Vad ska jag göra med min vägg?

Ja men kanske! Googlade lite nu och verkar ju inte helt fel… har sökt på liknande färger förut men denna lät ju relativt säker. Ett märke som hette Kalklitir tex.

Precis. Kalklitir har vi på en vägg här hemma 👌👍

Edit:
20220813_162555.jpg
 
Kanske läge att kolla bara så inte kalkfärgen ställer till det och skapar merjobb vid framtida övermålning eller tapetsering.

Det går att sätta upp gardinstång (motsv) icke-förstörande också (läs: utan att borra), men det är bökigare. Då kilar/stämpar man ett par lodräta träreglar mellan tak och golv, och fäster gardinstångens fästen i den. Funkar fint om det är betong- eller trätak men förstås inte med porösa/mjuka innertakskivor.
 
Kanske läge att kolla bara så inte kalkfärgen ställer till det och skapar merjobb vid framtida övermålning eller tapetsering.

Det går att sätta upp gardinstång (motsv) icke-förstörande också (läs: utan att borra), men det är bökigare. Då kilar/stämpar man ett par lodräta träreglar mellan tak och golv, och fäster gardinstångens fästen i den. Funkar fint om det är betong- eller trätak men förstås inte med porösa/mjuka innertakskivor.
Ja, jag tror jag satsar på ett sorts draperi ändå. Tack för tips! Jag har inte knackat i taket men tror det är betong :)
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har sagt upp vår hyresrätt och fick igår en bekräftelse på uppsägningen. Det är så trist, en hel sida med enbart "du är skyldig...
2
Svar
26
· Visningar
4 534
Senast: Voeux
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 300
Senast: cherie
·
Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 021
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp