Vad ska jag göra med mitt hår?

FadeAway

Trådstartare
Alltså med risk för att alla trådar hamnar om stilförändring. Jag tänkte unna mig att gå till en frisör men jag har ingen aning vad jag ska be denne göra. Gammal bild men det är typ samma längd och färg nu. Jag har tjockt hår men tunna hårstrån. Jag tycker hår och styling är typ är astråkigt. Problemet är att det blir platt i toppen av tyngden och står ut rakt ut nertill. Jag vill ha längd och lättskött. Klipper jag upp det ser jag ut som Robert Welles och det är jag inte sugen på alls. :cool:

Som tillägg är jag blond egentligen men trivs som brunett. Hemfärgar utväxt på grund av lat. :angel:

59204013_10156827964801001_3006798731530993664_n.jpg
 
Jag brukar be frisören om tips på vad de tycker kan passa.
Typ säger längden jag är ute efter och ger sen fria tyglar.
 
Jag brukar be frisören om tips på vad de tycker kan passa.
Typ säger längden jag är ute efter och ger sen fria tyglar.

Det har jag gjort innan men aldrig känt att jag blivit nöjd. Inte så att jag varit missnöjd och varit läge att klaga men det har bara känt som att det varit onödigt med besöket.
 
Om du trivs som brunett hade jag kanske provat att lägga en lite varmare brun nyans och behållt längden utan att klippa upp. :)
 
Alltså med risk för att alla trådar hamnar om stilförändring. Jag tänkte unna mig att gå till en frisör men jag har ingen aning vad jag ska be denne göra. Gammal bild men det är typ samma längd och färg nu. Jag har tjockt hår men tunna hårstrån. Jag tycker hår och styling är typ är astråkigt. Problemet är att det blir platt i toppen av tyngden och står ut rakt ut nertill. Jag vill ha längd och lättskött. Klipper jag upp det ser jag ut som Robert Welles och det är jag inte sugen på alls. :cool:

Som tillägg är jag blond egentligen men trivs som brunett. Hemfärgar utväxt på grund av lat. :angel:

59204013_10156827964801001_3006798731530993664_n.jpg
Jag hade behållit, jättefint :D

Frisörer gör aldrig som jag vill (ber jag om toppat klipper de upp och ber jag om uppklippt så är det inte så de gör längre.) och om jag inte vill någonting alls utan ber om hjälp så brukar de bara titta förvirrat på mig.
 
Jag brukar leta efter bilder och ta med mig en som ser bra ut och jag tror att jag skulle trivas i. For det mesta blir det ganska bra ... och annars sa vaxer det ju ut. :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har visst påbörjat operation fräscha upp Angua så här på semestern.. Mitt hår behöver stifta lite närmare bekantskap med en frisörsax...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Har sedan början av tonåren haft dålig hårkvalité, visserligen rätt tätt med hårstrån, men dom är tunna, frissiga och torra och helt...
2
Svar
24
· Visningar
4 138
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 854
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har bestämt mig för att donera mitt hår för att någon som förlorat håret pga sjukdom ska kunna få en billigare peruk. Så på torsdag...
2
Svar
38
· Visningar
3 538
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp