Vad ska jag göra?

matildadahlgren

Trådstartare
Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig!

Jag har sedan ca tre månader tillbaka umgåtts med en kille. Han är helt fantastisk och jag är så jävla kär så jag inte vet vart jag ska ta vägen, och han säger att han känner samma för mig. Vi har sagt att vi älskar varandra osv, men är inte tillsammans, vilket jag dock skulle vilja. Han är världens gulligaste och skriver alltid hur mycket han gillar mig och en massa andra fina saker till mig.

Jag kan börja med att berätta att för några veckor sedan var den här killen hemma hos mig och allt var hur bra som helst. Vi låg i min säng och så började vi skojbråka. Han låtsades bli sur och vände sig med ryggen mot mig och höll på med sin telefon. Efter en stund la jag mig över honom och frågade var han gjorde. Han försökte direkt gömma undan sin telefon och sa att han skrev med sin kompis Robin som hade problem. Men han lyckades inte gömma telefonen helt så jag såg att han skrev med någon som hette Tova och någon av de (såg ej vem, det var i konversationerna på sanpchat) hade skickar pussgubbar (såg inte heller vad personen skrivit). Det gjorde mig självklart ledsen. Visst, vi är inte tillsammans och jag kan väl inte hindra honom från att prata med andra tjejer. Och jag litar ändå på honom när han säger att han inte är intresserad av någon annan osv. Men jag blev riktigt ledsen för att han ljög. Som sagt, jag litar på honom och vill fortsätta göra det, men detta gör det ganska svårt. Jag har inte sagt något till honom om det.

För nästan tre veckor sedan åkte jag iväg på praktik och vi båda var lite ledsna över att vi skulle vara ifrån varandra i hela 14 dagar. Det blev dock bara 7 dagar då jag skadade mig under praktiken. Vi skrev varje dag under praktiken men han var inte riktigt lika gullig som han brukar. Han var absolut inte dum på något sätt men han skrev ingenting om hur mycket han gillar mig osv. Det är självklart inget som jag måste få höra jämt, men jag blev lite fundersam eftersom han normalt brukar göra det. Tog upp det med honom och han sa att det inte alls var meningen och att han inte visste varför han inte giort det. Då kände jag mig lite lugnare. Dagen efter vi pratade om detta åkte jag hem och någon dag senare så träffades vi. Allt var precis som vanligt. Så nu i helgen föreslog han att vi skulle träffas, så han kom hem till mig och sov här. Allt var precis som vanligt förutom några grejer som jag bara inte kunde släppa. För det första så var han även denna gång inte så kärleksfull som han kan vara, men det var ingen big deal. När vi tittade på film låg han med ryggen mot mig hela tiden och normalt ligger han på rygg och jag på hans bröst. Vi kysstes endast två gånger, en gång när jag tog initiativet och så när vi skulle säga hejdå, och normalt gör vi det mycket mer än så. Sedan rörde han mig inte heller som han brukar. Vi brukar liksom ligga och mysa ganska mycket, vilket vi gjorde, men inte på samma sätt. När vi sov låg han som om han var helt ensam i sängen och annars brukar han hålla om mig osv. Det känns som ganska löjliga saker att bli nojig över men jag blev det.

På söndagen efter att han åkt hem så tog jag upp det att jag tyckte att det inte kändes som det brukar och att han verkade ganska ointresserad och fick då svaret att jag också verkade ointresserad eftersom jag "bara låg där och glodde". Det slutade iaf med att vi typ började "tjafsa", och vi har småtjafsat förut och det har varit lugnt men denna gången blev det så seriöst och jag vet egentligen inte varför. Känns som en så löjlig sak att bråka om och jag mår så extremt dåligt över detta nu. Igår skrev jag detta till honom "Alltså jag gillar dig så extremt mycket och har aldrig känt för någon annan som jag känner för dig. Och jag vet att vi inte är tillsammans och så men jag tar det här på allvar och är skiträdd att du inte ska känna likadant eller att du vill vara med någon annan hellre än mig eller något.." fick då tillbaka detta "håller inte ens på med någon annan?" Han kändes så kall. Fram till idag (tisdag) är det här det enda vi har skrivit om och vi har inte träffats sedan i söndags. Idag "avslutades" vårt tjafs. Jag skrev "men iallafall, det var inte alls meningen att det skulle bli såhär när jag skrev det där... Och som sagt hoppas jag bara att du känner likadant" fick något stelt svar. Frågade då om han gjorde det (kände likadant) och fick ett "mm" tillbaka. Stelt svar men det betyder ju iaf ja och det är ju det jag vill så jag var ändå ganska nöjd med det. Men så började vi bara skicka hjärtan till varandra (vilket vi vanligtvis kan göra en hel dag typ) och så slutade han bara svara. Så nu har vi inte skrivit sedan imorse. Kände ändå att vi hade blivit sams igen men så slutade han skriva osv. Inte för att jag känner att jag absolut vill sitta och skicka hjärtan fram och tillbaka hela dagen, men ändå. Nu har jag iaf total panik och vet inte vad jag ska göra. Är typ helt förstörd över hela situationen. På ett sätt känns det som att han typ hatar mig (fast han egentligen inte direkt har någon anledning till det) och samtidigt så är det självklart att han inte gör det. Tänk om han inte skulle skriva till mig igen? Men samtidigt varför skulle han bara sluta nu? Han sa ju att han kände likadant, han har sagt att han älskar mig osv. Min hjärna håller på att explodera och jag vet inte vad jag ska göra. Något som gör situationen ännu värre är att jag om två dagar åker till Tyskland, kommer hem på måndag för att sedan på tisdagen åka på studentkryssning. Jag kommer alltså vara bortrest i 6 dagar. Jag vill absolut inte att det ska vara såhär precis innan jag åker och jag vill såklart träffa honom något mer innan. En del av mig säger att jag bara ska skita i det och låta honom skriva till mig om han vill det, men en annan del säger att jag borde skriva och säga förlåt igen eller något, för jag vill inte lämna det såhär. Snälla hjälp mig, vad ska jag göra?
 
Nu låter jag kanske som världens pessimist, men min första tanke är att han bara leker. Han njuter förmodligen av att du "dyrkar" marken han går på och vet att du kommer tillbaka vid eventuella tjafs.

Mitt råd är att du backar, låt bli att ta kontakt och vänta tills han gör det. Låt livet flyta på som vanligt och njut av din studentkryssning! Om han inte hör av sig så får du nog tyvärr inse att han inte var intresserad. (Även om det kommer suga balle och göra svinont!) Hör han av sig så försök att vara "vardaglig" och se hur konversationen fortlöper.

Kärlek må vara svårt ibland men inte ska det vara så där komplicerat!
 
Du har helt rätt i det du känner.

Tyvärr tycker jag inte han verkar seriös, och om ni nu gillar varandra så mycket - varför är ni inte tillsammans/exklusiva? Vill du dela honom med andra, är det OK för dig?

Om inte, säg det. Och säg att du vill att ni blir exklusiva med varandra, om det är vad du vill. För mig hade det varit bättre att vara utan honom, än att bara få en liten del och må dåligt.
 
Jag förstår vad ni menar med att han inte verkar seriös, och jag håller delvis med om det med tanke på hans beteende senaste veckorna. Men jag tror ändå att han är det. Eller i alla fall att han var det. Nu är jag väl såklart lite partisk eftersom jag så gärna vill att det ska stämma, men jag tycker ändå att jag har "sett" en del grejer som tyder på att han är seriös. Till exempel har han berättat för typ alla han känner om mig, både vänner, familj och jobbarkompisar. Ett annat exempel är när han skulle hem till mig en dag efter skolan och jag hade hoppning på eftermiddagen och ramlade av och slog i huvudet. Han sa sedan när vi var hemma att han blev arg och ledsen när jag sa att jag ramlat av. Sedan för att bevisa det skrev han till sin kompis och frågade om han hade reagerat och fick svar tillbaka att han blev typ skit arg för att han inte trodde att han skulle få träffa mig för att jag gjort illa mig. Såna saker får mig att tro att han verkligen är seriös och vill det här. Och det är den sidan av honom som jag är van att se, så nu när han har varit såhär så vet jag verkligen inte hur jag ska hantera det.

@Lovisaleonora det är klart att jag vill ha honom för mig själv. Och när jag pratar med honom om det så säger han att han inte pratar med någon annan, såklart. Och tidigare har han ändå kunnat visa mig hans konversationer och så. Men det är bara den där tjejen(vad jag vet iofs) som han har döljt/ljugit om. Det här med förhållande har jag tagit upp flera gånger och försökt ge hintar, men det har liksom inte blivit något av det. Vi har till och med sagt rakt ut båda två att vi vill vara tillsammans, men av någon anledning är vi inte det.. Är detta något du tycker jag ska ta upp med honom nu? Om du tänker på situationen som vi är i nu?

Jag känner att jag bara vill skriva till honom exakt som jag känner och verkligen bara få ur mig allt. Men är rädd att det kommer eskalera och att "bråket" kommer fortsätta och kanske bli ännu värre.
 
Jag förstår vad ni menar med att han inte verkar seriös, och jag håller delvis med om det med tanke på hans beteende senaste veckorna. Men jag tror ändå att han är det. Eller i alla fall att han var det. Nu är jag väl såklart lite partisk eftersom jag så gärna vill att det ska stämma, men jag tycker ändå att jag har "sett" en del grejer som tyder på att han är seriös. Till exempel har han berättat för typ alla han känner om mig, både vänner, familj och jobbarkompisar. Ett annat exempel är när han skulle hem till mig en dag efter skolan och jag hade hoppning på eftermiddagen och ramlade av och slog i huvudet. Han sa sedan när vi var hemma att han blev arg och ledsen när jag sa att jag ramlat av. Sedan för att bevisa det skrev han till sin kompis och frågade om han hade reagerat och fick svar tillbaka att han blev typ skit arg för att han inte trodde att han skulle få träffa mig för att jag gjort illa mig. Såna saker får mig att tro att han verkligen är seriös och vill det här. Och det är den sidan av honom som jag är van att se, så nu när han har varit såhär så vet jag verkligen inte hur jag ska hantera det.

@Lovisaleonora det är klart att jag vill ha honom för mig själv. Och när jag pratar med honom om det så säger han att han inte pratar med någon annan, såklart. Och tidigare har han ändå kunnat visa mig hans konversationer och så. Men det är bara den där tjejen(vad jag vet iofs) som han har döljt/ljugit om. Det här med förhållande har jag tagit upp flera gånger och försökt ge hintar, men det har liksom inte blivit något av det. Vi har till och med sagt rakt ut båda två att vi vill vara tillsammans, men av någon anledning är vi inte det.. Är detta något du tycker jag ska ta upp med honom nu? Om du tänker på situationen som vi är i nu?

Jag känner att jag bara vill skriva till honom exakt som jag känner och verkligen bara få ur mig allt. Men är rädd att det kommer eskalera och att "bråket" kommer fortsätta och kanske bli ännu värre.

Det känns lättare att få fram allt om jag delar upp det i en punktlista (Jag ursäktar mig redan nu för osammanhängande text.):

1. Antagligen vill han inte vara ihop. Om båda har sagt att ni vill vara ihop och ni ändå inte är det fasten du vill beror det på att han inte vill vara ihop med dig.

2. Vill du vara ihop så ge inte hintar. Säg rakt ut: "Jag vill inte träffa andra. Jag vill inte att du ska träffa andra. jag tycker att vi ska bli ihop nu. Vad vill du?". Blir det något annat än "Jag vill vara ihop med dig NU." på den frågan så vill han verkligen inte vara ihop med dig.

3. Övertolka inte SMS. Det är så mycket som går missat i en textkonversation.

4. Nu motsäger jag mig rejält på punkt tre här. Detta är bara min absolut helt personliga åsikt: "Mm" är det mest oengagerade man kan svara på ett SMS där någon uttrycker känslor. "Mm" svarar man på "Tycker du om tacos?".

5. Killar som velar om vad de vill är inget att ha. Ännu en gång: KILLAR SOM VELAR OM DE VILL VARA IHOP MED DIG ELLER INTE ÄR INGENTING ATT HA.

6. Jag misstänker att han har dig som en back-up. Han vill inte vara ihop med dig, men det är skönt att ha en tjej att hänga med tills han hittar någon annan och han "vet" att du inte lämnar honom.


Du är lika ung som jag var (antar jag med tanke på att du ska på studentresa) när jag var i ett förhållande för första gången (Jag antar att detta förhållandet är ditt första.) Det jag lärde mig efter det (där killen betedde sig ungefär som din verkar göra) är att ALDRIG svansa efter en kille.

Tycker killen om dig så visar han det och då VILL han vara ihop med dig. En kille som inte är beredd att lägga lika mycket tid och känslor som du själv på ett förhållande är inte värd att satsas på.

Du ska aldrig vara rädd för att säga till en kille hur du känner och hur du uppfattar situationen för att du är rädd att det ska bli bråk. Hinta inte om saker utan säg rakt ut vad du vill ha ut av förhållandet och fråga honom vad han vill.

Fråga killen rakt ut vad han vill ha ut av ert förhållande. Vill han inte bli ihop så lämna honom.
 
Jag skickade idag ett långt sms till honom där jag förklarade hur jag känner och frågade om jag gjort något och vad som händer med oss nu osv. Fick då i svar att jag inte gjort något, utan att han betett sig annorlunda för att han fått veta att två släktingar till honom är sjuka och att sjukdomen som en av de har är ärftlig. För mig känns det som en rimlig förklaring till att han varit såhär "frånvarande", önskar dock att han sagt det tidigare så jag inte behövt oroa mig..
 
Jag tycker det låter jättehemskt att du är så konsumerad av honom på ett sätt som gör ditt liv mycket sämre, utan att han är känslig nog att inse att han gör dig illa. tycker inte alls du överreagerar när han inte är fysisk med dig på samma sätt som han varit innan, jag hade också blivit utom mig! Speciellt om vi inte hade kunnat ha ett vanligt snack om det.

Usch jag känner så väl igen dina känslor från när jag var ihop med ett ex som ofta var oförmögen att ta in mina stämningar. blä har aldrig varit med om något mer hemskt än att leva ihop med en sådan människa, och jag tycker att det här låter lite på samma sätt. menar typ, om jag själv hade det tufft av någon anledning och mitt beteende blir påverkat av det så förmedlar jag ju det till den jag dejtar/är ihop med, just eftersom jag inser att jag kan påverka denne. tycker även att förälskelse innebär att man är extra sårbar för föremålet för affektionens beteenden. Jag hade inte klarat av att vara tillsammans med någon som inte är lite varsam och då kanske främst i form av att vara just förklarande.

Tycker inte alls du överreagerar!!!! Och nu kanske jag uttrycker mig flummigt men det känns som att ni har olika manöverutrymme i relationen. Han kan strunta i att vara kärleksfull, skicka oengagerade sms, ljuga lite om chattar, medan du upprepat försöker få relationen att funka.

din beskrivning är olustig för det är lätt att fastna och lätt att liksom bli en mindre person än man var innan man träffade en sån som det blev så med. Jag har gjort det, varit svinkär, blivit osäker på var jag har killen, fokuserat samtliga aspekter känslolivet på att reparera relationen, och därmed skrumpnade i princip resten av mig ihop. en rejäl förälskelse har den potentialen i mitt fall, kan bli så totalt uppfylld av den jag är kär i att mitt jag försvinner.

har även fått ta del av liknande starter på relationer hos vänner där relationerna senare blivit mkt traumatiska. Just en väldigt stor intensitet och passion som efter ett tag, när mina vänner i fråga känt sig älskade och säkra, bytts ut till en knappt märkbar förändring inton, lite mindre hångel, konstiga tystander osv osv. Vet inte hur långtgående slutsatser man kan dra av det och jag hade förmodligen aldrig kunnat släppa en kille som jag känt så starkt för som du känner nu, men ta hand om dig!!!

Prata alltid med dina vänner för att få reality checks om du har en dålig känsla i maggropen. Bortförklara inte konstiga beteenden med att "han har det svårt just nu", "han tycker inte om att prata om det som är jobbigt"' och sådär, får han dig att må dåligt utan att ni kan reda upp det någorlunda smidigt är relationen rätt knas

Som sagt, värna om dig! och sry för längden på detta!
 
Jag skickade idag ett långt sms till honom där jag förklarade hur jag känner och frågade om jag gjort något och vad som händer med oss nu osv. Fick då i svar att jag inte gjort något, utan att han betett sig annorlunda för att han fått veta att två släktingar till honom är sjuka och att sjukdomen som en av de har är ärftlig. För mig känns det som en rimlig förklaring till att han varit såhär "frånvarande", önskar dock att han sagt det tidigare så jag inte behövt oroa mig..

Även om han har mycket att tänka på nu tycker jag att du ska ta upp frågan hur han ser på ert förhållande. Du verkar hänga upp väldigt mycket av ditt mående på denna killen. Se till att njuta av din sista tid som gymnasiestudent utan att låta en kille förstöra den lyckan (been there, done that). Även om han har mycket att tänka på ska han kunna svara på frågan hur han ser på ert förhållande och om han vill vara ihop (eller om han mår så dåligt att han inte bör vara ihop med någon nu).
 
Det känns lättare att få fram allt om jag delar upp det i en punktlista (Jag ursäktar mig redan nu för osammanhängande text.):

1. Antagligen vill han inte vara ihop. Om båda har sagt att ni vill vara ihop och ni ändå inte är det fasten du vill beror det på att han inte vill vara ihop med dig.

2. Vill du vara ihop så ge inte hintar. Säg rakt ut: "Jag vill inte träffa andra. Jag vill inte att du ska träffa andra. jag tycker att vi ska bli ihop nu. Vad vill du?". Blir det något annat än "Jag vill vara ihop med dig NU." på den frågan så vill han verkligen inte vara ihop med dig.

3. Övertolka inte SMS. Det är så mycket som går missat i en textkonversation.

4. Nu motsäger jag mig rejält på punkt tre här. Detta är bara min absolut helt personliga åsikt: "Mm" är det mest oengagerade man kan svara på ett SMS där någon uttrycker känslor. "Mm" svarar man på "Tycker du om tacos?".

5. Killar som velar om vad de vill är inget att ha. Ännu en gång: KILLAR SOM VELAR OM DE VILL VARA IHOP MED DIG ELLER INTE ÄR INGENTING ATT HA.

6. Jag misstänker att han har dig som en back-up. Han vill inte vara ihop med dig, men det är skönt att ha en tjej att hänga med tills han hittar någon annan och han "vet" att du inte lämnar honom.


Du är lika ung som jag var (antar jag med tanke på att du ska på studentresa) när jag var i ett förhållande för första gången (Jag antar att detta förhållandet är ditt första.) Det jag lärde mig efter det (där killen betedde sig ungefär som din verkar göra) är att ALDRIG svansa efter en kille.

Tycker killen om dig så visar han det och då VILL han vara ihop med dig. En kille som inte är beredd att lägga lika mycket tid och känslor som du själv på ett förhållande är inte värd att satsas på.

Du ska aldrig vara rädd för att säga till en kille hur du känner och hur du uppfattar situationen för att du är rädd att det ska bli bråk. Hinta inte om saker utan säg rakt ut vad du vill ha ut av förhållandet och fråga honom vad han vill.

Fråga killen rakt ut vad han vill ha ut av ert förhållande. Vill han inte bli ihop så lämna honom.
:bow::bow:

@matildadahlgren - Kan du inte ringa honom istället?
Du tolkar uppenbarligen in väldigt mycket i skrivna meddelanden, vilket är rätt förståeligt då det är typ omöjligt att få med uttryck (smileys säger egentligen ingenting) tonfall, även om "mm" är ganska talande vid ointresse/oengagemang, o.s.v.

Jag tror dessvärre att han bara njuter av uppmärksamheten och bekvämligheten du ger honom.
Han vill säkert inget illa, men han vill troligtvis inte samma sak som du. Tyvärr.
Backa, skicka inga fler meddelanden, han vet vad du tycker/känner/tänker så nu är det upp till honom vad han vill göra av det från sitt håll
Kanske behöver ni lite utrymme båda två för att se åt vilket håll ni utvecklas, känns som att ni fastnat lite i det som är nu och att det inte leder er till något positivt.

Litar du på honom? Har ni förtroende för varandra? Det känns nämligen inte så...

Åk du på kryssningen och ha så himla roligt, ladda med ny energi och se vad som händer när du fått komma iväg från allt ett tag.
(och försök lova dig själv att inte höra av dig till honom under resan. Den resan är din. )
 
Sedan för att bevisa det skrev han till sin kompis och frågade om han hade reagerat och fick svar tillbaka att han blev typ skit arg för att han inte trodde att han skulle få träffa mig för att jag gjort illa mig. Såna saker får mig att tro att han verkligen är seriös och vill det här.
Tycker detta enbart låter läskigt, inte ett bevis på att han är seriös. Han blir skitarg för att han kanske inte skulle få träffa dig, pga att du ramlat av och slått i ditt huvud? Vilken normal människa reagerar med att bli arg??

Och håller med angående "mm" smset, jag hade tolkat det som ett "nej"
 
@Blimblom Jag håller med dig!

Nu är jag väl såklart lite partisk eftersom jag så gärna vill att det ska stämma, men jag tycker ändå att jag har "sett" en del grejer som tyder på att han är seriös.
Okej, då går vi igenom de grejerna:


Till exempel har han berättat för typ alla han känner om mig, både vänner, familj och jobbarkompisar.
Det behöver inte betyda någonting alls. Jag har varit med snubbar som berättat för halva världen om mig och som ändå, precis som jag, inte velat ha något mer. Jag har själv varit med snubbar som jag berättat för många om fastän det bara var en kul grej, sex, inget särskilt.

Sedan för att bevisa det skrev han till sin kompis och frågade om han hade reagerat och fick svar tillbaka att han blev typ skit arg för att han inte trodde att han skulle få träffa mig för att jag gjort illa mig.
Det där låter varken romantiskt, normalt eller trevligt. Eller som ett tecken på att han är "seriös". Han låter mest bara konstig faktiskt.

Och som sagt hoppas jag bara att du känner likadant" fick något stelt svar. Frågade då om han gjorde det (kände likadant) och fick ett "mm" tillbaka. Stelt svar men det betyder ju iaf ja och det är ju det jag vill så jag var ändå ganska nöjd med det
Fast alltså nej, ett framtvingat "mm" kan du bara tolka som "ja" och nöja dig med om du vill fullkomligt och totalt vägra att se det för vad det är: ett framtvingat icke-svar. Lura inte dig själv!
 
Mitt enda tillägg till ovanstående inlägg är: fråga saker rakt ut direkt istället för att gå och fundera och försöka tolka dom. Mer rak kommunikation helt enkelt. Som i exemplet med tjejen i telefonen. Där hade jag frågat rakt ut vem Tova är och varför det skickats sånna smileys i konversationen, så hade han fått svara på det direkt där och då.
Man mår så mycket sämre av att gå och fundera över saker själv, när det är så enkelt att bara be om ett svar. Och då gärna face-to-face, i direkt anslutning till händelsen. Undrar du över om han vill bli ihop med dig så fråga det rakt ut, med en fråga han bara kan svara ja eller nej på. Det kan kännas jättejobbigt och läskigt, men det är så mycket skönare med raka besked så man slipper gå runt och undra.
 
Jag hade ett "icke-förhållande" i ungefär samma ålder som du, det började iallafall då, vi var inte tillsammans, de blev lite avbrott här och var då den andra hittade nått nytt ragg (= mycket sårade känslor, svartsjuka, tjafs)

Höll på från våren 2009 och slutade strax före jul 2010, men vi umgicks med varandras vänner och gemensamma vänner, var hemma hos varandras föräldrar, jag träffade ofta hans farmor som gärna var på besök, vi betedde oss som vi var ett par och sa att vi tyckte om varandra, men, vi var inte tillsammans.

Det slutade med att han hittade en tjej som han faktiskt ville vara tillsammans med, jag blev skitledsen och sårad och jag vet inte hur många vänner som har ungefär samma historia.

Om jag hade varit i de skorna igen så hade jag nog frågat rätt ut "Är vi tillsammans eller inte?" och sen utgått från svaret, hade det blivit ett nej så hade jag allra troligast gått vidare, blir det ett ja så fine, då är man ju tillsammans.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 075
Senast: Milosari
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: tanten
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 308
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp