vilken trähatt. Shivs och hans förhållande är galet underhållande, han är SÅ töntig och hon är världens mest manipulativa :laugh:

(Har just börjat på säsong 2)

Tom är värre än Greg. Du har saker att se fram emot :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 991
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 564
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Orolig
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp