Vad ska jag göra ?

L

Liten_men_tuff

Har en ponny på foder som jag snart haft i 6 månader.
Ägarna har väl inte tagit nått större insiativ alls , har aldrig ens träffat mej.
Men lånade ponnyn för att kunna tävla. Och ägarna hade slarvat bort reg beviset och mätintyget :crazy:
De vet att jag ska tävla och har missat en tävling pågrund av att det inte har fixat några papper. Ska tävla om en vecka men får nog ställa in det också :(

Ägarna säger att det ska fixa men det händer aldrig nått.
Tog sakerna i egna händerna och ringde till ridsport. och kanske iallafall kan fixa mätintyget.

I kontraket vi skrev så står det att jag ska ha ponnyn för att tävla om nu kan jag inte det. Är det inte ett kontrakts brott då?
vill inte lämna tillbaka honom till ägarna men meningen var att jag skulle tävla annars kunde jag lånat en annan ponny.

Vet inte vad jag ska göra :confused:
 
Sv: Vad ska jag göra ?

Liten_men_tuff skrev:
I kontraket vi skrev så står det att jag ska ha ponnyn för att tävla om nu kan jag inte det. Är det inte ett kontrakts brott då?

Men såg du inte till att du fick med rätt papper till ponnyn från början? Jag tycker det verkar lite lång tid att börja "tjafsa" efter ett halvår.
 
Sv: Vad ska jag göra ?

break_a_leg skrev:
Men såg du inte till att du fick med rätt papper till ponnyn från början? Jag tycker det verkar lite lång tid att börja "tjafsa" efter ett halvår.


Det är mer ägarna som lovat henne hela tiden att dom ska fixa papperna; mycke snack liten verksta, kan man kalla det för. Om hon hade papprerna skulle hon ju inte ha lagt upp tråden :smirk: .
Hur som helst har Liten men tuff väntat länge för att få papperna (sen hon fick hem ponnyn) men dom kommer aldrig.

Så... är det någon som kan svara på Liten men Tuff´s fråga om det är ett kontraktsbrott?
 
Sv: Vad ska jag göra ?

Vad står det i kontraktet om alla papper som behövs för att kunna tävla då?

Jag har iaf svårt att förstå att man tar hem en ponny som inte har några papper. Dessa papper ska man se till att man får med när man tar hem ponnyn!
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska jag göra ?

Står det inte med i kontraktet så kan de ju bli svårt att säga att de är kontraktsbrott.

Jag lämnade ut min ponny för ett tag sedan till tävling, jag tog kopior på alla ponnyns papper och skickade med, nu var inte min ponny mätt så de kom vi överens om att fodervärden själv fick göra.

Kan förstå att du känner dig vilsen,man vill ju inte ringa och tjata 35000gånger och du lånade ju ponnyn för att kunna tävla den...men mitt råd är nog bara att forsätta tjata..tyvärr.
Tycker inte du ska bekosta nytt regg. intyg el. mätning såvida ni inte kommit överens om det.

Lycka till.
 
Sv: Vad ska jag göra ?

Jag hade lämnat tillbaka ponnyn, om jag lånat en häst som det står skrivet i kontraktet att jag ska tävla med men det inte finns de papper som är nödvändiga så går det ju inte att tävla, så då har du alltså ingen nytta av ponnyn då du tog den för att tävla.Jag hade dock haft kortare stubin än att hålla på å tjata på ägarna 6 mån.

Bara ring å säg att nu har du faktiskt fått lägga ut pengar i onödan på en tävling tack vare dem å att du kommer få göra det med nästa tävling oxå eftersom du inte kan vara med om hästen inte har papper.Säg att ni skrev i kontraktet att du ska tävla ponnyn å fråga hur de tänkt att du ska kunna göra det utan alla nödvändiga papper?.Meddela att du lämnar tillbaka ponnyn då om du inte får pappren till nästa tävling då du måste kunna hitta en annan ponny att tävla med.

Jag blir riktigt förbannad när jag läser sånt här, hur oansvarig kan en hästägare vara, att de inte bryr sig att ni skrivit på ett kontrakt att ponnyn ska kunna tävlas! :mad:
Registrering skulle jag aldrig i livet betala, det är inte fodervärdens ensak utan ägarnas problem.
 
Sv: Vad ska jag göra ?

Ägarna har lovat att fixa papperna till henne ända sen de skrev kontraktet.
 
Sv: Vad ska jag göra ?

Men ägarna har ju inte ens träffat den nuvarande ryttaren, hur seriöst låter inte det? Och varför tar man hem en ponny på foder där man inte får med sig de papper som man behöver om man nu har tänkt att tävla?
 
Sv: Vad ska jag göra ?

Det är väldigt svårt att hitta en bra dressyrponny, som någon vill lämna ut på foder.
Eftersom Liten men tuff hittade en ponny som hon ville tävla med, men ägarna visst inte var papperna var och säger därför att dom ska fixa dom så hon får papperna innan hon börjar tävla, tar hon såklart ponnyn.
 
Sv: Vad ska jag göra ?

Jag trodde att du var hennes stand-in ;) Du har ju svarat på allting annat i den här tråden....
 
Sv: Vad ska jag göra ?

Lite kan jag men inte allt ;)
Eftersom hon inte var här så svarade jag åt henne :angel:
Dessutom är det bara dina inlägg jag har svarat på.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska jag göra ?

Jag ringde på annonsen och pratade med mamma och dottern.
Det är dotterns häst och hon bor i gävle. Hästen har då gått på bete i sthlm hos en tjej. Vi kom överns att jag skulle åka och provrida och jag gjorde det. Det funkade jätte bra, tjejen som ponnyn stog hos kunde inte ha kvar han utan ville bli av med han så fort som möjligt då hon hade fullt i stallet. Ägaren hade inte möjligtvis att ta hem han därför lånar hon ut han.
För att vara snäll mot tjejen hämtade vi med övenskommelse med ägaren tjejen i gävle att ta hem honom.

Han fick endast stå då han varken var försäkrad eller vi hade skrivit kontrakt. Det fixade försärkingen och vi stämde träff med hennes mamma hemma hos oss och hon skrev under kontraktet.
Hon pratade då med sin dotter i gävle och sa att hon skulle skicka ner hans papper. Allt lät jätte bra. och på den vägen är det. att det sen visade sig att papprerna är borta.

Nu är läget som det är och det var inte frågan vad jag skulle gjort utan hur jag ska göra.

I Kontaktet står det att jag ska ha han och tävla dressyr på.
 
Sv: Vad ska jag göra ?

Jo, fast om ni INTE har skrivit något om hans papper så tror jag inte att du har rätt att bryta kontraktet med anledningen till att du ska tävla honom.
 
Sv: Vad ska jag göra ?

Hade inte tänkt att bryta kontaktet heller , men frågan är fortfarande vad jag ska göra ?
 
Sv: Vad ska jag göra ?

Men det står skrivet att ponnyn ska tävlas å alla vet ju att man måste ha papper på den då, det är ju regler/lag så det är ju en anledning till att bryta ett kontrakt.Hon kan ju ite tävla som det stod på kontraktet att hon skulle göra :smirk:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 125
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 628
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 232
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp