Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft en skön lugn kväll, middag hos extrafamiljen och premiär av På spåret :D
 
Kommer inte överens med sambon ang om vi ska kolla på serie eller om han ska få fortsätta spela tv-spel :cautious: Dessutom är chokladen slut O_o:nailbiting:
 
Vi har kollat på På Spåret och sen på julkalendern. Nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen.
 
Idag måste jag berömma PostNord. Jag har en väg som går mellan hus och stall. När hovslagaren höll på att sko Pinnen kom postbilen in på stallplanen. Han hade ett paket till mig och erbjöd sig att bära upp det till huset. Det är service det :)
 
@tornblomma

Komiskt att DHL är lite halvt värdelösa på fler ställen.

Hade leverans igår, personen ringer mig typ fem gånger för att säga att de står utanför dörren (och lägger på efter 10 sekunder varje gång, helst mitt i en mening med instruktioner från mig. Jag var ej på jobbet), men dörren är låst :meh: Självklart är dörren låst liksom, det är ju inte precis som att vi kan tillåta vem som helst att springa runt i labbet utan uppsikt, Jag typ "Du kanske ska knacka på dörren?"

Till slut ringer personen tillbaka och säger att nu är de innanför dörren. Personligen var jag helt konfunderad över hur personen har lyckats ta sig innanför dörren utan att som en vanlig kurir lyckats faktist haffa en kollega och få personen att hjälpa dem men ok. Jag "Så du kanske ska få tag på en person som jobbar där och be dem att hämta brevet som jag har lämnat på mitt skrivbord" (det behövde nämligen betalas import skatt, inte ovanligt). Personens svar "Jag kan inte ta brev från ditt skriv bord". :meh: Nä det är ju rätt jävla uppenbart, vilket kanske är anledningen till att han behöver haffa en kollega.

Efter några minuter ringer personen igen för att meddela att de inte har växel :banghead: Tillslut ringer min kollega upp för att det börjar bli lite tradigt, hon försöker betala med kort. Men det var också krångligt, så tillslut blir hon less och växeln var i slutändan enbart 1.80 (hur fan man inte har det på sig vet jag inte) så han fick behålla det.

När jag väl kom in på jobbet visade det sig att det var kollegan som hade haffat den väldigt förvirrade DHL personen innanför dörren, som inte visste vem det var han skulle leverera till. Kollegan drog slutsatsen att de tar nog till mig, för det stod ett stort meddelande på whiteboarden innanför dörren om att import skatten till DHL fanns på mitt skrivbord (DVS stort jävla meddelande precis framför näsan på leverans personen, och jo, mitt namn stod på paketet). När han inte hade växel hade han sagt till henne att han kunde inte ta kort, men kanske nets (samma sak :crazy:) om han fick ta kortet med sig O_o

Slutsatsen var att vi båda ansåg att han var helt jävla värdelös och att vi aldrig har dessa problem med UPS :love: De är till och med som att UPS inser att de behöver ha växel med sig när de behöver ta betalt för import skatt :D
 
Hemma efter full rulle idag. Hade ett stort paket att skicka (två fågelholkar), för stort för posten, för dyrt med schenker ombud, så fick bli schenker upphämtning. Bara det att det var upphämtning 12-17 (bokade frakten ca 11.40) och jag skulle vara i Falun kl 14 så var bara att försöka hitta nån som var hemma :p Som tur var kunde brorsan vara hemma så bokade det på hans adress. Annars hade jag fått åka med det till mamma. Blev tight med tid ändå, hade 10 min till godo innan jag skulle vara hos tatueraren när jag väl var där :grin: Sen när jag kom hem var det bara att byta om och åka hem till mamma för mat och sällskap, hon hade bjudit hem sina jobbarkompisar :)
 
Haft en trevlig hemmakväll med vännen som innehöll mat, film och prat. Fick reda på att många i hemtjänsten gör allt vad de kan för att byta bort passen som inkluderade att hjälpa min mormor :mad: Är dock inte förvånad..

Imorgon ska jag iväg på loppis och på söndag ska jag ut till stallet och fotografera lite hästar :love:
 
Fortfarande inget fast internet.. Så tröttsamt att surfa på mobilen. Den börjar bli extremt segt med sina 5 år på nacken och minnet börjar bli fullt även om ja försöker tömma. Får hålla ut några dagar till.
Nu är internetet felanmält i alla fall så borde ta några dagar till tänker jag och hoppas. Har massa serier som väntar på mig. :p
 
En vän dog inatt. Olycka. Fortfarande chock, sorg och ångest. Sett på idol med arvingarna, ätit gott, spelat kort, druckit vin men allt känns diffust. Tror de kallar det "livet".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 249
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
307
Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 203
Senast: sthu
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 176
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp