Bukefalos 28 år!

Vad sjutton? BF?

Lamborghini

Trådstartare
Idag var vi på RUL nr 2 då vi beräknades vara i för tidugt stadie förra RUL. Idag 19+2. Blev flyttade IGEN, 5 dagar så nu 18+4.

Här är mina datum, gör mig klok!!!

17/5 senaste mensen första dag
31/5 ÄL
15/6 BIM
19/6 Plus

De beräknar nu att vi har BF 6/3-15 = gravid/ÄL 14/5.


Molande mage sen ÄL 31/5.
Mina tarmar sa upp sig direkt! Så trög!
6/6 AJ mina bröst
7/6 - brösten läcker
8/6 - ond svank, gråtmild
Hugger till o från!

(Jag har ej tidigare PMS-symptom)

Då ska jag alltså inte ens ha varit gravid?! Skitsnack säger jag! Vad säger ni?
 
Senast ändrad:
Dessutom ska då min man fått första buffen på sin hand i vecka 14! (13+1).

Å jag ha känt i flera veckor innan, nej jag inbillar mig inte - har varit gravid tidigare :)

Moderkakan utanpå!!
What?
 
Men va konstigt!
Enligt den vanliga uträkningen som BM gör vid inskrivningen så fick jag BF 22/2 men på rul satte dom BF 2/3. Tycker inte heller det stämmer för mig att bli flyttad så mycket som 8 dagar.
Med dottern blev jag flyttad 5 dagar och hon föddes dagen innan BF så jag är lite fundersam och tror ändå att jag har en februaribäbis i magen :p
 
Jag vart flyttad från 14/2 till 7/3. Gjorde 3-4 ul och blev flyttad bakåt varje gång. Jag kände mig gravid och hade symtom innan de påstod sista gången att jag blev gravid. Jag hade dessutom ingen dag att räkna ifrån då mensen inte hann komma tillbaka (13 månader emellan mina tjejer ). Hon föddes iallafall den 26 februari och var stadig och stark så tror snarare att jag gick över tiden än att hon föddes för tidigt
 
Jag har gjort tidiga ultraljud på samtliga och på alla så har de flyttat datum till att vara 10-14 dagar yngre än vad sista mens och jag själv sagt. Väl på RUL så har de varit ikapp någorlunda och diffat någon dag bara. Men t o m nu när det är en ivf-bebis så vill de ha den yngre än vad den är. Så nu tar jag verkligen strid -av princip. För man får inte flytta datum på ivf-bäbisar öht.
 
Är det inte så att fostren utvecklas i princip lika snabbt och håller samma storlek som "alla andra" fram till typ vecka 15-17, sedan kan BF bli ändrat utifrån deras deras "individuella utveckling" och storlek efter det?

Jag har för mig att jag förstod det så i alla fall...


(OBS att det här kan vara heeeelt fel.)
 
Nja, som jag fattat det så växer bebisar lika fort fram till ca vecka 18-19. Dvs alla 11 veckors gamla foster är ungefär lika stora. Därför kan man mäta och se hur stort det är och på så sätt avgöra hur många veckor det är. Efter v 20 ungefär är tillväxten olika och det är därför RUL gör senast i vecka 19.
 
Idag var vi på RUL nr 2 då vi beräknades vara i för tidugt stadie förra RUL. Idag 19+2. Blev flyttade IGEN, 5 dagar så nu 18+4.

Här är mina datum, gör mig klok!!!

17/5 senaste mensen första dag
31/5 ÄL
15/6 BIM
19/6 Plus

De beräknar nu att vi har BF 6/3-15 = gravid/ÄL 14/5.


Molande mage sen ÄL 31/5.
Mina tarmar sa upp sig direkt! Så trög!
6/6 AJ mina bröst
7/6 - brösten läcker
8/6 - ond svank, gråtmild
Hugger till o från!

(Jag har ej tidigare PMS-symptom)

Då ska jag alltså inte ens ha varit gravid?! Skitsnack säger jag! Vad säger ni?
Jag blev också flyttad två ggr och har dessutom gått över 2v med alla tre. Inser att jag har långsamväxande barn :-)
 
@Blueberry Man har trott det fast fram till v 20, detta är väl dock motbevisat nu? Men man kan inte fastställa BF så mycket senare i alla fall. Jag ska ge BM alla datum så får vi se vad hon säger!

@Girasol Ja om det hade varit så väl att bli flyttad rätt sen. Var övertygad om att vi skulle bli flyttade till Februari igen! Tycker verkligen inte att deras mätningar stämmer! Märkligt med ivf-bebisen, att de ändå vill flytta.
 
@Mirtai

Ja o om jag är i v 21-22 som jag själv tycker borde måtten ju kunna visa tokigt!

Har nu mailat BM alla datum så får jag se vad hon tror.
 
Men Grattis!! :love:

Bf ja vad säger man, med Sally plussade jag innan jag ens blivit gravid enligt bf räknat på ul. Då var jag ändå å gjorde ul redan i v6!

Blev igångsatt i v38, hon har stannat längst av mina ungar. Ut kommer en mini på 46 cm och 2655 gram!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag hade mens kring jul, ägglossning kring 5/1 (ej testad, kvalificerad gissning baserad på att jag känner min kropp och känner av äl...
Svar
9
· Visningar
1 738
Senast: ako
·
Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
87 365
Senast: malumbub
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
164 097
Senast: em-pirre
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
121 915
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp