Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fantastic Beasts - Crimes of Grindelwald
Jag blev besviken. Jag gillar Newt, men det räcker inte för att väga upp resten. Det kändes mest... tomt, som att filmen bara gjordes för att bygga en story till nästa film. Och ändå tyckte jag inte att den förklarade varför saker och ting hände. Det kändes som nödlösningar för att få scener snarare än logisk handling.
Det blir 2/5

Jag kan hålla med till viss del. Den känns som en uppbyggnad till något, vägen till nåt och inte ett mål i sig själv. En del av detta vägs upp av att Johnny Depp är en fantastisk Grindelwald! Han är perfekt i rollen och lyckas vara både övertygande och obehaglig på en och samma gång. Och nifflern är med igen! Det är också väldigt positivt! Man får veta en del tycker jag men jag kände efteråt att jag hade velat ha en diskussion med JK Rowling om det. Vissa saker förvånade mig och det ska bli intressant att se hur de knyter ihop det.
 
Jag kan hålla med till viss del. Den känns som en uppbyggnad till något, vägen till nåt och inte ett mål i sig själv. En del av detta vägs upp av att Johnny Depp är en fantastisk Grindelwald! Han är perfekt i rollen och lyckas vara både övertygande och obehaglig på en och samma gång. Och nifflern är med igen! Det är också väldigt positivt! Man får veta en del tycker jag men jag kände efteråt att jag hade velat ha en diskussion med JK Rowling om det. Vissa saker förvånade mig och det ska bli intressant att se hur de knyter ihop det.
Jag känner att jag vill ha en diskussion med JK Rowling efter varje Harry Potter bok med, det är gigantiska "plot holes" (sorry, hittade ingen bra svensk benämning) lite överallt.
Vill dock ändå se nya filmen, men tar och skruvar ner förväntningarna rejält :D
 
Jag känner att jag vill ha en diskussion med JK Rowling efter varje Harry Potter bok med, det är gigantiska "plot holes" (sorry, hittade ingen bra svensk benämning) lite överallt.
Vill dock ändå se nya filmen, men tar och skruvar ner förväntningarna rejält :D

Det är inte plot holes jag vill diskutera... jag vill veta mer. Hon vet alldeles säkert mer än vad hon skriver i böckerna eller vad som sägs i filmerna. Och jag vill veta mer!
 
Det är inte plot holes jag vill diskutera... jag vill veta mer. Hon vet alldeles säkert mer än vad hon skriver i böckerna eller vad som sägs i filmerna. Och jag vill veta mer!
Ja, den känslan får jag också, att det händer en massa utanför boken/filmen som vi aldrig får veta... Störande!
 
Jag kan hålla med till viss del. Den känns som en uppbyggnad till något, vägen till nåt och inte ett mål i sig själv. En del av detta vägs upp av att Johnny Depp är en fantastisk Grindelwald! Han är perfekt i rollen och lyckas vara både övertygande och obehaglig på en och samma gång. Och nifflern är med igen! Det är också väldigt positivt! Man får veta en del tycker jag men jag kände efteråt att jag hade velat ha en diskussion med JK Rowling om det. Vissa saker förvånade mig och det ska bli intressant att se hur de knyter ihop det.
Och jag gillade inte alls Johnny Depp som Grindelwald! Känner igen alldeles för mycket av hans andra roller i hans rollprestation och tyckte inte alls han övertygade.
 
Och jag gillade inte alls Johnny Depp som Grindelwald! Känner igen alldeles för mycket av hans andra roller i hans rollprestation och tyckte inte alls han övertygade.
Johnny Depp kan spela en karaktär verkligen. Han kör liksom samma i varenda film (Jack Sparrow, Mad Hatter, Tonto, Willy Wonka, Sweeney Todd etc etc). Kan hända att han var en bra skådis innan han söp ner sig totalt men nu är det som att de bara trycker på play på snubben och så kör han samma gamla skit i varenda film.

Själv vill jag inte titta på filmer där han är med, orkar inte med att en sån daterad och försupen kvinnomisshandlare får fortsätta få roller trots att han är asdålig.
 
Neeej! Jag som ser mycket fram emot att se den! Skönt på sätt och vis dock att bli lite förvarnad om att den kanske inte är fullt så fantastisk som den borde vara :p
Den kanske borde döpas om till ”not so fantastic beast” :D @Blacksmithfarm
Jag kan ha haft höga förväntningar också, iom att jag tyckte så mycket om ettan. :) Men det blev för mycket uppbyggnad samtidigt som det i vissa fall förklarade för lite, tyckte jag.

Jag kan hålla med till viss del. Den känns som en uppbyggnad till något, vägen till nåt och inte ett mål i sig själv. En del av detta vägs upp av att Johnny Depp är en fantastisk Grindelwald! Han är perfekt i rollen och lyckas vara både övertygande och obehaglig på en och samma gång. Och nifflern är med igen! Det är också väldigt positivt! Man får veta en del tycker jag men jag kände efteråt att jag hade velat ha en diskussion med JK Rowling om det. Vissa saker förvånade mig och det ska bli intressant att se hur de knyter ihop det.
Nja, jag håller nog med @zarmino och @niphredil i fråga om Depp. Har liksom tröttnat lite på honom.


Men trots att jag blev besviken på denna så kommer jag gå på nästa film på bio också, för jag gillar ändå karaktärerna och världen som JK Rowling bygger upp. :)
 
Jag kan ha haft höga förväntningar också, iom att jag tyckte så mycket om ettan. :) Men det blev för mycket uppbyggnad samtidigt som det i vissa fall förklarade för lite, tyckte jag.


Nja, jag håller nog med @zarmino och @niphredil i fråga om Depp. Har liksom tröttnat lite på honom.


Men trots att jag blev besviken på denna så kommer jag gå på nästa film på bio också, för jag gillar ändå karaktärerna och världen som JK Rowling bygger upp. :)
Jag gillade den, även om jag håller med om att det nog är lite av en mellanfilm. Men jag tyckte om vidareutvecklingen av Newt och de andra karaktärerna. Och håller helt med om Depp, tröttsam känns som ett passande ord.
 
Även jag har sett Crimes of Grindelwald. Var skitnöjd när jag gick från bion men tyvärr har den falnat lite.
Jag älskar hur den(och den första) knyter till Harry Potter-filmerna/böckerna, men i ärlighetens namn gillar jag nog FB mest just pga att jag älskar HP och världen. Inledningsvis tyckte jag representationen var toppen, men läste sen en artikel som hade en del intressanta analyser av just detta... Såg poängerna den gjorde och det blev lite surt efter det. Lite för många karaktärer som agerade lite för irrationellt. Ju mer distans jag får desto mer känns det som att den lever på och av HP. Hade önskat att det fanns böcker bakom som en/den kunde luta sig mot. Pluspoäng för att twisten faktiskt överraskade.

Har även under tvång sett Elf men den tänker jag fan inte kommentera :cautious:
 
Har sett Luther på Netflix. Säsong 4 kändes oavslutad på nåt sätt så jag hoppas att det kommer fler avsnitt. Men den var bra!
 
Har totalt misslyckats med mina val av filmer på Netflix den senaste veckan :D

Cam (2018) - Jag fattar kritiken men fick väldigt konstiga vibbar av hela upplägget. Såg ändå hela bara för att jag ville veta hur den slutade.
1,5/5

XX (2017) - Fyra kortfilmer med skräcktema. Orkade inte ens se färdigt två av dem.
0/5

The Invitation (2015) - Har legat i min lista över filmer att se sedan den kom. Där hade den kunnat stanna.
En brokig skara människor träffas hos ett par som tydligen är medlemmar i någon sekt. Ingenting intressant händer förrän de 15 sista minutrarna när nästan alla blir mördade.
Oerhört seg film, jag förstår inte hur den ens lyckats få positiva reviews :confused:
1/5


Däremot såg vi Don't Breathe (2016) för ett par veckor sedan. Helt klart en av de bättre skräckfilmerna jag har sett på riktigt länge. Pluspoäng för hur de spelat in scenerna i den mörklagda källaren!
4/5
 
Ikväll såg jag Eternal sunshine of the spotless mind. Nu är jag bara förvirrad. 3,5/5 ... eller kanske 2/5... eller 4/5...
 
Jag har sett båda¨ säsongerna av ´Vår tid är nuˋ.
Fantastisk serie som följer en familj från andra världskrigets och framåt. Familjen driver en resturang och det mesta av handlingen utspelar sig där.
Karaktärerna är intressanta, bra skådespelare och miljön är otroligt välgjord.
Man får följa hur den svenska välfärden växte fram, hur fackföreningar förbättrar arbetsvillkoren förvanliga arbetare och att det socialdemokratiska partiet vinner valet.
Rekommenderas verkligen. Säsong 1+ 2 finns på SVT-play. Säsong 3 kommer nästa höst.

Annars har jag sett Outlander, 3 säsonger och förbereder mig för att se säsong 4.

Gillar även The handmaids tale. Har inte sett alla avsnitt av den, men håller ögonen öppna för näst säsong.
 
Bio, The Wife. 4/5. Mycket sevärd för rollgestaltningarna, ffa Glenn Close men också Jonathan Pryce (även om jag har så svårt att tänka bort High Sparrow från Game of Thrones när jag ser och hör honom). Inte förrän i efterhand fattade jag att också den unge Joe Castleman spelades av en gammal GoT-skådis, där Viserys Targaryen. En del svenska skådisar bland Nobelarrangörerna, och @Vallmo självaste "Gustav Löwander" skymtade förbi som hastigast. (Gillar också Vår tid är nu, mycket!)

Extra kul att se precis så här i Nobeltider.

Ständigt aktuellt ämne om hur alltför många intelligenta, varma, talangfulla kvinnor genom åren har funnit sig i att på olika sätt stå tillbaka för män trots en minst lika stor eller överlägsen egen kompetens. Och många välfunna detaljer i hur ett förhållande med en narcissist kan vara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 993
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 569
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp