Vad ska jag baka?

Fibusen

Trådstartare
Min tur att ta med fika tills nästa personalmöte, men vad ska jag baka? Vi är i runda slängar 20 personer, så jag tänker baka i långpanna? Vill inte behöva ha något tillbehör som typ grädde eller vaniljsås till, blir bara jobbigt att frakta. Och gärna så lite ”kladd” som möjligt för att underlätta bilfärden till jobbet. Inte tusen olika konstiga ingredienser, för jag bakar sällan och vill inte köpa på mig en hel förpackning av något som jag ska använda två matskedar av typ.

Morotskaka och vanliga (tråkiga) kärleksmums går bort.

Tips? :angel:
 
Silviakaka. Fast det faller kanske på det kladdiga, men det kan det vara värt 😅

Har funderat på just silviakaka, och lite glasyr räknar jag inte som jättekladd, värre om det ska vara typ cupcake-kladd. :angel: Jag har nämligen ingen bra bytta att frakta kakan i, så det blir på plåten med plast/ugnsfolie över vilket innebär att kladdet kommer mest sitta på det när jag kommer fram!:p
 
Är det bara jag som tycker att det låter Fruktansvärt att ha som regel eller tradition att någon bakar till personalmötet. :eek: Så hemskt, det ska givetvis företaget stå för. Jag hade haft totalångest och fått spendera hundratals kronor på bageriet istället.

Men mer on topic gillar jag toscarutor typ, eller hallongråttor eller sega rutor. Allt i långpanna! Jag gillar inte choklad. ;)
 
Jag tycker både Silviakaka och ryttarkaka är gott.
Jag har bakat mjuk apelsinkaka också som blir supergod om man gör en enkel, lite syrlig citronglasyr på. Den har varit väldigt poppis hos alla som smakat. Och är enkelt att göra.
 
Är det bara jag som tycker att det låter Fruktansvärt att ha som regel eller tradition att någon bakar till personalmötet. :eek: Så hemskt, det ska givetvis företaget stå för. Jag hade haft totalångest och fått spendera hundratals kronor på bageriet istället.

Men mer on topic gillar jag toscarutor typ, eller hallongråttor eller sega rutor. Allt i långpanna! Jag gillar inte choklad. ;)
Nej det är inte bara du och jag hade också löst det genom att betala en massa pengar på nåt kondis/bageri.

Jag hade gjort en lemon & poppy seed cake med citronglasyr i långpanna, så kan man enkelt skära skivor att ha till kaffet.
 
Är det bara jag som tycker att det låter Fruktansvärt att ha som regel eller tradition att någon bakar till personalmötet. :eek: Så hemskt, det ska givetvis företaget stå för. Jag hade haft totalångest och fått spendera hundratals kronor på bageriet istället.

Men mer on topic gillar jag toscarutor typ, eller hallongråttor eller sega rutor. Allt i långpanna! Jag gillar inte choklad. ;)
Det är många som tycker att det är jätteroligt och gärna vill ha beröm av kollegorna för sin skicklighet i köket. De som inte tycker det köper något på Ica.
 
Är det bara jag som tycker att det låter Fruktansvärt att ha som regel eller tradition att någon bakar till personalmötet. :eek: Så hemskt, det ska givetvis företaget stå för. Jag hade haft totalångest och fått spendera hundratals kronor på bageriet istället.

Men mer on topic gillar jag toscarutor typ, eller hallongråttor eller sega rutor. Allt i långpanna! Jag gillar inte choklad. ;)

Vi har ett möte i månaden, på 20 personal. Jag har jobbat här sen februari -21 och det är första gången jag åker på fikat. Vi skriver upp oss månad för månad, och vill man inte så behöver man inte, det är fullt frivilligt. Nu var det tomt i november för i år, och jag tyckte det var dags att dra mitt strå till stacken varpå jag skrev upp mig.

Flera kollegor gillar att baka och har stått med på fler än en gång i år, men jag hör väll till dom som tycker att ska jag sitta och mumsa fika en gång i månaden så får jag faktist bjuda till någon gång jag med. 😉 Jag har både alternativ att aldrig bjuda på fika, eller köpa fika (vilket en del också gör) men eftersom jag själv tycker att en torr vaniljlängd från ica är lite tråkigt så bakar jag gärna något roligare. Eller så hade det varit tomt på fika-listan och vi hade fått kaffe och pepparkaka. Det har hänt och det går utmärkt, men mötet ÄR trevligare med fikapaus.

Plus att hönorna värper alldeles för bra så har ungefär 60+ ägg i kylen som vill komma till användning. :p
 
Plus, jag jobbar inom kommunen. Ska kommunen bjuda på fika på alla personalmöten som pågår dagligen skulle vi väll få en skattehöjning! :meh:

När jag jobbade som personlig assistent i ett litet privat bolag fick vi däremot alltid fika från arbetsgivaren.
 
Vi har ett möte i månaden, på 20 personal. Jag har jobbat här sen februari -21 och det är första gången jag åker på fikat. Vi skriver upp oss månad för månad, och vill man inte så behöver man inte, det är fullt frivilligt. Nu var det tomt i november för i år, och jag tyckte det var dags att dra mitt strå till stacken varpå jag skrev upp mig.

Flera kollegor gillar att baka och har stått med på fler än en gång i år, men jag hör väll till dom som tycker att ska jag sitta och mumsa fika en gång i månaden så får jag faktist bjuda till någon gång jag med. 😉 Jag har både alternativ att aldrig bjuda på fika, eller köpa fika (vilket en del också gör) men eftersom jag själv tycker att en torr vaniljlängd från ica är lite tråkigt så bakar jag gärna något roligare. Eller så hade det varit tomt på fika-listan och vi hade fått kaffe och pepparkaka. Det har hänt och det går utmärkt, men mötet ÄR trevligare med fikapaus.

Plus att hönorna värper alldeles för bra så har ungefär 60+ ägg i kylen som vill komma till användning. :p
Så länge det funkar och ingen blir obekväm låter det väl okej. Jag förstår att jag gick lite OT, men bara tanken fick mig att få ångesthicka! Både i magen och i plånboken.
Jag står fast vid toscarutor eller typ sega hallonbitar i alla fall. Alldeles för många kör på choklad. :D
 
Min tur att ta med fika tills nästa personalmöte, men vad ska jag baka? Vi är i runda slängar 20 personer
Jag hade gjort det enkelt för mig och gjort två satser vetedeg. En sats kanelbullar och en sats släta kardemummabullar.

Enkelt och alla äter typ.
 

Liknande trådar

Mat Hej!Jag tänkte bjuda på fika på jobbet nästa vecka. Finns det något som imponerat lite i alla fall som en som inte är super haj på att...
Svar
14
· Visningar
886
Senast: sthu
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 296
Övr. Barn Dottern fyller snart år och pekade ut en tårta hon ville ha. Den innehåller dock både grädde och sylt vilket hon avskyr. Så jag vet hur...
2
Svar
27
· Visningar
4 153
Senast: Badger
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 434
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp