Vad ska jag göra?

Sv: Vad ska jag göra?

Det är ju en draghund
Kanske kan han dra en ”kärra” med barnet i?
Därmed både aktivering/motion och frisk luft för dig och barn:idea:
 
Sv: Vad ska jag göra?

Jag tycker det låter lite som att din hund för för lite aktivering? Jag tror att lösningen att hitta en aktiv och kunnig dagmatte som vill träna vore suverän, många har ju tipsat om det tidigare :)
 
Sv: Vad ska jag göra?

Håller helt med! Och det är det jag är orolig för. Vill ju inte ha en understimulerad hund. Ska kolla upp dagmatte mm.
 
Sv: Vad ska jag göra?

Även jag röstar för avlastning i form av dagmatte eller någon hurtbulle som vill ha springsällskap kanske. ;)

Jag tycker absolut inte att du ska göra dig av med din hund, jag förstår att det är en jobbig situation nu med kommande barn och unghund, men försök tänka på att larver blir fjärilar i sinom tid.:)

Edit: Gud vilken larvig jämförelse jag gjorde, haha
 
Sv: Vad ska jag göra?

Nu sedan jag startat tråden har jag vågat fundera lite. Spärren släppte lixom, och nu ser jag det inte alls på samma sätt längre. Klart det ordnar sig! Han kommer ju inte vara unghund för evigt, och vad skönt att ha en hund som måste ut på promenad så jag lämnar lägenheten under dagen!
Igen, tusen tack för pepp och tips!
 
Sv: Vad ska jag göra?

Så härligt att höra. Ibland behöver man bara skriva av sig sina problem för att få kontroll över situationen igen. Lycka till i fortsättningen. :)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 387
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 738
Senast: Guldaskig
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 568
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 716
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp