Vad ska jag göra idag?

Nahar

Trådstartare
På grund av något som sker imorgon måste jag ställa om dygnet. Ska därför vara vaken trots att jag inte sovit. Jag får inte plugga eftersom jag inte kommer minnas något, och allt som innefattar riskmoment går bort (så ingen hästträning eller cykeltur). Måste fortfarande hålla mig vaken så läsa eller kolla serier går bort. Jag bor själv i skogen, så inga roliga aktiviteter i närheten. Vad ska jag göra? Påhittiga förslag uppskattas :D
 
På grund av något som sker imorgon måste jag ställa om dygnet. Ska därför vara vaken trots att jag inte sovit. Jag får inte plugga eftersom jag inte kommer minnas något, och allt som innefattar riskmoment går bort (så ingen hästträning eller cykeltur). Måste fortfarande hålla mig vaken så läsa eller kolla serier går bort. Jag bor själv i skogen, så inga roliga aktiviteter i närheten. Vad ska jag göra? Påhittiga förslag uppskattas :D

Laga matlådor och lägga i frysen som du kan plocka fram vid senare tillfälle när du inte orkar/hinner laga mat.

Storstäda

Spela datorspel

Sätta på bra musik och dansa

Dricka massor med kaffe så att du inte blir trött
 
Gå tur i skogen och leta efter småknytt? Sätta på karaoke på youtube och sjunga för glatta livet ^^ rensa ut i garderoben och kolla nya outfits 😎 gå ut i trädgården och se om där är nått kul projekt att dra igång? Måla om en vägg eller två 😁
 
Menar du att jag ska göra detta bara för sakens skull, eller finns det något syfte med att hacka tuvor?
Uhm. Case of avvikande referensram?
Jag utgick från att du hade övermått av oönskade tuvor som växer till sig.

Trodde typ alla med lite marker hade det, ungefär som det är ett evighetsarbete att röja sly hos de flesta. Ersätt med tistlar/revsmörblommor/nässlor/annat valfritt som kan vara bra att dra när marken är mjuk?

Å andra sidan det kanske också är knutet till min egen referensram? Att det finns en period mellan när marken är hård på sommaren och frusen på vintern då insatser som främjas av mjuk jord bäst utförs...
 
Uhm. Case of avvikande referensram?
Jag utgick från att du hade övermått av oönskade tuvor som växer till sig.

Trodde typ alla med lite marker hade det, ungefär som det är ett evighetsarbete att röja sly hos de flesta. Ersätt med tistlar/revsmörblommor/nässlor/annat valfritt som kan vara bra att dra när marken är mjuk?

Å andra sidan det kanske också är knutet till min egen referensram? Att det finns en period mellan när marken är hård på sommaren och frusen på vintern då insatser som främjas av mjuk jord bäst utförs...
Intressant! Jag har massa mark men ser inget problem med tuvor, tistlar, smörblommor, eller nässlor. Inte så att jag behöver gå och dra eller hacka i alla fall, de håller sig till bryn och kanter och där får de gärna vara. Likaså sly får gärna finnas här. Jag slår ju med lie på sommaren så det hindrar det från att komma in där det inte ska vara. Jag kämpar hellre med naturen än mot den, eller nåt i den stilen :D
 
Plocka på dig 10 små föremål.
Sätt på dig ögonbindel.
Snurra 10 varv.
Vingla runt i hemmet med förbundna ögon och göm föremålen.
Snurra 10 varv till.
Ta av ögonbindeln och leta upp föremålen.

Görs med fördel utomhus för ökad svårighetsgrad.
 
Okej hörrni, jag har plockat svamp och därmed promenerat och försökt se småknytt men de är nog för små, dansat och sjungit, grävt upp lite invasiv phlox (fanns visst någon tuva att hacka ändå @MiaMia - hmm, har vi myntat ett nytt uttryck? :D ), gjort soffryggen kattvänlig, och spelat datorspel för första gången sen jag var 14. Tyvärr lyckades jag inte teleportera mig till @pajaztars konferens - det kanske småknytten hade kunnat hjälpa mig med, ska fråga i skogen nästa gång jag är ute och se om de kommer fram - och gömma 10 föremål kände jag var överkurs när jag redan slarvat bort så mycket, men jag letade en stund efter det där gosedjuret som försvann på skidresan när jag var 10, just in case. En väldigt produktiv dag, tack Buke:bow::D
 
Det här är så lustigt - av dina inlägg ser jag dig framför mig som någon som bor i en vacker klassisk våning i Stockholm, med höga fönster med burspråk och vackra gamla möbler och ting. Förmodligen granne med @tornblomma . Lite excentriskt klädd, men mycket smakfullt och elegant. Jag föreställer mig inte alls dig som boende avskilt på landet, granne med skogen! Tänk så man gör sig en bild..... :)
 
Det här är så lustigt - av dina inlägg ser jag dig framför mig som någon som bor i en vacker klassisk våning i Stockholm, med höga fönster med burspråk och vackra gamla möbler och ting. Förmodligen granne med @tornblomma . Lite excentriskt klädd, men mycket smakfullt och elegant. Jag föreställer mig inte alls dig som boende avskilt på landet, granne med skogen! Tänk så man gör sig en bild..... :)
Om jag hade bott i stan, så hade det kanske varit så:D
 
Okej hörrni, jag har plockat svamp och därmed promenerat och försökt se småknytt men de är nog för små, dansat och sjungit, grävt upp lite invasiv phlox (fanns visst någon tuva att hacka ändå @MiaMia - hmm, har vi myntat ett nytt uttryck? :D ), gjort soffryggen kattvänlig, och spelat datorspel för första gången sen jag var 14. Tyvärr lyckades jag inte teleportera mig till @pajaztars konferens - det kanske småknytten hade kunnat hjälpa mig med, ska fråga i skogen nästa gång jag är ute och se om de kommer fram - och gömma 10 föremål kände jag var överkurs när jag redan slarvat bort så mycket, men jag letade en stund efter det där gosedjuret som försvann på skidresan när jag var 10, just in case. En väldigt produktiv dag, tack Buke:bow::D
Och nu har du hela natten kvar att leka blindbocksgömme på. Va kul! 😃
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 061
Senast: Hajfisk
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 380
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 192
Senast: MML
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp