Vad saknar ni mest?

tanten

Trådstartare
Insåg att en av de saker jag verkligen saknar i dessa tider är att sitta och berätta historier för varann.

Om min knäppa katt, om hästen Katla (som inte alls hette så) som vaktade lösdriften som vore den katlagrottan, om alla människor man mött. Allt detta "ljugande" som man kunde ägna sig åt över en kopp kaffe eller lite vin med goda vänner.

Jag saknar också att spontant kunna åka iväg och handla i vilken butik som helst.
 
Jag saknar närheten till familj och vänner.
Jag saknar också att kunna göra saker utan att planera och tänka efter när var och hur jag kan göra för att utsätta mig för så lite folk som möjligt.

Min man och jag är spontana människor. Vi älskar att kunna komma på att nu åker vi dit eller gör det. Men det går ju inte nu och jag hatar det verkligen!
 
Jag är glad att jag slipper allt ”ljugande” som du beskriver. Det var ofta i före-Corona-världen som jag som introvert + lite autistisk blev satt i sociala situationer som var alldeles opassande för mitt välmående.
Och alla dessa kramar är jag glad att jag slipper.
Tänk att man kan vara så olika! Lider med alla extroverta därute och alla som bor själva. Måste vara otroligt jobbigt.

Jag saknar mitt jobb, alltså mitt riktiga jobb; att spela för folk. Det är inte alls samma sak med digitala alternativ. Går inte att jämföra i känsla.
 
Och alla dessa kramar är jag glad att jag slipper.
Tänk att man kan vara så olika! Lider med alla extroverta därute och alla som bor själva. Måste vara otroligt jobbigt.

Detta håller jag så mycket med om! Själv saknar jag inte så mycket (inget mer än mina tågresor). Till skillnad från många (de flesta?) andra har mitt liv under 2020 var betydligt bättre (och jag lyckligare) jämfört med både 2019 och 2018. Däremot lider jag med alla dem som är ofrivilligt ensamma (för att inte tala om de som är sjuka och/eller arbetslösa).
 
Jag är glad att jag slipper allt ”ljugande” som du beskriver. Det var ofta i före-Corona-världen som jag som introvert + lite autistisk blev satt i sociala situationer som var alldeles opassande för mitt välmående.
Och alla dessa kramar är jag glad att jag slipper.
Tänk att man kan vara så olika! Lider med alla extroverta därute och alla som bor själva. Måste vara otroligt jobbigt.

Jag saknar mitt jobb, alltså mitt riktiga jobb; att spela för folk. Det är inte alls samma sak med digitala alternativ. Går inte att jämföra i känsla.
Ja jag är extremt extrovert. Ensam är jag en idiot, i sällskap kan jag vara närapå brilliant :rofl:
 
Jag saknar också mitt arbete. Rutinen i vardagen. Resten är det inte så stor skillnad på faktiskt - det känns mer i hjärtat att höra att familjen saknar Mig än det gör åt andra hållet, hur hemskt det än må låta. :heart
Det är ett år sedan jag träffade någon av dem nu, nästan precis.
 
Att spontant kunna ta mig en helg i Visby bara för att ladda batterierna och plugga ifred. De kan jag med handen på hjärtat säga att jag saknar mest och att åka och hälsa på Mamma o lillebror 💕
 
Insåg att en av de saker jag verkligen saknar i dessa tider är att sitta och berätta historier för varann.

Om min knäppa katt, om hästen Katla (som inte alls hette så) som vaktade lösdriften som vore den katlagrottan, om alla människor man mött. Allt detta "ljugande" som man kunde ägna sig åt över en kopp kaffe eller lite vin med goda vänner.

Jag saknar också att spontant kunna åka iväg och handla i vilken butik som helst.
Knäppa katt - har inte du två katter?
Eller är det bara en som är knäpp?


J
 
Jag saknar en massa, att fara iväg och handla, träffa vänner och att DANSA!!!
Jag om min danspartner skickar dansvideos mellan varandra och diskuterar dem och diverse turer vi försöker lära oss på var sitt håll, men inte ersätter det pardans och den samstämmighet/lycka/etc vi känner när vi dansar med varandra.

OM någon missat vilken slags dans jag dansar så kan ni kika här på en av de inspiratörer vi går kurs för.
(1) FOXKIZ | Ronie & Lovisa | Something Stupid Robbie Williams Nicole Kidman - YouTube
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 526
Senast: Imna
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 252
  • Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla...
106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
66 291
Senast: Intejag
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 779

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp