Vad såg ni senast? Del 3

The Devil All The Time
Psykologisk thriller.

Man får följa diverse karaktärer under efterkrigstiden i två hålor i Ohio/West Virginia vars historier knyts ihop på slutet, det är allt från bibelfanatiker, skenhelig pastor, seriemördare och korrupt polis.

Gillade den såpass att jag såg klart den, inte så ofta det händer. Okej film!
 
Sett klart på Industry (HBO) nu och det blir helt klart 5/5. Kommer sannolikt se om den snart dessutom, för nu när jag sett klart den och fattar lite mer kan det vara intressant att se om och upptäcka subtila saker eller förstå bättre varför en karaktär handlade som hen gjorde. Serien känns mångbottnad och smart, jag gillar det!.
 
Jag har precis sträckglott på "It's a Sin" på Channel4, över fyra timmar har jag suttit här. Jäklar vad den var tyngre än jag trodde, men så underbar! Rekommenderas till absolut var och varenda en!
Handlar om gayscenen i London under åttitalet när HIV och AIDS började spridas. En del humor, lite cynisk men otroligt gripande. Fantastiska skådisar.
Nu måste jag gå och tvätta ansiktet...
 
Jag har precis sträckglott på "It's a Sin" på Channel4, över fyra timmar har jag suttit här. Jäklar vad den var tyngre än jag trodde, men så underbar! Rekommenderas till absolut var och varenda en!
Handlar om gayscenen i London under åttitalet när HIV och AIDS började spridas. En del humor, lite cynisk men otroligt gripande. Fantastiska skådisar.
Nu måste jag gå och tvätta ansiktet...
Såg den också under det senaste dygnet, egentligen mest för att jag är en sucker för åttiotalsmusik men oj vad jag lipat. Absolut sevärd.

Edit. Kanske ska tillägga att den finns på HBO här i Sverige iaf, för där tittade jag. :)
 
Senast ändrad:
Nej

Kanske inte riktigt, men samtidigt var alla huvudkaraktärerna så varma och det gjorde lite gott i hjärtat. :heart
Ja, jag håller med. Gillade speciellt Colin, var så rart/hjärtskärande när han var så taggad på att få nyckeln och kunna öppna tidigare. :heartcry:
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Uppdrag Granskning om outlawinfiltratören Peter Rätz - inget nytt men en välgjord genomlysning och en studie i praktisk ansvarsfrihet hos polischefer.

Uppdrag Granskning "De som kallades monster" om SIS-hemmet Björkbacken - även detta en fascinerande inblick i en kultur av total ansvarsfrihet och strutsmentalitet. Reportaget förändrade dock inte min bild av SIS, de tycks egentligen aldrig haft någon riktig koll på sin verksamhet imho.

The Departed - infiltrationsthriller med väldigt bra skådespelare och regi.

Band of Brothers - såg första delen igår, litet sent på bollen, får se om jag ser resten också eller överlåter det åt (den mer entusiastiska) sambon.

Det Sköra Livet av min husgud framför alla andra Tom Alandh. Dokumentärserie om Pia Sjögren, en av förtvivlat många hemlösa, och hennes närmaste familj. Rakt in i hjärtat, jag har sista delen kvar att se.
 
Har fastnat i ett franskt tema ett tag (vilket förstås infördes redan förra året med fantastiska Falsk identitet)

A Very Secret Service (Netflix) - en komediserie som utspelar sig på franska säkerhetstjänsten på 60-talet. En ung praktikant börjar jobba på franska säkerhetstjänsten och strävar att bli hemlig agent på världens bästa säkerhetstjänst. På världens bästa säkerhetstjänst är man otroligt nöjda med sig själva, det finns fyra stycken ordinarie agenter som skiljer sig rätt rejält i kompetens mot agenterna i Falsk identitet :p Lite lagom löjlig serie som avslutas efter säsong 2 så det går lätt att ta sig igenom. Pluspoäng för min favoritkaraktär Calot, en superparanoid agent som ansvarar för östblocket.

Ring min agent (Netflix) - utspelar sig på en agentur i Paris där man sliter med alla nyckfulla skådespelare, regissörer och manusförfattare som man representerar (som spelar sig själva, dock kanske en roligare detalj om man har koll på Frankrikes kulturfolk, det har inte jag :p). Mycket hett franskt temperament utlovas!
 
Såg hela ”Say I do” på Netflix förra veckan. Tänkte att det skulle vara en lite fånig och mysig serie att ha på i bakgrunden, och det var det visserligen men jag blev också sjukt berörd av vissa personer. Grät floder till sista avsnittet 😭😅 Rekommenderas om man vill se lite sentimentalt och livsöden.
 
Här har vi (jag kollar om) börjat kolla GoT, junioren ville se serien och då hänger man ju på såklart :angel:
 
Ser En mördare bland oss på SVTPlay. Lite udda kriminalhistoria där man redan från början misstänker vem som är skurken. Men tiden ägnas åt att berätta hur det blev som det blev.

Bra brittisk kvalitet med välkända ansikten bland skådespelarna.
 
Ser En mördare bland oss på SVTPlay. Lite udda kriminalhistoria där man redan från början misstänker vem som är skurken. Men tiden ägnas åt att berätta hur det blev som det blev.

Bra brittisk kvalitet med välkända ansikten bland skådespelarna.
Är det den skotska med David Tennant?
 
Jag och min sambo har börjat se Orphan Black på Netflix. Vi är inte helt övertygade än (framförallt inte min sambo som är provocerande kräsen när det kommer till serier), men överlag är den bra tycker jag. Väldigt intressant handling!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp