Vad ska jag göra?

I förra veckan upptäckte vi att min ena ponny var lite halt, i enbart traven. Jag försökte komma på vad som kan ha hänt, vrickning eller så. Kom sedan på att hon nyligen skoddes, (denna dag var 2 dagar efter och hon hade haft vila dagen innan). Jag tog mig en närmare titt och upptäckte att den hoven var ojämnare och kortare än den andra, min ponny är över känslig mot sånt. Jag förstod direkt att de var hoven och verkningen. Samma kväll kontaktade mina föräldrar hovslagren (hon är i kliniksammanhang och kliniken ligger inprincip på stall plan) vi skriver att ponnyn är kortare i hoven och ena tåkappan sitter i hoven (Lite för mycket) osv. Hovis svarar inte och skickar därför klinik chefen som även äger stallet. Chefen svarar och ber om ursäkt för vårt missnöje till min pappa. Och att ett böjprov ska göras omedelbart grattis. Dagen därpå har chefen stalltjänst och vi möter henne när vi är i stallet. Min mamma börjar prata om något vilket får igång en diskussion mellan henne och chefen. Tillslut över går de i en ”konflikt” där chefen går på och säger: ”De meddelandet (min pappa skickade) var oacceptabel, det var dumt och skulle adlig ha skickats” (fast de vara stod vänligt ifall de hade kunnat vara orsaken till hältan) vart fall så säger chefen arg att de ABSOLUT inte är hoven eller något hov relaterat, idag var de dags för böjprovet (som skulle vara grattis) och de springer och böjer, även bedövar. ingenting visas, de kontrasteras att de är hoven (som jag trodde). Som sagt skulle böjprovet och allt sådant vara grattis, de tog även av skon i fredags, vilket skulle vara en grattis tjänst eftersom att de själva ville kolla om jag hade rätt. Idag får vi en faktura på lite mindre än 5000kr, på böjprovet (som skulle vara grattis) och skon som slog av och på igen. Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker detta är inte är okej, samti som man betalar så pass mycket pengar. Fast än man säger att de ska vara grattis pga vårt missnöje i ena sekunden till min pappa, andra sekunden till min mamma går de på och säger att: ”Ja men du och (min pappa) kanske inte har så bra kommunikation” efter de går självaste chefen där ifrån gråtandes. jag och min mamma sa ingenting eftersom att vi trodde hon redan hade sagt allt de till min pappa, men de visar sig vara två olika historier.
 

Exakt vad är det du undrar över?
Om dina föräldrar ska betala fakturan för arbetet som veterinären gjorde eller inte? Det får ju beställaren av tjänsten ta upp med den som utförde tjänsten.

Om hästen fortfarande är halt så ta den till en annan veterinär om ni inte är nöjda med den ni använde denna gång.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 441
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 684
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 036
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag längtar efter att skriva mer! Skriva av mig tankar och reflektioner, liksom sortera dem för mig själv. Men nu har jag inte fått till...
Svar
0
· Visningar
666
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp