Vad sjutton är det här (lantbruk)

Jag tror ocksåå att det är en nättare variant av timmerbjörn.
Hittade denna bild som visar hur de används för att spänna och låsa en kedja..
Visa bifogad fil 74810
Krokarna i ändarna stämmer inte. En björn har bara 2 korta kedjor som sitter i pinnen och inte 3 som i ts bild och på ts bild sitter alla 3 kedjor i samma enda och en björn har 2 kedjor som sitter i var sin enda.
 
Krokarna i ändarna stämmer inte. En björn har bara 2 korta kedjor som sitter i pinnen och inte 3 som i ts bild och på ts bild sitter alla 3 kedjor i samma enda och en björn har 2 kedjor som sitter i var sin enda.
Du kan liksom inte ha en klenare variant av timmerbjörnens "pinne" . Pinnen på ursprungsbilden är ihålig. Och krokarna.....nä jag tror på snökedjepåtagare.
Jag har inte varit så aktiv på Buke på länge, så jag glömde mig. Återgår genast till att bara läsa igen. :D
 
Såg precis denna på Facebook och kom att tänka på denna tråden.

CEFC3D6B-2ECB-4F74-9326-E99E3EDF01B4.jpeg


Synd du slängde den annars hade du kunnat skippa gymkortet.. 😉
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 181
Senast: Soapbubble
·
Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 562
Senast: TinyWiny
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 909
Senast: Halona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp