Vad ska jag göra med mitt liv?

Har fyllt 16år i över 9år :p Har aldrig haft ett riktigt jobb, något att sätta på cv-et. Gick djurvård i gymnasiet (men hoppade av i tvåan). Gjorde just ingenting i flera år men sen fick jag ultimatumet av min mamma: Skaffa ett jobb - Eller börja plugga. Så plugga fick det bli.

Om du bor i Skåne, Blekinge eller Småland är det nog kanske en utbildning (Landskapsvetare) som passar dig med :p Vi läser lite allt möjligt (Arkeologi, Ekologi, Geologi, Fauna och florestik, Historia, Geoinformatik och landskapsanalys/MKB - har jag läst hittills) och arbetsmarknaden är förhållandevis stor. Jag och några klasskompisar har lekt med tanken att ha typ historisk turridning, för fornlämningar hittas bäst till häst eftersom man sällan går så långt från vägen när man inventerar fornlämningar. Det skulle bli som att slå två flugor i en smäll!

Man är ju bara så social som man känner sig när man pluggar, har klasskompisar som man aldrig kan komma nära inpå och de som man fungerar bra med när det bara är en liten grupp och inte alls i helklass (vi är inte mer än 17-25 per klass) men det varierar nog mellan utbildningar. Gör man någonting, är det bättre än att bara sitta och vänta på sitt stora genombrott, för det kommer inte ske om man inte själv är med och skapar det.
 
Island har lockat och pockat i säkert 15 år, så ja, nog skulle det kunna vara något!
Det är kanske lättare att komma in på arbetsmarknaden där, än här, och jag har lite kontakter som jag skulle kunna ha nytta av. Men då skulle jag absolut först behöva ha jobbat en del med hästar här hemma först, så jag vet om jag skulle klara det någorlunda.
Så det ligger nog lite mer "framåt i tiden", men är absolut något jag spar som tänkbart förslag.
Se det fetstilta. Nej, det behöver du inte :) Ofta inget krav från arbetsgivaren och passar det inte kan man åka hem igen.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 189
Senast: Enya
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 937
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp