Vad ska jag göra?

Trigger varning om att göra dumma saker mot sigsjälv och sånt
Vill skriva en ny dagboks tråd om dethär för jag vill fråga en sak som kanske är bättre i en egen tråd liksom.
Men ja som kanske iallafall vissa har läst så gjorde jag en väldigt dålig sak igår när jag var hemma. Jag vill inte berätta för mycket liksom men kan säga bara att jag fick i mig nånting som kan vara jätte farligt. Och sen blev jag ändå rädd och skrev till pappa så blev jätte stor grej med akuten och allt och behövde ha några mät saker som hade koll på pulsen och syre sättning och såna saker och ta massa prover. Så JA det var jätte dumt och blev väldigt allvarligt eller hur man ska säga.
Men saken är egentligen så är det inte att jag VILL dö. Utan att ALLT blir fel helatiden och jag gör alla besvikna och miss nöjda och ledsna och allt sånt.
Och nu efter detdär så känns det som jag har förstört typ all bra kontakt med pappa också och att mamma ALDRIG kommer gå med på att jag får komma hem.
Och det enda jag INTE vill är vara kvar på bup.
Men ja okej dom frågorna eller så som jag ville skriva.
Så först så bara om nån har NÅT tips ALLS om nånting som jag kan göra som liksom inte är bara börja göra allting perfekt eller var ärlig helatiden och säg allt. Utan sånt som ändå GÅR om nån fattar.
Och sen en sak som pappa sa som dom har pratat lite om att det typ enda andra som finns är behandlings hem. Och JAG har hört ganska mycket dåligt om det och tycker det verkar jätte läskigt men tänkte iallafall fråga OM nån här vet nåt om sånt?
Sista så är inte en fråga men vill bara visa denhär bilden som jag gjorde igår och la upp sen igår också men jag tog bort den sen för resten av det inlägget var jätte dumt. Men vill bara visa hur allt känns ifall det är nån nytta liksom.
 

Bifogade filer

  • IMG_20211218_134318561~2.jpg
    IMG_20211218_134318561~2.jpg
    261,8 KB · Visningar: 239

Du är väldigt bra på att utrycka dig genom teckningarna :heart

Jag har (av andra anledningar) bott på ett behandlingshem ett tag. Vet ju inte hur det skulle vara för dig, men kan ju berätta hur det var för mig.
Är såklart inte som att vara hemma men är nog trevligare än att vara på BUP (jag vet dock inte hur det är där). Det är någon där nästan hela tiden, sen följer ju inte den med runt konstant utan är bara närvarande. Det var inte någon i lägenheten hela tiden utan den kunde sitta på något kontor nära också. Personalen där var trevliga så de var inga konstigheter. En nackdel var dock att man inte fick ha med något djur (kanske är annorlunda på andra ställen).

Det skulle väl troligen bli något annorlunda för dig men undrar du över något om det så är det bara att fråga :heart
 
Jag vet bra behandlingshem. Det finns ju massor. Dom det står om i tidningen är ju dom få där det inte fungerar. Det finns dom med djur, både hästar o smådjur. Och sen finns det familjehem.
 
Du är väldigt bra på att utrycka dig genom teckningarna :heart

Jag har (av andra anledningar) bott på ett behandlingshem ett tag. Vet ju inte hur det skulle vara för dig, men kan ju berätta hur det var för mig.
Är såklart inte som att vara hemma men är nog trevligare än att vara på BUP (jag vet dock inte hur det är där). Det är någon där nästan hela tiden, sen följer ju inte den med runt konstant utan är bara närvarande. Det var inte någon i lägenheten hela tiden utan den kunde sitta på något kontor nära också. Personalen där var trevliga så de var inga konstigheter. En nackdel var dock att man inte fick ha med något djur (kanske är annorlunda på andra ställen).

Det skulle väl troligen bli något annorlunda för dig men undrar du över något om det så är det bara att fråga :heart
Tack att du berättar om hur det var för dig :heart Skulle vilja fråga några saker men vill du ha frågorna här eller på meddelande? Du måste såklart inte svara alls ifall du inte vill men bara OM du vill!
 
Jag vet bra behandlingshem. Det finns ju massor. Dom det står om i tidningen är ju dom få där det inte fungerar. Det finns dom med djur, både hästar o smådjur. Och sen finns det familjehem.
Ja jag fattar ju att inte ALLA är så dåliga liksom. Men har ändå läst endel och lyssnat på nån dokumentär och sånt och då är det ändå väldigt mycket neggativt.
 
Emma, så himla bra att du inte vill dö. ❤

Och mitt enda tips är att sluta ens tänka på göra allt perfekt. Det räcker oftast att göra saker lagom, eller okej, eller halvbra. Spar ambitionen att vara perfekt till sånt du brinner för, tycker jag. Men livet just nu? Det räcker att försöka simma med näsan över vattenytan, du behöver inte gå på vattnet.

Stor kram!
 
Jag har faktiskt tänkt tanken på att om du inte trivs överhuvudtaget på BUP så kanske det vore bättre för dig på ett behandlingshem. Allra helst ett där din hund kunde få vara med, om det går. Ni kan ju kolla upp de som finns och prata med folk som varit där, det borde komma fram om det är ett bra eller dåligt ställe.

Jag blir med glad över att läsa att du egentligen inte vill dö. Det är enormt positivt, och mycket viktigare än att göra allting "rätt". :heart
 
Emma, så himla bra att du inte vill dö. ❤

Och mitt enda tips är att sluta ens tänka på göra allt perfekt. Det räcker oftast att göra saker lagom, eller okej, eller halvbra. Spar ambitionen att vara perfekt till sånt du brinner för, tycker jag. Men livet just nu? Det räcker att försöka simma med näsan över vattenytan, du behöver inte gå på vattnet.

Stor kram!
Fast om jag bara gör allt halv bra så kommer jag aldrig härifrån som är typ det enda målet jag har. Så MÅSTE göra allting bättre så alla blir nöjda.
 
Jag har faktiskt tänkt tanken på att om du inte trivs överhuvudtaget på BUP så kanske det vore bättre för dig på ett behandlingshem. Allra helst ett där din hund kunde få vara med, om det går. Ni kan ju kolla upp de som finns och prata med folk som varit där, det borde komma fram om det är ett bra eller dåligt ställe.

Jag blir med glad över att läsa att du egentligen inte vill dö. Det är enormt positivt, och mycket viktigare än att göra allting "rätt". :heart
Ja alltså jag vill ju INTE vara här men vill inte bo på behandlings hem heller. Men fattar att ifall jag inte kan eller får vara hemma och det aldrig blir bätte sålänge jag är på bup så finns det inte så många andra val men jag är ändå skit rädd för det. Men somsagt jag vill bara få vara hemma men jag får ju inte välja ändå.
 
Du vill ju inte dö, du skriker efter hjälp ❤. Tänkte jag direkt när jag läste din text...Ett bra behandlingshem kan mycket väl vara ett bättre alternativ för ditt tillfrisknande :heart.
Jag vill det fast ändå så vågar jag inte liksom. Eller ja jag skulle väl vilja ha hjälp fast tror ändå det är försent också och det inte finns nåt som skulle hjälpa. Så egentligen så tror jag inte det kan bli bättre utan enda är att jag måste komma på hur jag kan stå ut bara men känns som det inte finns någon väg framåt eller hur man ska säga.
 
Jag förstår att du vill från Bup. Om vi tänker såhär: för att bli utskriven behöver du må bättre. På insidan, på riktigt. Kan du komma på något som skulle få dig att må bättre (förutom att komma bort från bup)? Det kan vara små saker eller stora saker.

(Obs, jag är ingen expert, det är bara såhär jag tror och tänker).

Kram!
 
Det kan vara så att du delvis i nuläget skyller ditt mående på Bup och att du säger och tror att du mår bättre om du kommer därifrån.
Men tänk om det inte är så?

Min erfarenhet säger att ditt mående följer med dig, däremot kan det finnas behandlingshem som kanske har ett annat upplägg än i nuläget som skulle passa dig bättre. Men grunderna i din behandling kommer du inte ifrån-

Och det är klart att alla visar glädje om du säger rätt saker för då hoppas alla att det finns ett frö till tillfrisknande. Att de inte visar glädje när du pratar om fel saker betyder ju inte att de inte lyssnar på dig.
 
Jag förstår att du vill från Bup. Om vi tänker såhär: för att bli utskriven behöver du må bättre. På insidan, på riktigt. Kan du komma på något som skulle få dig att må bättre (förutom att komma bort från bup)? Det kan vara små saker eller stora saker.

(Obs, jag är ingen expert, det är bara såhär jag tror och tänker).

Kram!
Det är det som typ inte går för allt jag kan komma på är saker som är att inte vara på bup. Som typ vara med hundarna och i stallet och bara vara hemma och liksom inte ha massa krav. Och gå i skogen med hundarna och såna saker. Så alla saker jag kommer på som jag kanske skulle må bättre så är det sånt som jag inte kan göra här.
 
Det kan vara så att du delvis i nuläget skyller ditt mående på Bup och att du säger och tror att du mår bättre om du kommer därifrån.
Men tänk om det inte är så?

Min erfarenhet säger att ditt mående följer med dig, däremot kan det finnas behandlingshem som kanske har ett annat upplägg än i nuläget som skulle passa dig bättre. Men grunderna i din behandling kommer du inte ifrån-

Och det är klart att alla visar glädje om du säger rätt saker för då hoppas alla att det finns ett frö till tillfrisknande. Att de inte visar glädje när du pratar om fel saker betyder ju inte att de inte lyssnar på dig.
Fast tänk om jag har rätt då att det skulle vara bättre om jag fick vara hemma? För det kan ju likagärna vara så?
Och nej man kanske inte kan strunta i allt med behandling men tillexempel be arbeta jobbiga saker så säger typ alla att jag måste vara redo för det för det ska gå. Och ifall jag inte är det nu så hjälper det ju inte att vara på bup bara för jag blir ju inte mer redo bara för jag är här. Så för det borde jag kunna vara hemma istället.
Så egentligen enda att jag borde vara här är för jag inte kan göra nåt dumt. Eller det är iallafall jätte mycket svårare. Men om jag inte ens skulle göra det om jag inte behövde vara här så är ju det en ganska dålig andledning tycker jag iallafall.
Och det med hur alla är om neggativa saker så menar jag inte att dom inte är glada. Utan att det märks väldigt tydligt att jag säger fel saker eller tycker fel och att dom flesta inte vill lyssna på det eller inte vill försöka fatta vad jag menar.
 
Det är det som typ inte går för allt jag kan komma på är saker som är att inte vara på bup. Som typ vara med hundarna och i stallet och bara vara hemma och liksom inte ha massa krav. Och gå i skogen med hundarna och såna saker. Så alla saker jag kommer på som jag kanske skulle må bättre så är det sånt som jag inte kan göra här.
Du kanske kan få göra det i små steg? Som kan utökas liksom allt eftersom tills du inte behöver vara kvar på BUP alls. Skulle det kunna göra att du mår bättre tror du?
 
Jag förstår att du vill vara hemma och att du vill dra dig tillbaka från världen och alla krav.
Det tror jag att många kan känna igen sig i!

Jag vet att jag ibland bara vill stänga av allt och bara få gömma mig hemma när det blir för många som vill något av mig.

Men då får man ta det lite i omgångar om man kan. Försöka ta en sak i taget och försöka lugna ner sig så det inte blir för mycket mellan varven. Lättare sagt än gjort, jag vet.

Tänker på dig och förstår att det är jobbigt för dig nu.
 
Du kanske kan få göra det i små steg? Som kan utökas liksom allt eftersom tills du inte behöver vara kvar på BUP alls. Skulle det kunna göra att du mår bättre tror du?
Det var typ så förut när jag fick rida och äta mellanmål i stallet och allt sånt. Men sen blev det massa bak steg igen.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 556
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 533
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
758
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 248
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp