Vad ska jag göra i Göteborg?

Tiffany

Trådstartare
Hej!
Har en dag och en kväll i Göteborg. Vad ska jag hitta på?
Går gärna på museum, utställningar gillar design, djur, natur, musik, teater samhällsfrågor ja lite av varje.
Bra matställen för begränsad budget tar jag gärna emot tips på också.
Kom gärna med idéer om ni har😊
 
Stadsmuseum har en utställning med Augusta Lundin, Sveriges första modehus, om man gillar kläder.
 
Hej!
Har en dag och en kväll i Göteborg. Vad ska jag hitta på?
Går gärna på museum, utställningar gillar design, djur, natur, musik, teater samhällsfrågor ja lite av varje.
Bra matställen för begränsad budget tar jag gärna emot tips på också.
Kom gärna med idéer om ni har😊

Definitivt ett besök på Röhsska museet, det är ett museum för design här kan du se aktuella utställningar https://rohsska.se/utstallningar/

Andra museer är Konstmuseet vid Götaplatsen och Naturhistoriska museet.

Om du gillar pasta så tycker jag att benne pastabar som finns vid skanstorget och singeln ett väldigt bra budgetalternativ. https://bennepastabar.se/restauranger/ God välgjord pasta från grunden till oslagbart pris.
 
Och ja! Världskulturmuseet finns ju också såklart, ett fantastiskt trevligt ställe att gå runt och kika på. Mycket välgjorda utställningar, gillar främst deras utställning Korsvägar. Gratis inträde!
 
Definitivt ett besök på Röhsska museet, det är ett museum för design här kan du se aktuella utställningar https://rohsska.se/utstallningar/

Andra museer är Konstmuseet vid Götaplatsen och Naturhistoriska museet.

Om du gillar pasta så tycker jag att benne pastabar som finns vid skanstorget och singeln ett väldigt bra budgetalternativ. https://bennepastabar.se/restauranger/ God välgjord pasta från grunden till oslagbart pris.
Klart intressant! Tack för tipset!
 
Personligen så skulle jag gärna strosa runt på Universeum om jag hade tid i Göteborg. Nu är det dock cirka 15 år sedan jag var där, och målgruppen kanske är lite mer till barn än vuxna. Men jag tror ändå att det kan vara ett roligt besök (har tyvärr inte koll på om inträdespriset motsvarar upplevelsen, men kanske någon annan bukefalist varit där på sistone har har lite bättre koll). Beroende på veckodag så finns det ju några stand up klubbar också (har sett på Instagram att några av de jag följer ska dit lite då och då), det kanske också kan vara nåt att kolla upp om du är intresserad av sånt.
 
Du får gå in på Västtrafik och ladda ned en dygnsbiljett så att du kan åka buss och spårvagn runt Göteborg. I deras app så får man bra hjälp av reseplaneraren. Blir svårt att hinna med allt annars. En promenad i Haga och lunch på Cafe i Haga.
 
Personligen så skulle jag gärna strosa runt på Universeum om jag hade tid i Göteborg. Nu är det dock cirka 15 år sedan jag var där, och målgruppen kanske är lite mer till barn än vuxna. Men jag tror ändå att det kan vara ett roligt besök (har tyvärr inte koll på om inträdespriset motsvarar upplevelsen, men kanske någon annan bukefalist varit där på sistone har har lite bättre koll). Beroende på veckodag så finns det ju några stand up klubbar också (har sett på Instagram att några av de jag följer ska dit lite då och då), det kanske också kan vara nåt att kolla upp om du är intresserad av sånt.


Tyvärr är det relativt dyrt jämfört med andra museer i Göteborg, universeum tar 245 kronor för vuxen om man förköp biljetter. 265 kronor pm man köper på plats.
 
Tack för tipsen! Ska ladda ner appen Västtrafik och har funderat på universeum jag har varit där tidigare men det var många år sen.
 

Liknande trådar

Mat Hej! Någon som har tips på pub/bar/restaurang i centrala Göteborg där de kan tänkas ha bra rom? Några släktingar ska dit i helgen och...
Svar
7
· Visningar
767
Senast: marengo
·
Fritid Nästa vinter i november eller januari planerar jag att åka till solen ca 2 veckor. Men var ska jag åka? Enda kravet är att flygresan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 094
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 894
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 023
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp